توجه دوباره به یک کلیپ مبتذل و واکنش ها؛

ترکش های ابتذال بر پیکر یک تکیه تاریخی و مذهبي

سرویس: اجتماعیکد خبر: 299065|12:35 - 1399/09/18
نسخه چاپی
ترکش های ابتذال بر پیکر یک تکیه تاریخی و مذهبي
در حالی که خبری در خصوص یک کلیپ مبتذل بیش از یک سال پیش منتشر شده بود، این موضوع دوباره در رسانه ها منتشر شده و واکنش های گسترده را به دنبال داشت.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، بیش از یک سال گذشته یعنی 11 شهریور ماه سال 1398 بود که یکی از رسانه های کشوری خبری را منتشر کرد که حاکی از اباحه گری در یکی از اماکن تاریخی مذهبی کرمانشاه بود. این خبر با عنوان “ساخت کلیپ رقاصی در حسینیه تاریخی کرمانشاه!” به یک کلیپ اشاره داشت که در آن یک خانم با ظاهری نامناسب را در تکیه معاون الملک کرمانشاه نشان می داد.(خبر را می توانید اینجا ببینید)

در آن زمان شبکه اطلاع رسانی مرصاد نیز این خبر را بازنشر کرد.(خبر منتشر شده در مرصاد را اینجا ببینید)

بیش از یک سال بعد

پس از گذشت ماه ها، کلیپ مذکور بار دیگر مورد توجه قرار گرفت. برخی رسانه ها ماه ها پس از انتشار خبر اولیه، به این کلیپ پرداختند. خبر به سرعت منتشر شد و واکنش های بیشتری داشت. پس از انتشار گسترده خبر، قشر مذهبی جامعه و مسئولین نیز به این اباحه گری واکنش نشان دادند.

این واکنش ها تا جایی بود که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه یعنی حضرت آیت الله علما در این خصوص گفت: مکان مقدسی همچون تکیه معاون الملک که از دیر باز مرکز نوحه خوانی ، سینه زنی و روضه حضرت سید الشهدا(ع) بوده است نباید مورد سوء استفاده افرادی معلوم الحال قرار گیرد و حرمت آن مکان شکسته شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: از تمامی مسولان استان، اعم از داستانی، نیروی انتظامی و سازمان گردشگری می خواهم، قویاً در اولین فرصت به این موضوع رسیدگی و به شدت جلو این کارهای ضد فرهنگی را بگیرند.

برخورد با ساختار شکنان

شهرام کرمی با اعلام  دستگیری چهار نفر از عوامل تهیه فیلم های مبتذل در اماکن تاریخی کرمانشاه اظهارکرد: اخیرا کلیپ هایی از کرمانشاه در فضای مجازی منتشر شده که در یکی از آنها یک مغازه عرضه پوشاک از مانکن زنده خانم بدون حجاب اسلامی برای تبلیغات خود استفاده می کند.

وی افزود: همچنین در کلیپ مبتذل دیگری یک مدلینگ زن در یکی از بناهای تاریخی استان که جنبه مذهبی دارد و مورد احترام مردم کرمانشاه است، برنامه تبلیغاتی اجرا می کند.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه کلیپ توسط یک گروه تهیه شده، اضافه کرد: پس از انتشار این فیلم های غیراخلاقی به سرعت دستور پیگیری و شناسایی عوامل آن را به ضابطین دستگاه قضایی استان دادیم که با انجام اقدامات اطلاعاتی امروز(16 آذر) چهار نفر از این عوامل از جمله دو زن مانکن و دو نفر از تصویربرداران دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: پرونده قضایی برای این چهار نفر تشکیل شد و هم اکنون جهت سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می برند.

پیگیری مرصاد 

شبکه اطلاع رسانی مرصاد نیز که پیش از این خبر مذکور را بیش از یک سال پیش منتشر کرده بود، بنا به وظیفه شرعی و حرفه ای خود و بر اساس مطالبه عمومی بار دیگر به این موضوع پرداخت و موضوع را از طریق مصاحبه از طریق مسئولین پیگیری کرد.

حسینی کیا عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در این خصوص به مرصاد گفت: تصاویری که در فضای مجازی در خصوص تکیه معاون الملک منتشر شده نشان از این دارد که برخی به دنبال اباحه گری و بی حیایی در جامعه هستند.

وی افزود: دستگاه قضایی و مجموعه های امنیتی و اطلاعاتی موظف به پیگیری و برخورد با این موضوع هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: درخواست مجمع نمایندگان از دستگاه قضا و مسئولین اطلاعاتی و امنیتی این است که با کسانی که بخواهند بی حیایی و اباحه گری را ترویج دهند، برخورد کند.

به گزارش مرصاد، بدون شک این اقدام نیازمند پیگیری دقیق قضایی است تا ابعاد آن به صورت دقیق نمایان شود و با خاطیان در این موضوع برخوردهای لازم صورت بگیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد