امام جمعه روانسر:

وحدت، ایستادگی در برابر دشمنان در یک صف و یک سنگر است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298881|09:12 - 1399/08/10
نسخه چاپی
وحدت، ایستادگی در برابر دشمنان در یک صف و یک سنگر است
امام جمعه روانسر با بیان اینکه وحدت به معنای لغوی آن نخواهد بود گفت: وحدت به ان معنا نیست که تمام مذاهب به یک مذهب خلاصه شوند بلکه باید در برابر دشمنان یک صف و یک هدف در سنگر بایستیم .

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه روانسر بمناسبت هفته وحدت در گفتگویی با خبرنگار ما ضمن تبریک ماه میلاد رسول نبی مکرم اسلام(ص) و نوه آن پیغمبر امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت اظهار داشت: امیدواریم بمناسبت این ایام هرچه زودتر خداوند این بیماری را از بین ما بردارد.

 

ماموستا سید محمد محمدی با بیان اینکه بسیار خوشحالیم که در این ماه بزرگ ربیع الاول و ماه میلاد پیامبر هستیم که ماه شادی و جشن و مایه خیر و برکت است گفت: خداوند به پیامبر می فرماید که ای محمد (ص) به تمام مردم ابلاغ کن که به رحمت و فضل خداوند جشن و شادی بگیرند.

 

وی گفت: امام شیوخی به نقل از حضرت ابن عباس می فرماید : فضل خداوند، علم و دانایی است که خداوند به امت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) ارزانی بخشیده و ما باید برای این علم و دانایی، شادی و جشن بگیریم و باید در این ماه خوشی و شادی را برای میلاد آن حضرت هم داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام(ص) یکی از کارهای اساسی که انجام داده است، بستن دلها در بین بشریت و هماهنگی کردن برای کمک به همدیگر بوده است و خود ایشان نیز اسوه مهربانی به خصوص در جامعه خود بوده است و توصیه نموده است که در تمام جوامع اسلامی و حتی در برابر غیر مسلمانان نباتات و جمادات هم عدالت حاکم شود.

 

وی با بیان اینکه رسم و سنت پیامبر برای ما درس و عبرت است گفت: پیامبر امام و پیشوا و رهبر است و ما نیز باید به ایشان اقتدا کنیم و تبعیت از سنت و فرموده آن حضرت داشته باشیم.

 

ماموستا سید محمد محمدی افزود: اولین اقدامی که پیامبر بزگوار اسلام (ص) از هجرت از مکه به مدینه انجام داد ، ایجاد برادری و وحدت در بین دو قوم بزرگ اوس و خزرج بود و به نعمت خداوند این دو قوم برادر هم شدند و به سبب نعمت وجود پیامبر تمام مسلمانان برادر شدند.

 

امام جمعه روانسر با اشاره به اینکه این هفته لازم است که بیش از گذشته پررنگ و عملی تر باشد تصریح کرد: همه ما با اصول مشترک برادر هم هستیم و در هر فرقه اسلامی باید دهن دشمنان را ببندیم و نگذاریم در ایران به مقدسات اهل تسنن و تشیع توهین شود و رهبر معظم انقلاب فرمایشاتی را مبنی بر اینکه توهین به زنان پیامبر حرام است فرموده اند که جای تقدیر و تشکر دارد و فتوای بجایی بود.

 

وی با بیان اینکه وحدت به معنای لغوی آن نخواهد بود گفت: وحدت به ان معنا نیست که تمام مذاهب به یک مذهب خلاصه شوند بلکه باید در برابر دشمنان یک صف و یک هدف در سنگر بایستیم .

 

 

وی اضافه کرد: لازم است در این زمان مسیولین در کنار مردم بیشتر حضور داشته باشند و ان شاالله وحدت به نوعی نباشد که به یک هفته خلاصه شود بلکه تمام سال محبت و وحدت را در بین خود ایجاد کنیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد