قاچاق دام سفره ضعیفان و فقیران را تنگ تر کرده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298915|21:43 - 1399/08/16
نسخه چاپی
قاچاق دام سفره ضعیفان و فقیران را تنگ تر کرده است
رییس اتاق اصناف پاوه گفت: قاچاق دام تنها سفره ضعیف و فقیران را تنگ تر کرده و باعث می شود که خانواده های فقیر ما نتوانند گوشت مورد نیاز خود را تامین کنند.

به گزارشهزار ماسوله، رییس اتاق اصناف شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما با اشاره به افزایش قیمت گوشت در شهرستان اظهار داشت: دو عامل اساسی ممنوعیت جابجایی دام در بین استانی غرب کشور و قاچاق دام باعث افزایش قیمت گوشت قرمز در شهرستان شده است.

 

بهروز شفیعی افزود: ممنوعیت جابجایی دام در بین استانهای غرب کشور خود به خود باعث شده است که دلالان در قیمت گذاری دام ها آزاد باشند و دلیل ممنوعیت را نیز همین قاچاق دام در مرزهای غرب عنوان کرده اند.

 

وی گفت: علاوه بر قاچاق دام به صورت زنده گوشت قرمز نیز در سطح شهرستان و حتی گوشت مرغ در مرزها قاچاق می شود و هم اکنون باعث کمبود این کالاها و افزایش قیمت این کالاها توسط دلالان شده است.

 

وی ادامه داد: به طور کلی با دستور رهبر معظم انقلاب در کنترل قیمت ها و ایجاد جو کاهش نرخ ارز در بحث صادرات ، سود قاچاق کاهش پیدا می کند و باعث می شود دلالان که ریسک بیشتری در قاچاق دارند قاچاق را متوقف کنند.

 

رییس اتاق اصناف شهرستان پاوه گفت: حدود نیم درصد جامعه از قاچاق و مرز شهرستان منتفع می شوند و بقیه مردم از این مرز استفاده ای نمی برند.

 

شفیعی با بیان اینکه قاچاق کالا به طور کلی باعث تورم بالایی در سطح شهرستان شده است تصریح کرد: متاسفانه این موارد  به صورت زنجیره ای به هم پیوسته عمل کرده و باعث گرانی بیش از حد جدای از تحمیل افزایش قیمت ها توسط دلالان و گروههای مافیا از بالا ، در شهرستان شده است.

 

وی در پایان گفت: قاچاق دام تنها سفره ضعیف و فقیران را تنگ تر کرده و باعث می شود که خانواده های فقیر ما نتوانند گوشت مورد نیاز خود را تامین کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد