کیوان سامیان:

رفع اشتباه رایج در بیماری کرونا

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298992|18:53 - 1399/09/01
نسخه چاپی
رفع اشتباه رایج در بیماری کرونا
کیوان سامیان گفت: از دو نفر که به فاصلهٔ یک تا چند روز به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند، این تصور که کسی که زودتر علائمش بروز کرده زودتر مبتلا شده است و ناقل بیماری به شخص دیگر بوده است درست نیست.

به گزارشهزار ماسوله، مسئول واحد بیماریهاشبکه بهداشت شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: در پیدا کردن این‌که در یک خانواده یا در یک اداره چه کسی زودتر به کووید-۱۹ مبتلا شده و احتمالاً ناقل بیماری به دیگران بوده، این اشتباه رخ داده است که تصور می شود کسی که زودتر علائمش بروز کرده لزوماً زودتر مبتلا شده است.

 

کیوان سامیان افزود: از دو نفر که به فاصلهٔ یک تا چند روز به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند، این تصور که کسی که زودتر علائمش بروز کرده زودتر مبتلا شده است و ناقل بیماری به شخص دیگر بوده است درست نیست.

 

وی گفت: دورهٔ نهفتگی کووید-۱۹ بین دو تا چهارده روز (و در موارد نادری بیش از ۱۴ روز) است و در اشخاص مختلف بنا بر لود(دوز)اولیۀ ویروس، تعداد رسپتورهای (گیرنده)ویروس در سلول‌های شخص میزبان و واکنش سیستم ایمنی شخص میزبان یکسان نیست، بر این اساس ممکن است شخصی زودتر مبتلا شده باشد اما به خاطر دورهٔ نهفتگی طولانی‌تر، علائمش دیرتر بروز کند.

 

سامیان ادامه داد: همچنین با توجه به هزینه آزمایشpcr  تکرار تست ضروری نمی باشد و ارائه گواهی سلامت که توسط پزشکان مراکز صادر میشود کفایت می کند.

 

مسئول واحد بیماریهاشبکه بهداشت شهرستان پاوه اضافه کرد: مراجعین محترم می توانند جهت دریافت گواهی آزمایشpcr (سواپ داخل بینی) بعد از اتمام ۱۴ روز قرنطینه به مرکز بهداشت شهرستان واحد بیماریها(ساختمان کلنیک سابق)مراجعه نمایند.

 

سامیان در پایان گفت: بیماران گرامی جهت گواهی سلامت شروع بکار بعد از اتمام دوران قرنطینه به یکی از پزشکان مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت مراجعه نمایند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد