یک خبر خوب برای تجار و پیله وران پاوه ای

تدوین آیین‌نامه جدید واردات کولبری

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298899|18:24 - 1399/08/12
نسخه چاپی
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در آیین‌نامه جدید واردات کولبری و ملوانی محدودیت‌های مرزنشینان برای واردات کالا کمتر و آورده آن برای آن‌ها بیشتر خواهد شد.

به گزارشهزار ماسوله، علی مؤیدی خرم‌آبادی روز ۷ آبان ماه افزود: امروز در جلسه نهایی طرح ساماندهی نظارت بر واردات کالا از طریق ملوانی و کولبری مصوب شد برنامه‌ریزی‌های جدیدی برای انضباط بخشی در بحث واردات مرزی انجام شود که در صورت اجرا اشتغال پایدار و بهبود معیشت هموطنان مرزنشین را رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: با اجرای این مقررات جدید، قوانین دست و پاگیر تجارت مرزی پیشین کنار گذاشته خواهد شد و اصطلاحات غلط و دور از شأن هموطنان ایرانی مثل ته‌لنجی و کولبری حذف شده و با تغییر به تجارت مرزنشینان امکان ادامه فعالیت آن‌ها را به صورت قانونی فراهم خواهد کرد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در این آیین‌نامه با توجه ویژه به روان‌سازی تجارت مرزی سهم این تجارت به گونه‌ای در نظر گرفته شد که بالاترین توجه و بیشترین آورده آن برای مرزنشینان باشد.

مؤیدی درباره حجم در نظر گرفته شده برای واردات مرزی مرزنشینان در طرح جدید افزود: تقریبا محدودیت‌ها برای مرزنشینان کمتر و انعطاف در بحث واردات برای آن‌ها بیشتر شده است ضمن اینکه از ابتدا تا انتهای واردات مرزی تحت اختیار خود مرزنشینان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح در اولین فرصت تسلیم ریاست جمهوری خواهد شد و پس از تصویب در جلسه سران قوا اجرا خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد