فرماندار پاوه:

تعطیلی بازار پاوه ،براساس آماری است که از بیمارستان ها بدست می آید/ نباید اجازه دهیم زنجیره کرونا بیشتر در جامعه وسعت پیدا کند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298940|15:29 - 1399/08/21
نسخه چاپی
 تعطیلی بازار پاوه ،براساس آماری است که از بیمارستان ها بدست می آید/ نباید اجازه دهیم زنجیره کرونا بیشتر در جامعه وسعت پیدا کند
فرماندار پاوه گفت: اگر امروز تعطیلی بازار پاوه در تریبونی اعلام می شود بنا به مصلحت فرد و افرادی نیست بلکه براساس آماری است که از بیمارستان ها بدست می آید.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از مردم و اصناف و بازاریان در تحمل زحمات دو هفته تعطیلی اظهار داشت: با توجه به ستاد کرونای استانی و حسب پیشنهاد فرمانداران، تعطیلی ۶ شهرستان استان لغو گردید و انتظاری که از مردم داریم این است که پروتکلهای بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند چرا که اثبات شده است که این بیماری قابل پیش بینی نیست.

 

ایده پور با بیان اینکه به اندازه کافی تلفات و عزاداری و سختی ها را دیده ایم افزود: استدعا دارم که برای حمل جسد متوفیان به بیمارستان مراجعه نکنند و در این شرایط کرونایی باید از خیلی از فرهنگ ها و آداب و رسوم خود بگذریم.

 

وی ادامه داد: در دفن اموات، از مراجعه به غسالخانه ها خودداری شود و لازم نیست برای فاتحه در منزل متوفی حضور پیدا کرد بلکه با تماس یا ارسال پیامک این کار جایگزین شود.

 

فرماندار پاوه تصریح کرد: ان شاالله با پایان یافتن کرونا بتوانیم در مراسمات شادی ها و عزاها شرکت و در مساجد نماز جمعه همدیگر را زیارت کنیم.

 

وی گفت: نباید بیشتر از این ما اجازه دهیم زنجیره کرونا در جامعه وسعت پیدا کند.

 

ایده پور اضافه کرد: ملاک عمل برای تعطیلی یا توقف و لغو تعطیلات، آمارهایی است که از بیمارستان ها بدست می آید و ستاد کرونا انها را تجزیه تحلیل می کند.

 

وی افزود: اگر امروز تعطیلی بازار پاوه در تریبونی اعلام می شود بنا به مصلحت فرد و افرادی نیست بلکه براساس آماری است که از بیمارستان ها بدست می آید.

 

فرماندار پاوه خاطر نشان کرد: امروز ما باید در کنار هم همان همت تعطیلات نوروزی را داشته باشیم تا بتوانیم زنجیره کرونا را قطع و به همان وضعیت قبل از تعطیلی برگردیم .

 

وی با اشاره به اینکه  امروز زیارت خانه خدا و مساجد ما و مراکز فرهنگی و دانشگاهها تعطیل شده اند ادامه داد: این انتظار را دارم که شب نشینی ها هم لغو شوند چرا که با داشتن شب نشینی ها نمی توان با کرونا مقابله کرد یا برای یک مراسم فاتحه خوانی، نباید کرونا را در همان جمعیت ترویج کنیم.

 

ایده پور در پایان با بیان اینکه تعطیلی و یا عدم تعطیلی ادارات و اصناف در برخی اخبار ناشی از این است که عزیزان دغدغه دارند گفت: استاندار اگر تصمیم تعطیلی را دارند بنا به تشخیص و مصلحتی است که از طریق ستاد کرونای استان و دانشگاه علوم پزشکی به ایشان داده می شود .

 

وی افزود: ملاک تصمیم گیری ستاد کرونا اعم از شهرستان و استان و کشور آمار دانشگاههای علوم پزشکی است و ما وظیفه داریم حسب فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ملاک تصمیمات نظرات تخصصی کارشناسان در دانشگاههای علوم پزشکی خواهد بود به پیامهای مراکز درمانی و بهداشت و درمان توجه داشته باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد