با تجارت چمدانی ، واژه کولبری حذف می شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298833|23:05 - 1399/07/29
نسخه چاپی
با تجارت چمدانی ، واژه کولبری حذف می شود
ایده پور گفت: این روال ثبت نام واردات کالا برای اولین بار در سطح کشور در شهرستان پاوه انجام می شود و با این کار می توانیم واژه کولبری را برای همیشه حذف و افراد و وارد کننده کالا و همچنین تولید کننده کالا بنامیم.

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در جلسه هماهنگی واردات کالا توسط تجار و پیله وران  به صورت مرز چمدانی اظهار داشت: امروز ما می توانیم بگوییم که مرز چمدانی و مرز شوشمی شاید به عنوان تنها فرمانداری در کشور هستیم که با زحمت دوستان در مرز محموله هایی را به شهرستان وارد کنیم.

 

پرویز ایده پور افزود: برای هر مرزنشین در پاوه به تعداد ۹ هزار خانوار و میانگین جمعیت خانوار تقریبا ۳۰ هزار نفر کارت مرزنشینی صادر شده است.

 

وی گفت: در هر ماه مبلغ ۷۰۰ هزار تومان به حساب این مرز نشینان واریز می شود و سایر شهرستان های همجوار تاکنون نتوانسته اند به این مرحله برسند.

 

وی ادامه داد: وی افزود: از بندر بصره تا به سلیمانه و از گمرک سلیمانه تا مرز شوشمی و تا وارد شدن به خاک کشور و همچنین ثبت مراحل شش گانه با مراحل سختی ، همراه است که باید انجام شود.

 

ایده پور اضافه کرد: این روال ثبت نام واردات کالا برای اولین بار در سطح کشور در شهرستان پاوه انجام می شود و با این کار می توانیم واژه کولبری را برای همیشه حذف و افراد و وارد کننده کالا و همچنین تولید کننده کالا بنامیم.

 

رییس ستاد بحران شهرستان پاوه با بیان اینکه استراژی نهایی ما باید مونتاژ کردن اجناس باشد اظهار داشت: اگر وارد کنندگان بتوانند قطعات برخی از کالاها که ظرفیت مونتاژ و تکمیل آنها با راه اندازی یک کارگاه در کشور و خاک ما را داشته باشند مشمول معافیت ۵۰ درصد گمرک می شوند.

 

وی با بیان اینکه بازار عراق حق ما است گفت: اگر بخواهیم زندگی خوبی را داشته باشیم باید تجارت خارجی را بسط دهیم

 

ایده پور با اشاره به تحریم های ظالمانه امریکا گفت: کشور ما با ۱۵ کشور همسایه نمی تواند در تحریم قرار بگیرد و شکست بخورد با این شرایط تحریمی به طول ۴۰ سال و با شدیدترین تحریمهای سه ساله اخیر باز کشور عراق هم اکنون به ما نیاز دارد .

 

در ادامه چند نفر از حاضرین نیز به ارایه نظرات خود پرداختند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد