رئیس اداره محیط زیست پاوه خبر داد:

رهاسازی یک بهله عقاب طلایی در پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298978|15:59 - 1399/08/29
نسخه چاپی
رهاسازی یک بهله عقاب طلایی در پاوه
اخگرزاده ريیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه گفت: یک بهله عقاب طلایی بالغ در پاوه که از ناحیه بال زخمی و دچار اسیب شده بود پس از مداوا و مراقبت رها سازی شد.

به گزارشهزار ماسوله، ريیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه گفت:  یک بهله عقاب طلایی بالغ در پاوه که از ناحیه بال زخمی و دچار اسیب شده بود پس از مداوا و مراقبت توسط یکی از فعالان و همیاران محیط زیست اقای میلاد باباخاص توسط اداره محیط زیست پاوه در مورخ ۹۹/۸/۲۹  رهاسازی گردید.

 

محمد اخگر زاده افزود: عقاب طلایی گونه ای ارزشمند و در حال انقراض است که یکی از قویترین و با شکوه ترین پرندگان شکاری و گونه تحت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

 

وی گفت:‌این گونه با شکوه در حال پرواز تا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت میگیرد .

 

وی ادامه داد: ۴ تا ۵ سالگی بالغ میشود منقار بسیار قوی و محکمی داردو در هنکام پرواز بالها کمتر به بالا خم شده و تقریبا مسطح هستند ‌. تک همسر بوده و تا اخر عمرش پیوند این جفت برقرار باقی می ماند .

 

اخگر زاده اضافه کرد: وسعت قلمرو ان به ۹۰ کیلومتر مربع می رسد و طعمه ۶ تا ۷ کیلوگرمی را در حین پرواز حمل میکند‌ و بهترین کنترل کننده جونده گان و خزندگان بوده و انقراض ان ضربه بسیار بزرگ به طبیعت و حیات وحش را بهمراه خواهد داشت .

 

وی در پایان گفت: در اقدامی صبح امروز یک بهله عقاب طلایی که از ناحیه بال زخمی و دچار اسیب شده بود پس از مداوا و مراقبت رهاسازی گردید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد