ایده پور خبر داد:

تغییر مقررات مربوط به ثبت سفارش مبادلات مرزی از جانب معاون رئیس جمهور با پیشنهاد فرمانداری پاوه /شهرهای نودشه و نوسود فاقد تجار قانونی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299081|13:37 - 1399/09/23
نسخه چاپی
تغییر مقررات مربوط به ثبت سفارش مبادلات مرزی از جانب معاون رئیس جمهور با پیشنهاد فرمانداری پاوه /شهرهای نودشه و نوسود فاقد تجار قانونی است
ایده پور در کارگروه کارشناسی مبادلات مرزی شهرستان پاوه گفت: فرمانداری پاوه از طرق قانونی و با ارائه ی پیشنهادات کاربردی و همکاری کارشناسان مربوطه به ویژه در بخش امنیتی توانست مقررات مربوط به ثبت سفارش را با صحه گذاشتن پیشنهادات فرمانداری پاوه از طرف دکتر اسحاق جهانگیری معاون ریاست محترم جمهوری تغییر دهد.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار پاوه  در کارگروه کارشناسی مبادلات مرزی شهرستان پاوه گفت: مبادلات مرزی باید بر خط تمامی سامانه ها باشد هم سامانه ی سایبری و هم سامانه های غیر سایبری تهدیدات هم در حوزه ی سایبری و هم در سایر حوزه ها وجود دارند ما باید شاخصه های پدافند غیر عامل را در سیستم های مبادلات مرزی وارد نماییم چرا که ما نه در تحریم بلکه در یک جنگ فراگیر اقتصادی قرار داریم لذا ددر این جنگ فراگیر باید هم چابکی و هم انعطاف را در مبادلات مرزی مورد توجه قرار داد .

 

ایده پور افزود: شاید تحریم ها همچنان ادامه داشته و یا بعد از مدتی دوباره برقرار گردند لذا زیر ساختهای مرزی باید آماده جنگ تمام عیار اقتصادی در بزنگاهها باشند .

 

وی گفت: برابر گزارشات مرزبانی هر روزی که مبادلات مرزی (صادرات و واردات ) مناسبی داشته باشیم در همان روز مبادلات مرزی غیر قانونی و قاچاق دارای ضریب کمتری است .

 

وی ادامه داد: ما بعنوان خط مقدم جنگ اقتصادی که در مرزهایمان با انجام صادرات و واردات قانونی در حال مبارزه با تحریم ها هستیم باید حفره ها و کاستیهای مبادلات مرزی را شناسایی کنیم و پیشنهادات عملیاتی خود را به مرکز جهت تغییر مقررات دست و پا گیر مبادلات مرزی اعلام نماییم تجربه نشان داده است مدیریت کلان کشور به این پیشنهادات وقع نهاده و انطباق لازم را انجام می دهد .

 

ایده پور گفت: ایجاد بازارچه های مرزی مدخلهای اقتصادی مناسبی برای کشور بوده اند و برای ایجاد بازارچه های قانونی کشورمان هیچگونه محدودیتی ندارد اما در طرف عراقی ما با مشکلات عدیده ایی مواجه هستیم. آنها نیز از طرف کشورهای مداخله گر مانند آمریکا تحت فشار عدم همکاری با ایران هستند لذا ایجاد بازارچه ی مرزی قبل از هر چیزی نیاز به توافق طرف عراقی و به ویژه موافقت دولت مرکزی عراق دارد .

 

فرماندار پاوه اظهار کرد: ما در مناطق مرز به ویژه در شهرهای نودشه و نوسود فاقد تجار قانونی هستیم تاجرانی که قوانین گمرک را مطالعه کرده باشند و از آن در بازارچه ی شوشمی استفاده کنند جوانان این شهرها به جای قاچاق با آنهمه استرس و خطر و هدر رفت سرمایه بهتر است وارد تجارت قانونی شوند که هم آرامش و طیب خاطر دارد و هم بازگشت سرمایه و سود لازم را دارد

 

وی گفت: بسیاری از نمایندگان کالاهای خارجی بعد از اعمال تحریم به منظور دور ماندن از تحریم از کشور خارج شده اند و امکان واردات کالاها از طریق نمایندگان این کالاها وجود ندارد لذا باید به نحو دیگری اقدام به وارد نمودن کالاهای حجیم این موضوع نمود .

 

ایده پور افزود: بخشداران برای منتفع نمودن روستاییان بخشهای تابعه کارتهای روستاییان را از طریق تعاونی دهیاران ساماندهی نمایند و روستاییان باید خود نماینده هایشان را برای انجام امور این کارتها معرفی نمایند نمایندگان باید نمایندگی خود را در دفاتر ثبت اسناد ثبت و قانونی نمایند .

 

ایده پور در پایان گفت: تعاونی دهیاران برای هر روستا یک بانک اطلاعات و اپلیکیشن بانک اطلاعات روستاییان ،اعضاء و صاحبان کارت تهیه نماید و هر ماه آنرا به روز نمایند .و ایجاد بانک اطلاعات علاوه بر اینکه امورات مربوط به کارتها و ثبت سفارشها را سرعت می بخشد دلیلی می شود بر برآورد نمودن عدالت اجتماعی ضروری است همه ی روستاییان در این خصوص همکاری لازم را با شرکت تعاونی دهیاران انجام دهند

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد