لزوم تدبیر مسئولین برای محور کرمانشاه - روانسر؛

قصه پر غصه یک محور خطرناک

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299085|16:05 - 1399/09/25
نسخه چاپی
 قصه پر غصه یک محور خطرناک
محورکرمانشاه - روانسر به علت آمار بالای تصادفات و تلفات جاده ای یکی از نقاط حادثه خیز استان محسوب می شود که نیازمند تدبیر مسئولین برای رفع این مشکل است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد،  هر چند که برخی از جاده های استان کرمانشاه وضعیتی مطلوبی دارند اما در برخی نقاط هم‌ جاده های نامناسبی دیده می شود.

یکی از جاده های نامناسب محور کرمانشاه - روانسر است که معضلی جدی برای کرمانشاهیان‌ شده است.

چند وقت یکبار دیده می شود که تصادفی در این محور رخ داده که خساراتی را نیز به دنبال داشته است.

به تازگی نیز تصادف دلخراشی در این محور رخ داده که به همین بهانه به سراغ رئیس پلیس راه استان کرمانشاه رفتیم تا علت تصادفات در این محور را جویا شویم.

سرهنگ‌ محمد حیدری در گفتگو با خبرنگارمرصاد  در خصوص محور کرمانشاه- روانسر و آمار بالای تصادفات این جاده به علت شلوغی و ۲ طرفه بودن آن یکی از نقاط حادثه خیز استان کرمانشاه است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه این محور را سومین محور پر تلفات جاده ای به لحاظ تصادفات در استان دانست و افزود: ۷ نقطه حادثه خیز در این محور وجود دارد.

حیدری گفت: این محور ها در حال حاضر به صورت آشکارسازی و مدیریت سرعت ایمن سازی شده اند اما رفع صددرصدی مشکل این جاده منوط به تعریض محور است.

وی خاطر نشان کرد: طبیعت جاده دو طرفه این است که تصادفات در آن شاخ به شاخ  توام با شدت رخ می دهد و همین امر سبب شده تصادفات این محور در سال ۹۸ تعداد ۲۹ کشته و ۱۴۷ مجروح داشته باشد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه بیان داشت: با توجه به وضعیت ترافیکی محور مذکور نیاز است که این محورها تبدیل به شبکه بزرگراهی شده و تعریض شوند و لاین رفت و برگشت این محورها نیز از هم جدا شوند.

وی گفت: این محور از جمله محورهای فرعی استان است اما بار ترافیکی زیادی روی آن وجود دارد و تردد شهروندان ۴ شهرستان اورامانات از این کریدور صورت می گیرد و همچنین بعلت جاذبه های گردشگری و بازارچه هایی که در این مسیر وجود دارد تصادفات در این جاده بالا است.

حیدری در بخش دیگری از سخنانش به رانندگان توصیه کرد: با توجه به آغاز فصل زمستان حتما تجهیزات گرمایشی و برف پاک کن را بررسی و پیش از تردد زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه رانندگان باید شرایط رانندگی در مه را مطالعه کنند، افزود: همچنین در فصول سرد سال بر اثر ریزش نزولات جوی و سردی هوا سطح جاده ها لغزنده است لذا رانندگان با احتیاط بیشتری تردد کنند و اطلاع قبلی از شرایط راه‌ها و پرهیز از مسافرت‌های غیر ضروری می‌تواند به ایمنی بیشتر در محورهای ارتباطی استان کمک کند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه همچنین بر استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشینان تاکید کرد و گفت: به این نکته باید توجه ویژه شود چرا که بیشتر تلفات مربوط به سرنشینانی است که از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد