ایده پور:

نبود بارش برف در شهرستان کوهستانی پاوه در این موقع از سال کم سابقه است/ احتمال کم آبی در سال آتی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299066|21:32 - 1399/09/18
نسخه چاپی
نبود بارش برف در شهرستان کوهستانی پاوه در این موقع از سال کم سابقه است/ احتمال کم آبی در سال آتی
فرماندار پاوه گفت: ما در نزدیکی خط استوا و دو مدار فرضی راس السرطان و راس الجدی هستیم و تاثیر پذیر از جریانات مختلف هوایی و خشکسالی در این مدارها و تحولات اقیانوسی ،کم سابقه بوده است که در شهرستان پاوه با آب و هوای کوهستانی در هجده آذر ما شاهد نبود برف در زمینهای این شهرستان باشیم این نشان می دهد احتمالاً ما وارد سالی کم آب در 1400 خواهیم شد

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار پاوه در دیدار مدیر سازمان جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه و جمعی از پرسنل خدوم این سازمان و اعضای شورای اجرایی این جمعیت با وی گفت: پاوه در حوزه ی داوطلبین هلال احمر در استان به نسبت جمعیت پیشتاز است و  کلید واژه ی شهرستان پاوه در استان واژه سازمانهای مردم نهاد و داوطلبین است در مواقع بحران.

 

ایده پور افزود: تاریخ تاسیس هلال احمر در پاوه قابل توجه است (( سال 1350)) و این نشان دهنده ی نگاه ویژه مردم به این سازمان و هم چنین خدمات متقابل آن به مردم است .

 

وی گفت: از سال 76 که سمن ها در کشور آغاز به فعالیت نموده اند استقبال از ایجاد این سازمانهای مردم نهاد توسط داوطلبین در پاوه و به ویژه در چند سال گذشته چشمگیر و دور از انتظار بوده است .

 

وی گفت: سازمان جمعیت هلال احمر و سازمان داوطلبین این جمعیت یک سازمان جهانی است و کمک های هلال احمر ایران در برهه های مختلف بحران در دنیا قابل توجه بوده است .

 

وی ادامه داد: ما در نزدیکی خط استوا و دو مدار فرضی راس السرطان و راس الجدی هستیم و تاثیر پذیر از جریانات مختلف هوایی و خشکسالی در این مدارها و تحولات اقیانوسی ،کم سابقه بوده است که در شهرستان پاوه با آب و هوای کوهستانی در هجده آذر ما شاهد نبود برف در زمینهای این شهرستان باشیم این نشان می دهد احتمالاً ما وارد سالی کم آب در 1400 خواهیم شد و جمعیت هلال احمر  به همراه اعضای ستاد بحران برای بحران خشکسالی نیز باید خود را آماده نماید .

 

وی اضافه کرد: تمامی لحظات بارشی در پاییز ، زمستان و بهار آینده برای منطقه ی ما حیاتی است .

 

وی گفت: داوطلبین ما در نهادها و سمن های مختلف امروز با بحران قرن یعنی بحران شیوع بیماری مرگ زای کرونا مواجه هستند و یکی از ماموریتهای هلال احمر اقناع سازی مردم به منظور رعایت پروتکلهای بهداشتی است .

 

فرماندار پاوه تصریح کرد: عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی به دلیل عدم فرهنگ نیست اما ما در این موضوع مختص اواخر سال 98 و تمامی سال 99 خلاء فرهنگی داریم .

 

ایده پور گفت: به دلیل وقوع زلزله ی سرپل ذهاب – ازگله و بحران کرونا سمن ها و  NGO  های ما یاد گرفتند نباید التهابی و هیجانی عمل کنند و باید به سازمانهای بزرگی چون جمعیت هلال احمر به دلیل آموزش های کافی نیروی مجرب و تجهیزات مکفی و داوطلبینی فراگیر اعتماد داشته باشند . بسیار ضروری است که سرمایه اجتماعی موضوع نهادینه نمودن اعتماد به سازمانهای فراگیر را در درون سازمانهای خود نهادینه نمایند.

 

وی خاطر نشان کرد: در دوران زلزله کسی به فکر بناهای دینی – فرهنگی نبود مساجد علاوه بر نقش عبادی که دارند از همان ابتدای بنای مسجد مدینه النبی (ص) تا کنون نقش فرهنگی – اجتماعی داشته و دارند و قطعاً در آینده بیشتر خواهند داشت . دراین حوزه نیز ماموستا قادری بعنوان یکی از ستونهای بزرگ سرمایه ی اجتماعی شهرستان پاوه که بر مناطق غرب کشور نیز تاثیری عمیق دارد وارد عمل شدند و مساجد مناطق زلزله زده را بازسازی و یا نوسازی نمودند .

 

ایده پور اظهار کرد: در مواقع بحران سمن ها و خیرین نباید تحت تاثیر اعضای خود التهابی عمل نمایند از هم اکنون باید برای بحران بعدی تمرین نمود که نباید با سازمانهای بزرگ و تاثیر گذاری مانند هلال احمر مسابقه نمایند و بهتر است کمک های خود را از طریق این سازمان به جوامع هدف برسانند .هلال احمر در حالی که هم اکنون سمن ها کمک های محدود و معدودی به زلزله زدگان می نمایند همچنان مشغول خدمات رسانی بعد از چند سال است .

 

فرماندار پاوه گفت: از دوستان هلال احمر می خواهم که نسبت به جذب داوطلبین و استمرار آموزش بیشتر اقدام نمایند با توجه به تجربه های بزرگ هلال احمر بهترین عملکردها متعلق به این سازمان و سازمان داوطلبین جمعیت هلال احمر است و من این روز را به تمامی داوطلبین جمعیت هلال احمر تبریک می گویم و خوشحال هستم که خود نیز عضوی از این خانواده ی بزرگ هستم .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد