فرماندار پاوه خبر داد:

صادارت بیش از 23 میلیون دلار صادرات از مرز شوشمی از اردیبهشت تاکنون

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298882|13:15 - 1399/08/09
نسخه چاپی
صادارت بیش از 23 میلیون دلار صادرات از مرز شوشمی از اردیبهشت تاکنون
فرماندار پاوه گفت: از اردیبهشت امسال تاکنون بیش از 23 میلیون دلار صادرات از مرز شوشمی داشته ایم.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در جلسه بررسی مشکلات مبادلات مرزی در شوشمی در سخنانی اظهار داشت: به دلیل مشکلات در مرز پرویز خان هم اکنون مرز شوشمی با ترافیک صادرات به ویژه در بخش میوه و تره بار مواجه است .

 

ایده پور افزود: مسئولین گمرک در شهرستان و استان تمهیدات سرعت بخشی به ترخیص کالا را هر چه سریعتر فراهم نمایند .

 

وی گفت: روزانه بیش از 250 خودرو سنگین وارد بازارچه ی مرزی شوشمی می شود و امکان دارد این تعداد افزایش یابد لذا بسیاری ضروری است شرایط سریعاً برای اینگونه مواقع فراهم گردد.

 

وی ادامه داد: با توجه به نیاز ضروری به باسکول دوم و تعلل سازمان همیاری و شهرداری نوسود برای ایجاد باسکول دوم خود تجار و پیله وران سریعاً اقدام به جانمایی و نصب باسکول نمایند در شرایط کنونی که کشور نیازمند به صادرات قانونی است تعللها به هیچ وجه پذیرفتنی نیستند.

 

فرماندار پاوه گفت: هفتاد سال است مرز شوشمی دارای گمرک است اما هنوز گمرک نتوانسته است در این مرز به شرایط مساعد  سخت افزاری و نرم افزاری دست یابد و این به هیچ وجه پذیرفتنی و مناسب نیست .

 

ایده پور اضافه کرد: بخشدار محترم از فردا از طریق شهرداری نوسود نیروها و تجهیزات لازم برای گند زدایی خودروهای ورودی و خروجی به بازارچه ی مرزی از دو طرف را فراهم نماید ، لازم است بصورت روزانه و مستمر و در چندین نوبت سرویس های بهداشتی گند زدایی شوند . انتظار می رود این فعالیتها بصورت مستمر در مرز ادامه یابند .

 

 وی افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران به دلیل شرایط اقتصادی کشور مرزها را در شرایط بحرانی کرونا همچنان فعال نگه داشته که از این بابت باید قدردان آنها باشیم چرا که جریان کار و فعالیت و اشتغالهای مستقیم و غیر مستقیم در نقاط مرزی همچنان ادامه دارد .

 

وی گفت: نیروهای خدوم هنگ مرزی انصافاً همکاری مناسب و تنگا تنگی با عوامل بازارچه مرزی شوشمی و امر مهم مبادلات مرزی دارند . با نیروهای هنگ مرزی مستقر در بازارچه هماهنگ شده که از امروز به بعد از فعالیت کارگران ، غرفه داران ، پیله وران ، تجار و سایر عوامل مشغول در بازارچه که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند بدونه هیچ اغماضی جلوگیری نمایند .

 

وی در پایان گفت: امیدواریم بازارچه ی مرزی شوشمی با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در مقابل کرونا بازارچه ی نمونه شود .

 

وی افزود: اینجانب از زحمات ستوان دوم حسنی و همکاران ایشان در مرز شوشمی که با وسواس خاصی وظایف خود را انجام می دهند تشکر و قدردانی می نمایم و از جناب سرهنگ درخواست دارم که شرایط ترفیع این عزیزان را فراهم نمایند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد