انتقاد شدید ماموستا قادری از شبکه بهداشت شهرستان پاوه

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 298815|22:35 - 1399/07/25
نسخه چاپی
انتقاد شدید ماموستا قادری از شبکه بهداشت شهرستان پاوه
امام جمعه پاوه گفت: بنده از شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه گله‌مندم؛ خبری از هشیاری و آژیر نیست تا غروب روز پنجشنبه، هر چه آژیر است در شهر پاوه به صدا درمی‌آید یعنی مردم، جمعه خطر است.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته در سخنانی با اشاره به بیماری کرونا اظهار داشت: بیماری کرونا جهان گیر است، از کسی شرم ندارد و مسلمان و کافر و متدین و افراد بی‌دین را نمی‌شناسد و باز دوباره تکرار می‌کنم کرونا جرم نیست این مردم چرا بیماری را کتمان می‌کند؟ بعضی از افراد بیماری خود را از دیگران مخفی می‌کنند تا کم‌کم بیماری ریۀ آن‌ها را درگیر می‌کند و وقتی‌که تنفس آن‌ها دچار مشکل شد آن‌وقت است که به پزشک مراجعه می‌کنند. چرا زودتر به پزشک مراجعه نمی‌کنید تا این‌گونه گرفتار نشوید؟ در بیمارستان بستری نمی‌شوید، اشکالی ندارد اما ارتباط خود را با پزشکان قطع ننمایید و سعی کنید باعث ابتلای خانواده به این ویروس نشوید.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: در حدیث صحیح داریم«لاضرر و لا ضرار»نه خود را مبتلا و نه مردم را هم مبتلا کنید. نه ضرر را برای خود روا بدانید و نه برای دیگران. شاید شما توان و مقاومت داشته باشید که در مقابل بیماری مبارزه کنید اما آیا نمی‌دانید بیماری شما ممکن است به افراد ضعیف‌تر سرایت کند و باعث مرگ آن‌ها شود؟ در این صورت شما قاتل هستید و باید در قیامت جوابگو باشید.

قرآن کریم هم می‌فرماید:«وَ لا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ»با دست خود، خود را در تهلکه نیندازید.

 

وی گفت: بندهاز شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه گله‌مندم؛ خبری از هشیاری و آژیر نیست تا غروب روز پنجشنبه، هر چه آژیر است در شهر پاوه به صدا درمی‌آید یعنی مردم، جمعه خطر است.

 

وی ادامه داد:‌ یعنی از دیروز عصر این بیماری به پاوه رسیده است؟دلیل چیست که دوشنبه و یا سه‌شنبه صدایی از آژیر نیست؟ تنها غروب روز پنجشنبه و شب جمعه باید صدای آژیر به صدا درآید که آن چند جوانی هم که در جمعه شرکت می‌کنند، بترسند و به جمعه نیایند؟اگر منظور این است که کسی به شهر پاوه نیاید؛ بروید سه‌راهی سریاس را کنترل کنید که کسی به شهر داخل نشود.

 

امام جمعه پاوه افزود: اگر می‌خواهید جلوی رفت‌وآمد مسافر را بگیرید، جلو ورود گردشگر به داریان و نُسمه را بگیرید مشکل را حل کرده‌اید.ما جمعه را اگر با ۱۰۰ نفر هم باشد را برگزار می‌کنیم؛ اما به کسی نخواهیم گفت و از کسی هم دعوت نخواهیم کرد که به جمعه بیاید. آنچه پروتکل بهداشتی است ما رعایت می‌کنیم. شما اگر خودتان نمی‌آیید مشکلی نیست اما کسی را بفرستید که وضع مسجد ما را بررسی کند و برایتان عکس بگیرد تا بدانید کهنماز جمعۀ پاوه در شرایطی برگزار می‌شود که تمام پروتکل‌های بهداشتی بهتر از همه جای ایران رعایت می‌شود؛( چرا تا این حد روی جمعه حساس هستید؟ تردید نکنید اگر مقررات رعایت شود، جمعه مضر نیست.)

 

وی اضافه کرد: در روزهای جمعه باید ۵۰۰ هزار تومان ماسک و مادۀ ضدعفونی‌کننده تهیه کنیمچرا شما ای مسئولین محترم کمکی نمی‌کنید؟ چرا یک بسته ماسک برای این مسلمانان تهیه نمی‌کنید؟ تنها می‌گویید نباشد و جمعه برگزار نشود!؟ ما هم می‌گوییم باشد! تا روزی که ضرورت تقاضا کند که برای مصلحت مردم نماز جمعه را تعطیل ‌کنیم؛ به اقامه نمازجمعه ادامه می دهیم

 

ماموستا قادری گفت: در اکثر ادار‌ات پاوه روزانه ۱۰۰ نفر و ۲۰۰ نفر جمع هستند  و هیچ مشکلی نیست؛ اما اگر ۱۰۰ نفر به جمعه بیایند آژیر را به صدا درمی‌آورید.! شما بررسی کنید ببینید آیا کسی در نماز جمعه به کرونا مبتلا شده است؟

 

وی در پایان گفت: ما ۲۲ جمعه را به خاطر مصلحت مردم و مملکت تعطیل کردیم درحالی‌که فریضۀ جمعه نزد ما واجب است؛ اما کسی نگفت دستتان درد نکند. ما یک هفته در میان از کارکنان شبکۀ بهداشت و درمان تشکر می‌کنیم اما شما حتی یک‌بار نگفتید ماموستایان اهل سنت؛ دستتان درد نکند که نماز جمعه را که نزد شما و در فقه شما یک فرض عین است به خاطر مصلحت مردم و رعایت دستورات وزارت بهداشت تعطیل و همراهی کردید؛  ولی به ما نامه می‌نویسید و می‌گویید جمعه را تعطیل کنید ؛ خواهش می‌کنم برای ما فشار نیاورید که به خاطر سیاست دولت و سیاست شبکۀ بهداشت این فرض مهم را تعطیل کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد