فرمانده سپاه ناحيه پاوه:

معناي عرفاني دفاع مقدس، در اين منطقه نمود دارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298777|19:03 - 1399/07/06
نسخه چاپی
معناي عرفاني دفاع مقدس، در اين منطقه نمود دارد
فرمانده سپاه ناحيه پاوه با بيان اينكه دو مدال دينداري و روشنفكري از جانب رهبر معظم انقلاب بر سينه ستبر مردم پاوه آويزان شده است گفت: دفاع مقدس عرصه ظهور و بروز، عرفان است و معناي عرفاني دفاع مقدس هم در اين منطقه نمود دارد.

به گزارشهزار ماسوله، فرمانده سپاه ناحيه پاوه در مراسم تجليل از پيشكسوتان و يادواره شهدا حوزه شهري شهيد حاتمي پاوه ، در سخناني ضمن تبريك هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امروز چهل سال از دلاورمردي ها و استقامت شما عزيزان گذشته است و همچنان پايدار و با استقامت در برابر دشمن ايستاده ايد، چرا كه هميشه اهداف شوم دشمن را شناخته ايد.

 

سرهنگ سلطان قلي با اشاره به فرمايشات چند روز اخير رهبر انقلاب در خصوص دفاع مقدس گفت: معظم له از ابعاد و جنبه هاي مختلف دفاع مقدس را بررسي كردند و فرمودند كه در رابطه با دفاع مقدس مي توان كتابها نوشت.

 

وي با بيان اينكه دو مدال دينداري و روشنفكري از جانب رهبر معظم انقلاب بر سينه ستبر مردم پاوه آويزان شده است گفت: دفاع مقدس عرصه ظهور و بروز، عرفان است و معناي عرفاني دفاع مقدس هم در اين منطقه نمود دارد.

 

وي با اشاره به داستاني از مولوي و استادش، شمس تبريزي گفت: انتخاب استاد و مريد، يك بحث خاص خود را دارد به اين صورت كه استاد هر چه را بيان كند شاگرد بايد قبول و اجرا كند.

 

فرمانده سپاه ناحيه پاوه با بيان اينكه ارتباط استاد ، شاگردي در جنگ هم، چنين است گفت: حضرت امام در جنگ، فاصله نسل ها را از بين برد و همه گوش به فرمان مراد خود بودند.

 

سرهنگ سلطان قلي با اشاره به خصلت توكل و اخلاص رزمندگان گفت: شعيد عطري همیشه مشغول نظافت در پايگاهها بود تا اینکه در یک حمله هوایی هنگامی‌که او در حال نظافت بوده، شهید مي شود و اكنون بوي عطر، از قبر اين شهيد به مشام مي رسد و اين از اخلاص شهدا است.

 

وي با بيان اينكه رزمندگان اسلام داراي خصلت هاي، توكل، مراقبه و محاسبه كه از خصيصه هاي عرفا است ، مي باشند ادامه داد: در اقدامي ، وصيت نامه شهدا را بررسي كرده اند ، يك جمله اكثر شهدا تكراري بوده است و آن هم تاكيد به اطاعت از رهبري و ولايت است.

 

سرهنگ سلطان قلي گفت: در ميداني كه نوجوان 12 ساله و جوان تا سالخورده حضور پيدا كردند ، شكاف نسلي معني نداشت و شهدا يك شبه راه مولوي را رفتند.

 

وي با اشاره به خصلت هاي نيكوي سردار سليماني اضافه كرد: سردار سليماني همواره دغدغه رزمندگان و فرزندان آنها را داشت و مي گفت: به اخلاص فرزندان و توانايي انها نگاه مي كنم و كار را براساس تواناييشان به انها محول مي كنم .

 

وي در پايان گفت: اخلاص، توكل مراقبه و محاسبه جزء برنامه روزانه رزمندگان عارف و مخلص بود.

 

در ابتداي مراسم نيز برزان پيران ويسه در سخناني ضمن خير مقدم به مهمانان و تبريك هقته دفاع مقدس اظهار داشت: با مطالعه در سيره و رفتار رزمندگان دوران دفاع مقدس مي بينيم كه هر كدام به پايداري و استقامت براي حفظ خاك خود تاكيد مي كردند.

 

وي افزود: سال های دفاع مقدس از مهم ترین عرصه‌های مهم تاریخ ایران اسلامی شناخته می شود، هنگامه ای که رزمندگان اسلام با پایداری و جانفشانی، افتخار آفرینی کردند و اقتدار نظام را به رخ جهانیان کشاندند.

 

وي اضافه كرد: جنگ تحمیلی، نماد اتحاد دلاورمردمانی بود که برای آزاد زیستن، بهای بسیاری را با تقديم شهيد پرداختند.

 

وي گفت: بنا بود اين محفل با حضور سرداراني از تهران و كرمانشاه و بيسجيان ورزمندگان برگزار شود كه جهت جلوگيري از شيوع كرونا و با حضور كمتري از رزمندگان و مسئولين برگزار شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد