مدیر امور عشایری باینگان خبر داد:

ساماندهی نقل و انتقال احشام ، به مناطق گرمسیری باینگان پاوه

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 298931|08:31 - 1399/08/20
نسخه چاپی
ساماندهی نقل و انتقال احشام ، به مناطق گرمسیری باینگان پاوه
مدیر امور عشایری باینگان در گفتگویی با خبرنگار ما از ساماندهی نقل و انتقال احشام ، به مناطق گرمسیری باینگان پاوه خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر امور عشایری باینگان شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: نقل و انتقال احشام ، به مناطق گرمسیری باینگان پاوه ساماندهی می شوند.

 

محمودی افزود: در ماههای اخیر امور عشایری باینگان، جهت شناسایی و ثبت تعداد دام های منطقه، اقدام به ثبت نام خانوارهای دارای احشام کرده است که در پایان این ثبت نامها در اتحادیه عشایری کل باینگان حدود ۶۷۰ خانوار دارای احشام، ثبت نام شدند.

 

وی گفت: قرار بر این بود که با ثبت نام این خانوارها این افراد مجوز تردد و انتقال احشام خود به مناطق گرمسیری را داشته باشند که در سال گذشته حدود ۲۷۰ خانوار مجوز تردد به منطقه گرمسیری را دریافت کرده بودند.

 

وی با اشاره به درخواست چند برابری عشایر باینگان نسبت به سال گذشته برای دریافت مجوز انتقال دام به مناطق گرمسیری ادامه داد: در سال گذشته حدود ۱۸الی نهایتا ۲۴ هزار راس دام مجوز انتقال به مناطق گرمسیری باینگان را داشتند اما امسال این درخواست بیشتر شده است.

 

مدیر امور عشایری باینگان اضافه کرد: برخی از مردم بخش باینگان امسال خواهان دامداری در منطقه شده اند در صورتی که کل مراتع گرمسیری باینگان با توجه به حادثه اتش سوزی امسال نیز گنجایش این تعداد راس دام را نخواهد داشت.

 

محمودی در پایان با بیان اینکه نظارت بر تردد و انتقال احشام مجوز دار به مناطق گرمسیری انجام می شود گفت: در چند مرحله هم از این تعداد احشام مجوز دار جهت شناسایی در منطقه، بازدید به عمل خواهد آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد