دکتر برهان ولدبیگی بمناسبت روز جهانی خاک؛

آلوده کردن خاک؛ گناه است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 299064|08:36 - 1399/09/18
نسخه چاپی
آلوده کردن خاک؛ گناه است
ولدبیگی با بیان اینکه براساس ماده ۵۰ قانون اساسی آلوده کردن محیط جرم است ادامه داد: کسی که زباله را در کنار جاده پرتاب می کند به این معنی است که به خاک خود بی احترامی می کنیم و خاک آلوده کردن گناه است.

به گزارشهزار ماسوله، فعال زیست محیطی شهرستان پاوه دکتر برهان ولدبیگی در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: به عنوان یک شهروند امروز وظیفه خود را می دانیم که در حد توان خود برای سلامتی شهروندان و حفظ محیط زیست شهروندان تلاش کنیم.

 

دکتر برهان ولدبیگی با بیان اینکه در طول سنوات گذشته همواره به پاکسازی محیط و مسیرهای مختلف از زباله با دوستداران طبیعت همت گماشته ایم افزود: امروز نیز در نقطه ای در مسیر جاده نوسود به اسم « کله هله ویار» به پاکسازی مسیر اقدام و به جای آن به کاشت نهال درخت اقدام کرده ایم .

 

وی گفت: این نقطه علاوه بر استراتژیک بودن آن؛ در بحث گردشگری حائز اهمیت است که متاسفانه اکثر نقاط این محوطه محلی برای تخلیه نخاله و زباله گردیده بود.

 

وی ادامه داد: اکنون حدود ۲۵۰۰ متر از این مسیر که محل زباله دانی شده بود ؛ با همت دستگاهها اجرایی؛ تخلیه زباله در این مکان تعطیل شد بلکه این اقدام مانعی برای شهروندان باشد که این مسیر را به عنوان زباله دانی تصور نکند.

 

ولدبیگی با بیان اینکه براساس ماده ۵۰ قانون اساسی آلوده کردن محیط جرم است ادامه داد: کسی که زباله را در کنار جاده پرتاب می کند به این معنی است که به خاک خود بی احترامی می کنیم و خاک آلوده کردن گناه است.

 

وی افزود: شدیدترین نوع بی احترامی ما به طبیعت این است که با پرتاب زباله باعث نابودی بقیه جانداران محیط نیز خواهیم شد.

 

این دوستدار محیط زیست اظهار داشت: ما در حد نیاز خود از طبیعت استفاده و با حفظ آن به نحو صحیح به آیندگان تحویل خواهیم داد.

 

ولدبیگی افزود: سوای وظیفه اداری وظیفه شهروندی ایجاب می کند که ما باید دیگر شهروندان را امر به معروف و نهی از منکر کنیم و خود نیز الگویی برای دیگران باشیم و بدانیم که زباله باعث به خطر افتادن امنیت غذایی و سلامتی ما خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: امیدواریم ادارات متولی و فرمانداری  این نقطه را که محلی برای تحلیه نخاله و پرتاب زباله محسوب شده است حفظ کنیم و در کنار آنکه در روزهای گذشته حدود یک هزار بذر از گیاه و بلوط را پاشیده یا کشت کرده ایم امروز نیز نهالهایی از قصقوان و بلوط را در محدوده حریم جاده کشت کردیم.

 

ولدبیگی اضافه کرد: با مشاهده مناظری از زباله ؛ ما دچار استرس خواهیم شد و به دنبال آن سلامتی ما را تحت تاثیر قرار می دهد و پس از آنکه سلامتی ما در خطر باشد راندمان کاری ما پایین خواهد آمد.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم که این نقطه را به نقطه خالی از زباله و با مناظر زیبایی از درختان سرسبز تبدیل کنیم که همراهی دستگاهها و مردم را می طلبد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد