محدودیتهای 22 گانه در سطح شهرستان پاوه اجرا خواهند شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298866|10:46 - 1399/08/05
نسخه چاپی
 محدودیتهای 22 گانه در سطح شهرستان پاوه اجرا خواهند شد
ایده پور افزود: از بامداد امروز شهرستان پاوه عملاً تعطیل و 22مورد محدودیت اعلام شده که از امروز اجرا می گردند .

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار پاوه صبح امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان در سخنانی اظهار داشت: شب گذشته تصمیم ستاد ملی کرونا توسط استاندار محترم کرمانشاه در خصوص تعطیلی کامل پاوه تا یک هفته اعلام شد .

 

ایده پور افزود: از بامداد امروز شهرستان پاوه عملاً تعطیل و 22مورد محدودیت اعلام شده که از امروز اجرا می گردند .

 

وی گفت: فقط به چند سوپر مارکت ، قصابی و نانوایی و میوه فروشی اجازه ی فعالیت با رعایت شدید پروتکلهای بهداشتی داده می شود .

 

وی ادامه داد: تمامی فعالیت های صنفی بدون استثنا تعطیل می باشد اداره ی صمت و اتاق اصناف هر چه سریعتر به اصناف مختلف اعلام نمایند ، با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد .

 

وی گفت: به غیر از فرمانداری که آن هم با حداقل نیرو فعالیت می نماید تمامی ادارات و سازمانهای و دستگاههای دولتی و بانک تعطیل می باشند تمامی دفاتر پیشخوان هم تعطیل هستند .

 

فرماندار پاوه گفت: تا دیروز عده ایی اعتراض داشتند شهر چرا تعطیل نمی شود حال که ستاد ملی کرونا اعلام تعطیلی نموده خیل دیگری به این امر اعتراض دارند.

 

وی افزود: ستاد ملی کرونا فصل الخطاب تصمیم گیری درباره ی تعطیلی ها بواسطه کروناست سعی کنیم در این هفته ی تعطیلی کاری کنیم که روند شیوع کمتر شود .

 

وی اضافه کرد: همه ی شهرستان پاوه تعطیل است شهر پاوه و شهرهای نودشه ، نوسود ، باینگان و بانوره و روستاهای تابعه هیچ استثنایی در کار نیست .

 

وی افزود: تعطیلی به این دلیل است که بعد از یک هفته وضعیت شیوع کرونا آرام و به حالت چند هفته ی پیش باز گردد .
فرماندار پاوه با بیان اینکه تعطیلی شهرستان برای همه هزینه ی بسیار دارد گفت: شهروندان فهیم شهرستان پاوه با بیرون نیامدن از منزل و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی چنان عمل کنند که در هفته های آینده نیاز به تعطیلی نباشد .

 

وی خاطر نشان کرد: اگر بعد از دوشنبه ی هفته ی آینده ما شاهد فروکش کرونا در شهرستان بودیم معلوم است همه خوب عمل کرده ایم .
ایده پور گفت: ستاد های کرونای استان و شهرستان آمارها را ارائه می دهند و در تعطیلی ها هیچ نقشی ندارند .

 

وی افزود: قصور را از کسی نمی پذیریم .اینجانب بعنوان نماینده ی دولت باید جوابگوی عملکردهای ادارات در یک هفته ی آتی در خصوص کرونا باشم لذا اینجانب کم کاری و اهمالکاری از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست و از نیروهای انتظامی و نظامی و دستگاه قضا وادارات صمت ، تعزیرات و اصناف و شهرداریها انتظار رصد،  پایش و برخورد با متخلفین در حوزه های مسئولیتی شان داریم .

 

وی ادامه داد: کرونا یک پدیده ی نامیمون و وحشت انگیز جهانی است مردم باید باور کنند که کرونا در کمین آنهاست .ناباوران به کرونا شدیداً در معرض خطر ابتلا و سرایت کرونا به دیگران هستند همه مسئولیت دارند دیگران را به رعایت نکات بهداشتی توصیه نمایند .

 

وی افزود: شرایط استان بسیار نگران کننده است از مسافرت در این روزها باید شدیداً پرهیز شود . شهرستان های استان با مشکل مواجه هستند . حتی در بین عشایر کرونا گسترش یافته است .

 

وی گفت: مسئولین دستگاههای دولتی هر چند کارشان تعطیل است اما در دسترس باشند.فعالیتهای عمرانی تمامی دستگاهها و ساخت و سازها نیز تعطیل هستند .شهرداری ها فقط در بخش آتش نشانی و خدمات شهری فعالیت نماینمد مگر در موارد استثنایی به تشخیص شهرداران مربوطه. ستادهای کرونا و بحران شهرداری ها در حالت آماده باش قرار گیرند .

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم تعطیلی عدم تجمع است گفت: با توجه به امکان افزایش فوتی ها غسالخانه ها باید از نظر تجهیزات بهداشتی توسط شبکه بهداشت کما فی السابق پشتیبانی شوند .آمادگی در خصوص دفن اجساد بیشتر باید باشد . کمتر از ده نفر آنهم با رعایت کامل موازین بهداشتی حق حضور در تدفین افراد دارند . هر گونه حضور در قبرستانها و آرامستان ها به هر دلیل ممنوع است .اجرای مراسم ترحیم ممنوع است.

 

وی در پایان گفت: روستاهای فی مابین سه راه باینگان تا پاوه در خطر کامل شیوع هستند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد