آمار مرگ ومیر وابتلا در مهرماه نسبت به سایر ماهها با شیب زیادی همراه است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298831|22:34 - 1399/07/29
نسخه چاپی
آمار مرگ ومیر وابتلا در مهرماه نسبت به سایر ماهها با شیب زیادی همراه است
موًثرترین راه برای غلبه بر بیماری کرونا؛شکستن زنجیره انتقال می باشدکه با شناسایی بیماران ورعایت نکات بهداشتی قابل دسترسی است.

به گزارشهزار ماسوله، واحد پیشگیری ومبارزه با بیماریها به خبرنگار ما گفت: در برخی از کشورها  با توجه به انجام تست های هدفمندبر اساس ردیابی سریع تماس ها؛ مبتلایان به کووید ۱۹ را شناسایی وقرنطینه می کنند.

 

سامیان افزود: در شهرستان ما متاسفانه بسیاری از مبتلایان دوران قرنطینه را رعایت نمی کنند وتعدادی بیماری را کتمان ویا پس از مشخص شدن نتیجه مثبت تست از منزل خارج وبه محل کار خود می روند وباعث ابتلا سایر افراد می شوندو در منزل نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند که باعث انتقال بیماری به سایر اعضای خانواده می شوند.

 

وی ادامه داد: تشخیص قطعی بیماری از طریق آزمایشpcrکه با تشخیص پزشک در مرکز ۱۶ ساعته واقع در اورژانس بیمارستان قدیم انجام می گیردالبته تمامی افراد نیاز به انجام آزمایش ندارند.وبر اساس نظر پزشک معالج تست باید صورت گیرد.

 

سامیان افزود: هزینه ای آزمایش برای بیماران زمینه ای وافراد بالای ۶۰ سال وافراد بستری رایگان وبرای سایر افرادهزینه دریافت خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: متاسفانه آمار مرگ ومیر وابتلا در مهرماه نسبت به سایر ماهها صعودی وبا شیب زیادی همراه است که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث مشکلات وخسارات جبران ناپذیری خواهد شد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد