روستای هجیج را بیشتر بشناسید

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298887|17:31 - 1399/08/10
نسخه چاپی
روستای هجیج را بیشتر بشناسید
هجیج در فاصله ۲۵ کیلومتری از شهرستان پاوه واقع شده است؛ زیبایی‌های این روستا همانند زیبایی‌های اورامانات است

به گزارشهزار ماسوله، همراه گردشگران مجازی به استان کرمانشاه و روستای هجیج سفر می‌کنیم.

استان کرمانشاه یکی از استان‌های با قدمت و ارزشمند در تاریخ ایران است این استان جاذبه‌های تاریخی بسیار ارزشمندی را در خود جای داده است که هر یک ارزش باستانی بسیار بالایی دارند این سرزمین کهن در طول تاریخ فراز و نشیب‌های بسیار زیادی را تجربه کرده است و یکی از اصیل‌ترین استان ایران است که همواره در طول تاریخ رشادت‌های مردمان آن و فرهنگ اصیلش ذکر می‌شود.

این استان به دلیل برخورداری از جذابیت‌های تاریخی و طبیعی خود هر ساله گردشگران بسیار زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می‌کند وجود چشم انداز‌های طبیعی و ارتفاعات کوهستانی و سرسبز در این منطقه بسیار نایاب و دیدنی هستند در میان این همه جاذبه توریستی می‌توانید سفری به یکی از مناطق مهم این استان و یکی از روستا‌های زیبای آن با نام روستای هجیج داشته باشید.

این روستا از زیبایی‌های بسیار زیادی برخوردار است و به دلیل برخورداری از مناظر جنگلی خود در میان گردشگران بسیار شناخته شده است. این روستا در فاصله ۲۵ کیلومتری از شهرستان پاوه واقع شده است زیبایی‌های این روستا همانند زیبایی‌های اورامانات است و از جذابیت‌های بی شماری برخوردار است از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی در این روستا می‌توان ارتفاعات سنگی، چشمه سار‌ها و خانه‌های روستایی اشاره نمود که از جذابیت زیادی برخورار هستند.

 

روستای هجیج کرمانشاه را بیشتر بشناسید:
این روستا در شمار مناطق با قدمت استان کرمانشاه است این روستا در طول تاریخ فراز و نشیب‌های زیادی داشته است و امروزه نیز یکی از تفرجگاه‌های این منطقه به شمار می‌آید. زیبایی‌های این روستا همانند منطقه اورامانات است به دلیل کمبود زمین‌های مسکونی در این منطقه خانه‌ها به شکل پلکانی ساخته می‌شوند.

جاذبه‌های روستا:
 این روستا دارای خانه‌های پلکانی است معماری این خانه‌ها از جذابیت زیادی برخوردار هستند و به خودی خود می‌توانند از مهم‌ترین دیدنی‌های این روستا برای گردشگران باشند. دامنه‌های کوهستانی سرسبز و مراتع بکر و غار آبی آن نیز دارای جذابیت‌های زیادی است مهم‌ترین غاری که در دامنه‌های این کوه‌ها واقع شده است در بسیاری از فصل‌های سال دارای آب است و رودخانه سیروان از آن جاری می‌شود.
 این منطقه دارای چشمه‌های آب طبیعی است که از این ارتفاعات سرازیر می‌شوند و به دلیل خاصیت‌های درمانی بالایی که دارند از چشمه‌های مواد معدنی هستند که دارای خاصیت‌های درمانی نیز می‌باشند. دیدن ارتفاعات شاهو با گونه‌های گیاهی مختلف و روخانه سیروان با زیبایی‌های خود می‌تواند یکی دیگر از دیدنی‌های این روستا برای گردشگران باشد یکی از مهم‌ترین سد‌های ایران نیز که سد داریان است بر روی این رودخانه واقع شده است و بخش مهمی از آب‌های این منطقه را نگهداری می‌کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد