سعدی توفیقی درمصاحبه اختصاصی هزارماسوله:

کرونا، برنامه های ورزشی شهرستان را بهم ریخت /فوتبال بزرگسالان شهرستان ، خروجی نداشته است

سرویس: ورزشیکد خبر: 298854|19:30 - 1399/08/03
نسخه چاپی
کرونا، برنامه های ورزشی شهرستان را بهم ریخت /فوتبال بزرگسالان شهرستان ، خروجی نداشته است
رییس اداره ورزش و جوانان پاوه گفت: در برخی برنامه ها ۸۰ درصد پیشرفت داشتیم، و در برخی زمینه ها هم ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته ایم اما با بیماری کرونا برنامه های ما را بهم ریخت و کل اماکن ورزشی را تعطیل کرده ایم.

به گزارشهزار ماسوله، رییس اداره  اداره ورزش و جوانان شهرستان پاوه در گفتگویی تفصیلی با خبرنگار ما بمناسبت هفته تربیت بدنی اظهار داشت: امروز خوشحالیم در هفته تربیت بدنی عملکرد خود را جهت انتشار در سایت هزارماسوله که همواره رسانه های پاوه بدون هیچ حاشیه و چشم داشتی همیشه در اسرع وقت نسبت به رسانه ای نمودن اخبار ورزشی همت گماشته اند ارائه بدیم که شاید گوشه ای از عملکرد ۱۴ ماهه در این اداره باشد.

 

سعدی توفیقی افزود: شهریور پارسال رسما سرپرست شدیم و بعد از یکماه رئیس شدم، که در طول این یک سال فراز و نشیب زیادی داشته ایم.

 

وی گفت: ما یک سری برنامه ها داریم که با اطلاع امام جمعه پاوه فرماندار و مدیر کل  ورزش استان در چارچوب خاص خود حرکت می کنیم .

 

وی ادامه داد: در برخی برنامه ها ۸۰ درصد پیشرفت داشتیم، و در برخی زمینه ها هم ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته ایم اما با بیماری کرونا  برنامه های ما را بهم ریخت و کل اماکن ورزشی را تعطیل کرده ایم.

 

توفیقی با بیان اینکه از پیشکسوت ورزش شهرستان اقای سیروس نقشبندی به پاس زحمات چندین دهه در پاوه تقدیر داریم اضافه کرد: تجلیل از پیشکسوتان فوتبال، والیبال و کنگفو جزی برنامه های اول ما بود که قرار بود برخی دیگر از رشته ها نیز مورد تجلیل قرار گیرند که متاسفانه باز کرونا این امکان را فراهم نکرد.

 

رییس اداره تربیت بدنی شهرستان پاوه گفت: چیزی که احساس نیاز می کردیم این است که دولت امکاناتی را که در اختیار شهرستان قرار داده است به نحو احسن این امکانات را حفظ کنیم.

 

وی افزود: از استاندار و مدیر کل استان و فرماندار شهرستان نیز تقدیر و تشکر می کنیم که دو زمین چمن فوتبال را در شهرستان پاوه راه اندازی کردند اما وظیفه ما است که به نحو احسن از این سرمایه حفظ کنیم.

 

توفیقی گفت: برگزاری جلسات هم اندیشی ، درختکاری و حفظ درختان در محدوده اماکن ورزشی و حفظ نصاب در دیوار مشرف بر سالن عبدالله زاده از عملکردی است که در کنار سایر اقدامات انجام داده ایم.

 

وی با بیان اینکه سالهای متمادی فاصله ای بین تربیت بدنی و آموزش و پرورش در شهرستان ایجاد شده بود گفت: ما با شورا و شهرداری، آموزش و پرورش و سایز ارگان‌ها هماهنگ هستیم و خداراشاکریم که همراهی و کمک کرده‌اند و همچنین از آقای کریمی دادیار دادگستری پاوه که به ورزش شهرستان کمک زیادی کردند تقدیر و تشکر داریم.

 

توفیقی با بیان اینکه در طول سالیان گذشته هیچ گونه تسهیلاتی به ورزش دوستان شهرستان پرداخت نشده است گفت: ما در سال ۹۸ نزدیک به ۱۸ فقره وام ۲۵۰ میلیون تومانی را پرداخت کردیم. پیش از این وام ورزشی کم بهره به هیچ‌کس داده نشده بود و از محل زلزله و وام روستایی ۱۸ نفر اکنون مشغول به کار شده‌اند. تقریبا غیر مستقیم ۴۰ نفر هم مشغول به کار شده‌اند.

 

ریس اداره ورزش و جوانان شهرستان پاوه تصریح کرد: پیش از مسئولیت بنده، ۶ باشگاه مجوز دار در پاوه داشتیم اما امروز تعداد این باشگاه‌ها به ۳۱ عدد رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت در رشته های ورزشی به عنوان شغل مکمل محسوب می شود افزود: سال‌ها روال بر این بود که تیم‌ها و هیات‌های ورزشی برنامه مدونی نداشتند اما برای حساب‌ها برنامه ریزی کردیم و بسیاری از مربیان دو شغله هستند، اما برخی دیگر از مربیان تنها منبع درآمدشان همین شغل است.

 

وی گفت: در رابطه با زمین فوتبال پیست دو میدانی و فنس کشی‌ها جزی قرارداد نبود، که این مهم، پیگیری و به مرحله اتمام رسید جایگاه مسئولین و تماشاگران و نیمکت ذخیره را تعبیه کرده‌ایم. محوطه و پارکینگ را راه‌اندازی کردیم. از منابع مختلف، من جمله دادگستری و کمک‌های مردمی انشعاب آب را هم دریافت کردیم.

 

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۷۱ به کمک حاجی ماموسا قادری و بهرام ولدبیگی و سیروس نقشبندی زمین فوتبال نوریاب خریداری شد، که سند این زمین تا یک سال گذشته آماده نشده بود تا امسال که در ۹ مرداد ۹۹ موفق به اخذ سند تک برگ برای ۱۵ هزار متر از آن زمین شدیم.همچنین با رایزنی های ماموستا قادری سالن ورزشی نوریاب و ۲۵۰۰ نفری پاوه به اتمام رسید.

 

وی خاطر نشان کرد: قرار است زمین چمن استاندارد در نوسود ساخته شود. سالن نودشه تکمیل شود، زمین دشه تسطیح شود و زمینی در خانقاه فنس‌کشی و دیوارچینی شود در سریاس نیز کارهای اساسی انجام شود که زمین چمن طبیعی در آنجا نیز ساخته شود.

 

رییس اداره ورزش و جوانان پاوه گفت: اگر کرونا اجازه دهد، ما در چندین هیات می‌توانستیم میانبر زده و موفق شویم. برخی ریزه کاری‌ها را مدنظر داشتیم، تصمیم بر این بود جام‌هایی معتبر از رشته های ورزشی برگزار شود چرا که با توجه به ظرفیت و پتانسیل شهرستان می‌شد فوتبال شهرستان را اینگونه به دیگران از شهرستان های استان و حتی کشوری معرفی کرد.

 

وی افزود: حداقل با این کار چند بازیکن با استعداد شهرستان به دیگر تیم های کشوری معرفی می شدند تا خروجی فوتبال شهرستان پاوه را ببینیم .

 

توفیقی گفت: ورزشکار ما از خروجی بیستون به بالا راه پیدا نکرده  و در لیگ برتر حضور نیافته اند در روانسر کوروش ملکی در لیگ برتر حضور دارد،اما من نوعی یا هرکس دیگری که مقصر باشد فوتبال بزرگسالان این شهرستان خروجی نداشته است اما فوتبال نونهالان ما با حضور ورزشکارانی چون ژینو رستمی خروجی داشته است.

 

وی گفت: با شیوع کرونا فوتبال در فضای روباز هنوز تعطیل نشده، و رشته‌هایی مانند کشتی که پربرخورد هستند ممنوع شده‌اند، اما والیبال و فوتبال و ... تعطیل نیستند.

 

وی در پایان از روسای سابق این اداره در طول سنوات گذشته نیز تقدیر و تشکر کرد.

 

تنظیم کوثر فخری خبرنگار هزارماسوله

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد