لزوم انعقاد قراداد کار بین صاحبان کار و اساتید در هر رسته ای

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299090|11:41 - 1399/09/26
نسخه چاپی
لزوم انعقاد قراداد کار بین صاحبان کار و اساتید در هر رسته ای
رئیس اتاق اصناف پاوه گفت: متاسفانه هر روز بر تعداد شاکیان صاحبان کار از اساتید مختلف در انواع رسته ها اضافه می گردد ، اما به چند دلیل این شکایات منتجه به نتیجه مطلوب نیست .

به گزارشهزار ماسوله، رئیس اتاق اصناف شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما با اشاره به لزوم انعقاد قراداد کار در هر رسته ای اظهار داشت: متاسفانه هر روز بر تعداد شاکیان صاحبان کار از اساتید مختلف در انواع رسته ها اضافه می گردد ،  اما به چند دلیل این شکایات منتجه به نتیجه مطلوب نیست .

 

بهروز شفیعی افزود: مهم ترین دلیل این رویه ، عدم وجود قرارداد فی ما بین طرفین است . در این حالت دو طرف دعوا مدعی حقانیت خود هستند و برای اثبات ادعای خود هیچ مدرکی ندارند .

 

وی گفت:  برای جلوگیری از زیان صاحبان کار و احقاق حقوق اساتید محترم ذکر چند نکته ضروریست.  
۱- در مورد صاحبان مشاغل حتما کار را به  کسانی که دارای مجوز کسب هستند و قانونی کار می کنند، بسپارید زیرا این افراد در مقابل قانون تعهد دارند و در صورت نقصان کار باید جبران زیان نمایند .
۲- در مورد اساتید ساختمانی در تمامی رسته ها ، حتما با قرار داد قانونی و امضا و اثر انگشت و شاهد معتبر، استارت کار را بزنید .
۳- در قرارداد میزان تعهد طرفین ، تاریخ شروع و حداکثر  تاریخ اتمام را قید کنید .نوع پرداخت ، تاریخ پرداخت را نیز مشخص نمایید . از پرداخت وجه نقد خود داری نمایید و از پرداخت هایتان پرینت گرفته و ضمیمه قرارداد نمایید .
۴-شکایات بسیاری در مورد عدم تعهد زمانی اساتید کار داریم که هیچکدام قابل بررسی نیستند زیرا تاریخی برای شروع و پایان کار تعیین نشده است .
۵ - در سال جاری مورد داشته ایم که کار حداکثر یکماهه در طول شش ماه انجام شده است و دست صاحب کار هم  به جایی بند نبوده است . مورد داشته ایم که کاری از قرار متری مثلا ۱۰۰ تومان لفظا واگذار شده است اما استاد کار اواسط کار طلب ۲۰۰ تومان نموده است و اگر اجابت نمی شد کار را نیمه کاره رها میکرد و کسی  دیگر هم کار او را انجام نمی داد( قانون نانوشته بین اساتید )
۶- نحوه جبران خسارت را در صورت عدم کیفیت و سایر مفاد قراداد را  در قرار دادها ذکر نمایید .

 

شفیعی در پایان گفت: کار شما در اوایل بخاطر سپردن کار به استاد کار معتمد و بستن قرار داد معتبر ،  چند روزی تاخیر داشته باشد ، خیلی بهتر از آنست که در اواسط و اواخر کار ، وقفه چند ماهه و حرص خوردن ها را به جان بخرید و در نهایت مجبور به باج دادن شوید آنهم بخاطر کاری که کیفیت ندارد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد