یادداشت/ برهان عبدی

کرونا آمده است که بماند!!!

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298814|22:22 - 1399/07/25
نسخه چاپی
کرونا آمده است که بماند!!!
باید مدیریت بحران شهرستان با تشکیل جلسه فوری؛ از طریق دهیاران و با همکاری شبکه بهداشت و درمان و خانه های بهداشت به شناسایی این بیماران و مخصوصا امداد درمانی آنها بپردازد.

به گزارشهزار ماسوله، تقریبا همه پست ها و اخبار کرونایی است و همه کانال ها و مدیران پایگاه های خبری شهرستان خستگی ناپذیر و لحظه به لحظه در حال اطلاع رسانی اند.به آنان دست مریزاد می گوییم اما نکته ای که خواستم به مدیریت بحران شهرستان عرض کنم که از روستاهای اطراف اخبار خوبی به گوش نمی رسد.اوضاع به سمت بحرانی شدن پیش می رود اگر چاره ای اندیشیده نشود.

 

اطلاعات و اخبار غیر رسمی اما موثق تایید می کند که برخی ساکنین روستاهای اطراف پاوه که بیمارند تحت مداوا نیستند و به امید بهبودی خود درمانی می کنند. آنان در خانه خود را حبس نموده و متاسفانه به شیوه های سنتی و درمان های گیاهی در حال گذرندان بیماری اند. شرایط برخی خانواده ها لحظه به لحظه وخیم تر می شود اگر در حد یک سرماخوردگی به کرونا بنگریم و جدی نگیریم قتل عام می کند. حتی برخی دوستان و فامیل هم امکان ارتباط و توجیه این بیماران را به دلایلی ناگفته ندارند.کودک ، مادر و یا نوجوانی که درگیر کرونا است و به دلیل لجبازی پدر و سرپرست خانه شناسایی نشده در معرض خطر است.

 

باید مدیریت بحران شهرستان با تشکیل جلسه فوری؛ از طریق دهیاران و با همکاری شبکه بهداشت و درمان و خانه های بهداشت به شناسایی این بیماران و مخصوصا امداد درمانی آنها بپردازد.بلندگوی مساجد ، شوراهای روستاها و سایر بسترها در این شرایط بحرانی باید به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کمک کنند. این ابتدایی ترین درخواست است.

 

کرونا دارد همه شهرستان را زمین گیر می کند و ما هشدار می دهیم مدیریت بحران باید کاری کند.کرونا فقط کشته شدن نیست می تواند بیماری مزمن ریوی و جسمی ایجاد کند و حتی اگر واکسن اش بعدها آمد سال های سال آثارش در میان ما بماند. روزگاری می خواستیم کرونا را شکست دهیم حواسمان باشد دسته جمعی شکست مان ندهد.

 

کرونا نیامده است که برود
کرونا آمده است که بماند

یادداشت،برهان عبدی

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد