سامان وسیمی:

عملیات بیولوژیکی در ۵۰ هکتار از مراتع شهرستان با اعتبار ۱۰۰ میلیون توماندر حال انجام است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 299063|01:12 - 1399/09/18
نسخه چاپی
عملیات بیولوژیکی در ۵۰ هکتار از مراتع شهرستان با اعتبار ۱۰۰ میلیون توماندر حال انجام است
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه گفت: ۵۰ هکتار از مراتع شهرستان در حوزه های آبخیز مزیدی و میرعبدلی عملیات بیولوژیک و تقویت پوشش گیاهی با کاشت بذر گیاهان دارویی با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه در مراسم درختکاری بمناسبت روز جهانی خاک در جاده مسیر نوسود در کله هله ویار در سخنانی ضمن خیر مقدم به مسئولین اظهار داشت: امروز روز جهانی خاک همزمان با سراسر کشور مراسم شروع عملیات درخت کاری در سطح ۲۳۲ هزار هکتار در عرصه های منابع طبیعی اجرا می شود.

 

سامان وسیمی افزود: این عملیات شامل ۳۰ هزار هکتار توسعه زراعت چوب؛ ۴۷ هزار هکتار جنگل توسعه و احیای جنگل؛ ۳۰ هزار هکتار جنگل کاری اقتصادی با مشارکت مردم؛ ۳۵ هزار هکتار مقابله با بیابان زایی و ۹۰ هزار هکتار احیا و اصلاح مراتع است.

 

وی گفت: در شهرستان پاوه با توجه به شرایط توپوگرافی و مطالعات انجام شده در طرح ۵۰ هکتار از مراتع شهرستان در حوزه های آبخیز مزیدی و میرعبدلی عملیات بیولوژیک و تقویت پوشش گیاهی با کاشت بذر گیاهان دارویی با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: ۱۰۰ هکتار از مراتع و عرصه های دارای شرایط مناسب به عنوان جنگل کاری اقتصادی با مشارکت مردم در نظر گرفته شده است.


وسیمی اضافه کرد: قرق ۵ طرح با صیانت با مساحت ۱۷۸ هکتار به منظور تقویت پوشش گیاهی و جنگلی با اعتبار ۲۵ میلوین تومان در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به روز جهانی خاک نیز گفت: امروز نیز در مکانی هستیم که قبلا دپوخانه ساختمانی بود اما در حال حاضر با همت فعال زیست محیط و منابع طبیعی جناب دکتر برهان ولدبیگی و سایر یاری دهندگان احیا شده است و خوشبختانه بذور جنگلی بومی منطقه در آن کاشت شده است.

 

وی در پایان گفت: اکنون هم با یاد و گرامی داشت و تجلیل از شهید هسته ای شهید فخری زاده و شهدای مدافع سلامت ۱۰۰ اصله نهال جنگلی کاشت خواهیم کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد