فرماندار پاوه :پاوه از نظر شیوع کرونا در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298800|14:06 - 1399/07/20
نسخه چاپی
فرماندار پاوه :پاوه از نظر شیوع کرونا در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارد
فرماندار پاوه در جلسه ی ستاد کرونای شهرستان اعلام نمود :پاوه از نظر شیوع کرونا در سطح استان در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارد

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار شهرستان پاوه در جلسه ستاد کرونای شهرستان در سخنانی اظهار داشت: پاوه در موج اول کرونا پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمود از شیوع کرونا مصون ماند اما بر اساس آمارها این روزها بی تفاوتی در این شهرستان در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی بسیار بیشتر از سایر نقاط استان است .

 

ایده پور افزود: هر روز اطلاعیه های مربوط به کرونا منتشر می شود اما توجه به رعایت پروتکلهای بهداشتی در سطح نازلی قرار دارد و  در گزارشهای که مسئولین برخی دستگاههای شهرستان به ستاد کرونا اعلام نموده اند از حیث شیوع کرونا  از واژه ی (( همه )) استفاده شده که این امر وضعیت بالاتر از خطر را برای ساکنین شهرستان فراهم می نماید .

 

وی گفت: شهرستان پاوه یک شهرستان با برند فرهنگی است و انتظارات در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی برای آن بالاست .

 

وی ادامه داد: ما بر اساس دستورالعملهای جدید در مرحله ی پیشگیری از بحران هستیم در مرحله ی پیشگیری از بحران تمامی مردم مسئول هسنتد . از امامان جمعه و جماعات ، فرهنگیان ، دانشجویان ، بازاریان ، تمامی اصناف ، کارمندان ادارات ، نیروهای مسلح نظامی و انتظامی و همه و همه درخواست می شود نهضت رعایت پروتکلهای بهداشتی برای همه را از همین امروز آغاز نمایند .

 

ایده پور اضافه کرد: پاوه در وضعیت خطرناک است اگر از مرحله ی پیشگیری از بحران خارج شویم و وارد مدیریت بحران بشویم از تمامی ظرفیتهای شورای تامین ، شورای ادارای و نیروهی نظامی ، انتظامی و امنیتی استفاده خواهد شد و در صورت نیاز مجبور به برپایی مراکز درمانی موقت در سطح شهرستان هستیم  .

 

فرماندار پاوه تصریح کرد:‌خیلی از کسانی که دچار بیماری کرونا شده اند این تفکر غلط را داشته اند که بیماری برای دیگری است و خود دچار نخواهد شد عده ایی فقط یاد گرفته اند که از ادارات و به ویژه بخش ستادهای کرونا و مراکز بهداشتی انتقاد کنند ((چند نفر لازم است در ادارات و به ویژه در مراکز بهداشتی به دلیل عدم رعایت پروتکلها توسط عده ایی از مردم که مسئولیت خود را در چنین شرایطی به موقع اجرا در نمی آورند  از میان ما بروند تا این دوستان باور نمایند که برای مقابله با این بیماری همه گیر باید همه دست به دست هم دهند تا کنترل و از بین برود )) .

 

وی ادامه داد: امروز روزی است که ملت و دولت باید در یاری رسانی ها و فرهنگ سازی با هم همپوشانی داشته باشند .

 

وی خاطر نشان کرد:  در این روزها و به ویژه در روزهای آخر هفته دهها خودرو غیر شهرستانی از نقاط دیگر وارد شهر ها و روستاهای شهرستان پاوه می شوند و همه ی این مسافرین متاسفانه اسکان داده می شوند و همین امور باعث افزایش ابتلا به کرونا در شهرستان شده است و اگر اینگونه پیش برویم هر روز باید شاهد از دست دادن عزیزان خود در شهرها و روستاهایمان باشیم هم اکنون در برخی از روستاهای هدف گردشگری کرونا به شدت شیوع یافته است .

 

ایده پور گفت:  متاسفانه بر اساس آمارها عده ایی که دچار بیماری کرونا شده اند به زعم خود دچار  بیماری سرماخوردگی یا آنفولانزا هستندکه این برداشتها برداشتهای نادرستی بوده اکثریت این افراد دچار کرونا هستند لذا مواظبت در این خصوص بسیاری ضروری است و لازم است این افراد شرایط قرنطینه را به جد رعایت نموده به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند .

 

وی افزود:‌ادارات درگیری با کرونا وظیفه دارند با حساسیت ویژه از امروز رصد وضعیت در شهرستان را آغاز نموده در جلسه ی آتی ستاد کرونا فعالیتهای عملیاتی و کاربردی خود را گزارش دهند.

 

رییس ستاد بحران پاوه گفت: از امروز تا ده روز آینده و اطلاعیه های بعدی تمامی تجمع ها ، گردهمایی ها ، جلسات ادارات وارگانها  ، مراسمات تعزیه و عروسی و هر آنچه که دلیلی شود بر تجمع افراد ممنوع است و اداره ی میراث فرهنگی و گردشگری موظف است تمامی مراکز اقامتی و گردشگری دارای مجوز و بدون مجوز را تعطیل نماید و با همکاری نیروهای مسلح و دادستانی عمومی و انقلاب با خاطیان برخورد شدید و بدور از اغماض داشته باشد .

 

وی افزود: اداره ی ورزش و جوانان موظف است تمامی مراکز ورزشی تحت کنترل خود و بخش خصوصی را تا اطلاع ثانوی تعطیل نموده در صورت مشاهده ی فعالیت این مراکز با همکاری نیروهای انتظامی و دادستانی عمومی و انقلاب با آنها برخورد جدی نماید و همچنین اصناف و بازاریان موظف به رعایت پروتکلهای بهداشتی در حد بسیار بالا بوده مسئولین اصناف موظف هستند در این خصوص برخوردی بدون اغماض داشته و با همکاری نیروهای انتظامی و دادستانی با افراد خاطی برخورد درخور داشته باشند نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی موظف هستند رصد شرایط را با دقت و وسواس آغاز نموده و با هر گونه تخلف در این خصوص برخورد جدی نمایند .

 

وی در پایان گفت: بار دیگر از همه ی مردم درخواست داریم تا 15 روز آینده با حساسیت بالا مقررات و پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمایند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد