مصاحبه اختصاصی با دو داوطلب برتر کنکور ۹۹ در شهرستان پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 298773|17:57 - 1399/07/04
نسخه چاپی
مصاحبه اختصاصی با دو داوطلب برتر کنکور ۹۹ در شهرستان پاوه
پس از اعلام نتایج آزمون سراسری کنکور سال ۹۹ و مشخص شدن نتایج اولیه آن، خوشبختانه داوطلبان شهرستان پاوه در اين رقابت علمي موفق به كسب رتبه هاي زير 1000 شدند.

به گزارشهزار ماسوله، پس از اعلام نتایج آزمون سراسری کنکور سال 99 و مشخص شدن نتایج اولیه آن، خوشبختانه داوطلبان شهرستان پاوه در اين رقابت علمي موفق به كسب رتبه هاي زير 1000 شدند.

 

پیش تر سرپرست آموزش و پرورش پاوه در گفتگويي اشاره کرده بود که یک‌هزار و ۷۰۰ داوطلب از شهرستان پاوه در این دوره از کنکور سراسری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

 از این تعداد ۱۵۶ نفر داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی‌، در گروه علوم انسانی تعداد ۴۸۵ نفر، در گروه علوم تجربی تعداد ۷۲۸ نفر، گروه زبان‌های خارجی تعداد ۲۸۹ نفر و گروه هنر تعداد ۷۹ داوطلب شرکت کردند.

 

اكنون نيز پس از اعلام نتايج آزمون در همان روز اول اعلام نتایج، مشخص شد كه شهرستان پاوه رتبه هاي زير هزار نفر را به خود اختصاص داده است.

 

سايت خبري تحليلي هزارماسوله ۲ نفر از داوطلباني را كه در شهرستان پاوه موفق به كسب رتبه برتر  شده اند ، جهت مصاحبه انتخاب، كه پاسخ سوالاتی را که برای ما ارسال کرده اند در پي خواهد آمد.

 

قابل ذکر است که برخی از رتبه های برتر در شهرستان در رشته های دیگر نیز جهت مصاحبه انتخاب شده بودند که متاسفانه امکان تماس با آنها فراهم نشد و تنها مصاحبه این دو نفر را انتشار خواهیم داد.

 

ثنا میرانی کسب رتبه ۲۱۴ تجربی از بانه وره

ژیوار حسنی کسب رتبه ۶۷ هنر

در اين مصاحبه به طور جداگانه اي از هر كدام از اين پذيرفته شدگان سوالات اختصاصي پرسيده شده است ، پاسخ های جالب داوطلبان را در ادامه می خوانید.

 

آيا انتظار چنين رتبه اي را داشتي؟

ثنا میرانی:خیر با توجه به آنکه زمان زیادی را برای درس خواندن و آماده شدن برای کنکور اختصاص داده بودم انتظار داشتم رتبه بهتری کسب کنم.

ژیوار حسنی :منتظر رتبه بهتری بودم.

چه کسی برای اولین بار به شما تبریک گفت؟

ثنا میرانی:برادرم
ژیوار حسنی :استادم؛ آقای اشکان نظری


عکس العمل خانواده شما بعد از اعلام نتایج چگونه بود؟

ثنا میرانی:همه برخلاف خودم خوشحال بودند.چون تلاش زیادی کرده بودم و انتظار داشتم رتبه بهتر و دو رقمی کسب می کردم.
ژیوار حسنی :احساس رضایت، شادی


تاریخی که خود را برای کنکور آماده کردید؟ روزانه چند ساعت درس می خواندید؟

ثنا میرانی:به طور کلی درماه آخر آمادگی داشتم. و معمولا 10تا12 ساعت میخواندم.
ژیوار حسنی : تصمیم رفتن به این رشته را از سال دوم دبیرستان و مطالعه را از زمستان سال کنکور شروع کردم که روزانه شش ساعت درس می خواندم.


قصد انتخاب کدام رشته تحصیلی و دانشگاه را دارید؟

ثنا میرانی:پزشکی یا دندانپزشکی دانشکده پزشکی کرمانشاه.
ژیوار حسنی :موسیقی؛ نوازندگیِ ایرانیِ دانشگاه تهران


آیا با حذف کنکور موافق هستید؟

ثنا میرانی:به نظرمن کنکور معیارمناسبی برای ارزیابی دانش آموزان در شرایط متفاوت است وشاید نتوان پروژه بهتری برای ارزیابی درنظر گرفت.
ژیوار حسنی :خیر


روزانه چه مدت وقت خود را به تلویزیون، اینترنت و مطالعه اختصاص می دادید؟

ثنا میرانی:مدت بسیارکمی از شبانه روز رابه فضای مجازی اختصاص میدادم.
ژیوار حسنی :مطالعه درسی؛ شش ساعت، کتب غیردرسی به ویژه «فلسفه»؛ یک ساعت، سه ساعت تمرینِ ساز، یک ساعت استفاده از گوشی، اینترنت و...


عامل موفقیت شما در کنکور چه چیزی بوده است؟

ثنا میرانی:سه تا"ت":    تلاش,تمرکز,توکلکه با تلاش و تمرکز و توکل به خداوند است که عامل موفقیت من بوده است.
ژیوار حسنی :نمی‌توان یک عامل را برگزید تلاش و امید شخصی، حمایت ویژه خانواده‌ام و مخصوصا مادرم، حمایت و حضور مستمر افرادی که هم در مهیا کردن شرایط و دادن مشاوره به بنده کمکِ  بسیاری کرده‌اند، خودم را موظف می‌دانم که اَسامی آن‌ها را بیان کنم: استاد گرانقدرم اشکان نظری، کیهان عزیزی، فرّخ خالدی و بدری جعفری، اَنور ولدبَیگی، فؤاد ولدبَیگی منجر بە این نتیجه گشت.


آیا از مراکز و کانون های آموزشی استفاده کرده اید؟ چقدر اینگونه مراکز را مفید و موثر می دانید؟

ثنا میرانی:بله کانون قلم چی.-کانون به میزان زیادی در نتیجه من تاثیر گذاشته است.و بدلیل اینکه اکثر داوطلبان به کانون اعتماد میکنند نتایج کانون و آزمون هایش تاحدزیادی شبیه به کنکور است.
ژیوار حسنی :بله؛ تا حدی موثر بودە.


شغل پدر و مادر شما چیست؟

ثنا میرانی:-پدرم بازنشسته دامپزشکی و مادرم خانه دار است و از زحمات آنها در طول این مدت که همراه من در درس خواندنم بودن تشکر می کنم.
ژیوار حسنی :هردوی آن‌ها فرهنگی هستند.


جمله که دوست دارید به دانش آموزان شرکت کننده کنکور سراسر سال ۱۴۰۰ بگویید؟

ثنا میرانی:از کنکور غول درست نکنید و مانند یک آزمون عادی با آن رفتار کنید درست است سرنوشت ساز است ولی این دلیل نمی شود که آنرا غیرعادی تصور کنیم.
ژیوار حسنی :امکان دارد کمی بیشتر از یک جمله باشد اما لازم است بگویم:
شاید بشود درباره‌ی مکانیسمِ پیش‌برنده‌ یا در-حرکتِ تاریخ این‌طور گفت: «فلسفه» امکانِ ارتقا را فراهم می‌کند؛ «هنر» ارتقا می‌دهد؛ و «علم» ثابت نگاه می‌دارد.
باید به یاد داشته باشیم که دانشگاه محل دریافت درامد نیست.
تک تک دانش آموزان این دیار لیاقت حضور در بهترین مراکز آکادمیک را دارند و این موثر نیست مگر تلاشی بدونِ وقفە برای هدفی از پیش تعیین شدە.


آرزوی اين دانش آموزان موفق؟

ثنا میرانی:بتوانم فرد مفیدی برای جامعه ام باشم و زحمات خانواده ام وپرسنل پرتلاش کانون را بی نتیجه نگذارم.
ژیوار حسنی :زندگی مملوء از فعالیّت عقلانی توأم با کمال و فضیلت در طول عمر و خدمت به ملت خود .

 

هزار ماسوله، از موسسه کانون فرهنگی آموزشی قلم چی و از خانم صافي پور مدیر کانون قلم چی به جهت همراهی و کمک در ارائه مشخصات و آدرس اين پذيرفته شدگان، تشکر نموده و براي اين عزيزان آروزي موفقيت هاي بيشتر را در عرصه هاي مختلف زندگي دارا مي باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد