موافقت ارسال دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان جوانرود/ مولود حسینی: تاکنون ۹۷۰ نفر در جوانرود به کرونا مبتلا شده اند

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 298879|21:47 - 1399/08/08
نسخه چاپی
 موافقت ارسال دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان جوانرود/ مولود حسینی: تاکنون ۹۷۰ نفر در جوانرود به کرونا مبتلا شده اند
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود گفت: متاسفانه ۲۸ مورد هم در پی ابتلای به کرونا فوت شده اند و اکنون هم مریض بد حال در شهرستان هم داریم.

به گزارشهزار ماسوله، با افزایش آمار مبتلایان  به کرونا در اورامانات و اعلام وضعیت قرمز شهرستان های پاوه و جوانرود بستری بیماران کرونایی و اعزام آنها به استان با مشکلاتی چند همراه است.

 

بنا به اظهارات مسیولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود دستگاه دوم اکسیژن ساز در بیمارستان این شهرستان نیاز ضروری است تا بتوان تمام بیمارانی که از دو شهرستان ثلاث باباجانی و روانسر به جوانرود می آیند بستری شوند.

 

در این باره رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: بیمارستان جوانرود جزی اولین بیمارستان هایی بوده است که در بین شهرستان های استان دارای دستگاه اکسیژن ساز بوده است و این دستگاه هم در ظرفیت های مختلف در تولید اکسیژن برای تعداد ۱۰ الی ۲۰ نفر ودستگاههای بزرگتر برای افراد بیشتر را دارد .

 

مولود حسینی افزود: دانشگاه در زمان شیوع کرونا در موج اول اعلام کرد که ۱۰ درصد تخت های بیمارستان را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

 

وی گفت: ما نیز با توجه به شرایط خاص شهرستان و پذیرش بیماران ثلاث باباجانی و روانسر در همان ابتدا ۲۴ درصد تخت ها را به کرونا اختصاص دادیم.

 

وی ادامه داد: در موج سوم کرونا که کل کشور درگیر با این بیماری است همیشه ۲۴ تخت این بیمارستان دارای بیمار کرونایی بوده و گاها بدلیل کمبود تخت در شهرستان و حتی استان بیماران ما در اورژانس بوده اند.

 

حسینی اضافه کرد: با توجه به افزایش بیماران در بیمارستان و گاها تا ۳۳ الی ۳۵ بیمار، دستگاه اکسیژن ساز ما دچار افت می شد که یا باید بخشی از بیماران را به استان اعزام و یا باید بخشی با نام متمم کرونا در بیمارستان با تخت اضافی ایجاد می کردیم.

 

وی خاطر نشان کرد: برای ارتقای بیمارستان و نیاز بیماران نیاز داشتیم که دستگاه اکسیژن ساز دوم را برای بیمارستان با وجود آنکه هر بیمارستان مجهز به یک دستگاه خواهد بود ، تهیه کنیم .

 

رییس شبکه بهداشت جوانرود خاطر نشان کرد: مردم منطقه ما هر روز نیاز داشتند که به مرکز استان اعزام شوند و تردد برای برخی از مردم ما با هزینه های گزاف با مشکل همراه است.

 

مولود حسینی افزود: تصمیم گرفتیم که بخش دوم را نیز راه اندازی کنیم که با پیگیری و تلاش فرماندار و نماینده قصد داشتیم دستگاه دوم اکسيژن ساز را هم راه اندازی کنیم و این بخش را نیز افتتاح کنیم.

 

وی گفت: اما متاسفانه چون برخی از شهرستان های استان که تاکنون دارای دستگاه اکسیژن ساز نبودند تاکنون موفق به دریافت این دستگاه نشدیم و پس از آن نیز انجمن های مردمی برای خرید این دستگاه تلاش کردند.

 

وی اضافه کرد: ظرفیت تخت های بیمارستان های استان ۸۰۰ بیمار است که در این شرایط بحرانی حدود بیش از ۱۱۰۰ نفر بیمار بستری شدند که مازاد این بیماران نیاز به دستگاه اکسیژن ساز خواهد بود.

 

حسینی در پایان اظهار داشت: تاکنون با ۲ هزار نمونه گیری تست کرونا در شهرستان جوانرود ۹۷۰ نفر مثبت اعلام شده اند.

 

وی افزود: متاسفانه ۲۸ مورد هم در پی ابتلای به کرونا فوت شده اند و اکنون هم مریض بد حال در شهرستان هم داریم.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات نیز در دو روز گذشته رایزنی، مکاتبات و مذاکرات ویژه ای با وزارت بهداشت و درمان داشت که در پی آن لحظاتی پیش دکتر موهبتی معاون وزیر طی تماسی موافقت آن وزارتخانه را  برای ارسال دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود  اعلام کرد.

 

 با ارسال این دستگاه ظرفیت بستری بیماران کرونایی این بیمارستان دو برابر می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد