نامه سرگشاده دکتر امین زاده به وزیر بهداشت و درمان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298933|10:43 - 1399/08/20
نسخه چاپی
نامه سرگشاده دکتر امین زاده به وزیر بهداشت و درمان
دکتر سیروس امین زاده از فعالان فرهنگی و اجتماعی در شهرستان پاوه در نامه ای سرگشاده به وزیر بهداشت و درمان خواستار تحقق مطالبات مردم اورامانات شد.

به گزارشهزار ماسوله، دکتر سیروس امین زاده از فعالان فرهنگی و اجتماعی در شهرستان پاوه در نامه ای سرگشاده به وزیر بهداشت و درمان خواستار تحقق مطالبات مردم اورامانات شد که در ذیل متن نامه خواهد آمد:

 

بسمه تعالی                                                                                                 

جناب آقای دکتر نمکی:                                      

مقام محترم وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران                                                

سلام علیکم 

                                                                                                  

ضمن احترام به مقام والای شهدای راه سلامت واهدای بهترین درود های زاگرس نشینان نیک اندیش، خدمت جان برکفان سنگر های مبارزه با کرونا ویروس، بعرض می رساند؛ به استان بحران زده ای گام نهاده اید که هنوز زخم های بر پیکر رنجور مانده آن باز هستند و صد افسوس درمانی بر آنها روانیست. آری کرمانشاه را می شناسید و بار ها و بارها از رنج بلایای طبیعی و انسان ساز آن شنیده اید، استانی که با قلب شکسته استقامتی جاودانه را برگزیده است؛ تا ندای مقاومت محرومان عاشق وطن را به گوش جهانیان برساند، اما اکنون خسته است و رنجور و گویا قاصدک های پیام رسان نیز دیگر رمق پرواز ندارند. می دانیم که حضرتعالی نیز بسان ما ناگفته هایی در سینه دارید اما درد های سینه ما کجا و سینه رنجور شما کجا...                    

 

برادر بزرگوار؛ اینجانب یک  شهروند اوراماناتی با ملیت پر افتخار ایرانی هستم شهروندی با رویا های حداکثری و مطالبه های بسیار حد اقلی مانند راه اندازی یک دستگاه سی تی اسکن اهدایی موسسات خیریه در بیمارستان تازه تاسیس بدون جانمایی دستگاه سی تی اسکن قدس پاوه و یا راه اندازی یک دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان حضرت محمد رسول الله جوانرود و بگذریم از خواست به حق مادران باردار ثلاث بابا جانی محروم و دستان پینه بسته  کشاورز  روانسر برای نداشتن  بیمارستان در سال 1400 و عصر تکنولوژی های مدرن بهداشتی و درمانی که  نمی توان درخواست حتی یک تخت بیمارستانی را نمود.

 

لذا با اذعان به درک شرایط اقتصادی موجود و بحران کرونا  در سایر نقاط کشور در قالب یک شهروند مطالبه گر چند پرسش تحقیقی  شهروندی را از آن مقام محترم دارم امید که در راستای مسؤولیت اجتماعی و دینی که پاسخگو بودن در برابر مسؤولیت را می طلبد اینجانب به قناعت اندک ذهنیت پرسشگر خود برسم لذا بر مبنای شعار عدالت در تخصیص منابع انسانی و مادی وزارتخانه تحت امر حضرتعالی  چگونه است که:

 

1_ بیش از 40 درصد امکانات و تجهیزات و منابع انسانی و مادی وزارتخانه بهداشت ودرمان در چند استان برخوردار کشور قرار دارد و اورامانات  با سیصد هزار نفر جمعیت با نرخ بالای بیکاری و فقر و محرومیت در شرایط بحرانی مو جود تنها یک دستگاه سی تی اسکن دارد.

 

2_ چرایی وچگونگی  مدیریت بحران کرونا ویروس در شهرستان های اورامانات مورد پرسش شهروندی است که شهرستانی با شصت هزار نفر جمعیت در یک شبانه روز چهار نفر فوت ناشی از کرونا دارد در مقایسه با 450 نفر فوتی جمعیت نزدیک به نود میلیونی کشور محل پرسش است.

 

3_ چگونگی تعادل و توازن نهاد های بهداشتی درمانی با نهاد  مدیریت اجرایی  شهرستان های اورامانات  محل پرسش است.

 

4_ میزان سرانه تخت های بیمارستانی، تجهیزات پزشکی و درمانی، سرانه پزشکان و پرستاران و...نسبت به جمعیت اورامانات ودر مقایسه با آمار کشوری مورد سوال شهروندی است.

 

5 _ سهم خطای راهبردی مدیریت  بحران  و خطای شناختی دانشگاه علوم پزشکی در کاهش حساسیت  مردم اورامانات نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و درک میزان خطر کرونا ویروس پس از پیک اول بیماری مورد پرسش شهروندی است.

 

6_ چگونگی و چرایی انتخاب مدیریت  بهداشت و درمانی اورامانات و نحوه نظارت وبازرسی عملکرد ستاد های مبارزه با کرونا و نظارت بر عملکرد مدیران بهداشت ودرمان اورامانات محل پرسش شهروندی است.

 

7_ میزان شفافیت در ارائه  اطلاعات آمار و ارقام بهداشتی و درمانی کرونا ویروس و از همه مهمتر میزان تعامل با رسانه های پرسشگر محلی  و پاسخگو بودن مدیریت بهداشت ودرمان اورامانات محل پرسش شهروندی است و بسیاری از پرسش های تحقیقی تجویزی دیگر که ماندن در سینه درد مندان محروم وبا عزت بهتر از بیان آن در شرایط کنونی است.

 

در پایان بعنوان یک هم وطن بحران زده خواهان درک بدون واسطه درد های مردمان محروم اورامانات هستم تا شاید گزارشات و آمار و ارقام  موفقیت بین مدیران بحران اورامانات را در کنار خواست های حد اقلی مردم درد دیده و بحران زده ملاحظه بفرمایید.بدون تردید زاگرس نشینان درد مند هیچگاه ایثار و جانفشانی مدیران توانمند، پرسنل و پزشکان و کادر بهداشت ودرمان مبارز در عرصه مدیریت بحران کرونا ویروس را از یاد نخواهند برد. باشد که؛ تاریخ نگاران  اورامانات این سفر حساس حضرتعالی به استان کرمانشاه را نقطه عطف مهار و کنترل بهینه ویروس کرونا در اورامانات بنگارند. 

 

سیروس امین زاده/ دانش آموخته علوم سیاسی/بیستم آبان ماه یکهزار و سیصد و نود ونه خورشیدی/ اورامانات ایران

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد