دهیار روستای شرکان خبر داد:

ابراز رضایت ارزیاب سازمان یونسکو از حفظ بافت سنتی روستا

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298774|21:51 - 1399/07/05
نسخه چاپی
ابراز رضایت ارزیاب سازمان یونسکو از حفظ بافت سنتی روستا
دهیار روستای شرکان از ابراز رضایت ارزیاب سازمان یونسکو از حفظ بافت سنتی روستا خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، دهیار روستای شرکان در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: پس از روزها انتظار امروز از ساعت ۹ صبح بازدید حسام مهدی ارزیاب یونسکو از روستای هدف شرکان شروع شد که خوشبختانه بازدید ارزیاب از روستا مطلوب ارزیابی شد.

 

عارفی افزود: ارزیاب یونسکو با ورود به روستا و دیدن کوههای سربه فلک کشیده و معماری سنتی و باغات و طبیعت روستا ، و به طور کلی ارتباط مردم با طبیعت، احساس خرسندی نمود و با ورود به روستا با مشاهده پخت نان محلی و کلوچه و کلانه خاطرات خوبی را از این روستا ثبت کرد.

 

وی گفت: این ارزیاب سازمان یونسکو، با مشاهده نمودن بافت پله کانی و معماری کاملا سنتی با وجود آنکه دراین عصر مدرن، روستا دستخوش تغییرات نشده بود ابراز رضایت نمود.

 

وی با بیان اینکه از موزه روستای شرکان نیز بازدید کرد گفت: با عبور از دالان های روستا که روستا داری ۷ دالان به اسم های گوناگون و مزین شده به چراغ نفتی قدیمی بود، ارتباط خوب مردم با طبیعت را به روش سنتی مشاهده کرد.

 

عارفی گفت: در خاتمه پس از بازدید از تمام کوچه های روستا ،حسام مهدی ارزیاب یونسکو بطرف خروجی روستا بدرقه و پس از پذیرایی کاملا سنتی و ساده و گرفتن عکس یادگاری روستا را با لبخند ترک نمود.

 

وی افزود: در خاتمه از همه کسانی که به نحوی قبول زحمت فرمودن و مارا از اولین روز تا امروز به امید ثبت جهانی اورامانات همراهی و کمک نمودند نهایت تشکر و قدردانی را دارم .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد