ایده پور:

بدون صدور مجوز دولت مرکزی عراق مرزهای ما رونق لازم را نخواهند داشت/ مجوز رسمی آغاز فعالیت دروازه ی دوم مرز شوشمی اخذ شده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299099|16:33 - 1399/09/28
نسخه چاپی
بدون صدور مجوز دولت مرکزی عراق مرزهای ما رونق لازم را نخواهند داشت/ مجوز رسمی آغاز فعالیت دروازه ی دوم مرز شوشمی اخذ شده است
فرماندار پاوه گفت: در هفته های اخیر مقامات اقلیم کردستان در بغداد مذاکراتی با مقامات مسئول و مرتبط با مبادلات مرزی داشته اند که یکی از مرزهای مورد بحث مرز شوشمی بوده است و بدون مجوز دولت مرکزی عراق مرزهای ما چندان رونقی نخواهند داشت .

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در نشست شورای اداری در سخنانی اظهار داشت: در هفته های اخیر مقامات اقلیم کردستان در بغداد مذاکراتی با مقامات مسئول و مرتبط با مبادلات مرزی داشته اند که یکی از مرزهای مورد بحث مرز  شوشمی بوده است  .

 

ایده پور افزود: بدون مجوز دولت مرکزی عراق مرزهای ما چندان رونقی نخواهند داشت .

 

وی گفت: مقامات جمهوری اسلامی ایران مرز شوشمی را بعنوان مرز رسمی اعلام نموده و این امر را از طریق وزارت امور خارجه به اطلاع مقامات عراقی رسانده اند .

 

وی ادامه داد: دوستان ما در استان حلبچه باید رایزنی و دیپلماسی خود را با مقامات دولت مرکزی به منظور افزایش رونق اقتصادی استان های حلبچه و کرمانشاه افزایش دهند اگر فعالیت مستمر در شهرستانهای مرزی اورامانات انجام نمی گرفت هیچگاه ما شاهد رسمی شدن مرز شوشمی نبودیم .

 

وی اضافه کرد: در امور مرزی عراق دوگانگی وجود دارد نیروهای حرس الحدود تابع دولت مرکزی هستند و سایر امور مربوط به مرز مربوط به نهادهای اقلیم،  امیدواریم در آینده نزدیک شاهد وحدت رویه در خصوص مرز شوشمی باشیم .

 

ایده پور تصریح کرد:  با رسمیت یافتن مرز شوشمی از سوی دولت عراق جهشی اقتصادی در شهرستان پاوه روی خواهد داد.

 

فرماندار پاوه گفت:  در برخی رسانه ها آمده که طرف عراقی در حال فعالیت در مرز سازان و گشودن دروازه در این مرز می باشد که این درست نیست چرا که اولین گام تعهدی مقامات اقلیم برای گشودن مرز سازان ایجاد پل ارتباطی مناسب بر روی رودخانه سیروان از سوی طرف عراقی است که تاکنون هیچ عملیاتی در این خصوص انجام نپذیرفته است .

 

وی افزود: دوستانی که در این خصوص در رسانه های مختلف مطالبی را عنوان می نمایند بهتر است قبل از تنظیم مطالب خود از فرمانداری یا استانداری به منظور راستی آزمایی  بخواهند تا اعلام نظر نمایند .

 

وی گفت: چنانچه مقامات اقلیم مجوزی برای مرز سازان از طرف دولت مرکزی دارند قبل از هر جایی آن را باید به شهرستان پاوه اعلام نماید کما اینکه قبل از آنها وزارت امور خارجه ی کشورمان باید از سوی مقامات وزارت خارجه عراق بصورت رسمی مطلع شوند .

 

ایده پور در پایان گفت: اگر مسئولین در اقلیم بتوانند مجوزهای لازم را برای رسمی شدن مرز شوشمی اخذ نمایند ما از طرف جمهوری اسلامی ایران  بلافاصله فعالیت رسمی خود را در این مرز آغاز می نماییم چرا که زیر ساختها هر روز بیشتر آماده شده و بستر سازیها برای رسمی شدن مرز شوشمی بصورت مستمر در جریان هستند .

 

وی افزود: خوشبختانه مجوز رسمی آغاز فعالیت دروازه ی دوم مرز شوشمی اخذ گردیده و در اواخر هفته ی آینده انشااله فعالیت آن شروع می شود .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد