فرماندار پاوه در مراسم یادواره شهدا :

استقلال جمهوری اسلامی تمام استعماگران را دیوانه کرده است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 298772|19:52 - 1399/07/03
نسخه چاپی
استقلال جمهوری اسلامی تمام استعماگران را دیوانه کرده است
یادواره شهدا در محل یادمان شهدای این شهر با حضور فرماندار پاوه فرمانده سپاه ناحیه پاوه برخی از مسولین و مردم برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، در این مراسم فرمانده سپاه ناحیه پاوه در سخنانی اظهار کرد: تفکر جهادی و تصمیم گیری های جهادی از دل جبهه های جنگ پدید آمدند و همان تفکر و تصمیم گیریها دلیلی شدند بر آنکه در دوران دفاع مقدس یک وجب از خاک این مملکت از آن جدا نشود .

 

سرهنگ سلطان قلی افزود: در طول سده های گذشته تا به اکنون حدود ۶۰ حنگ در کشور ما رخ داده است که شکست پایان این جنگها بوده است اما تنها در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران پیروز شدیم .

 

و با بیان اینکه همه دنیا در دوران جنگ علیه ما بودند گفت: شوروی تامین کننده تسلیحات عراق . امریکا متحد عراق . فرانسه با اراءه یک بمب اتم و بسیاری دیگر از کشورها متحد عراق بودند اما با ایستادگی ملت و رهنمودهای بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران پیروز شدیم.

 

وی ادامه داد: دنیا علیه ما و ما با بسیج مردمی و رهبری داهیانه امام از این جنگ سرافراز بیرون آمدیم.

 

سرهنگ سلطان قلی گفت:امروز تنها چیزی که دانش اموزان می توانند به عنوان ارق ملی به آن اشاره کنند همین هشت سال دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی در نظام جمهوری اسلامی است.

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه در پایان با بیان اینکه امروز هم با وجود هجمه های فرهنگی در حال جنگ نرم و اقتصادی هستیم گفت: کشته شدگان جنگ سخت شهید هستند اما کشته شدگان جنگ نرم تلفات خواهد بود که ان شاالله کشته جنگ نرم نداشته باشیم.

 

در ادامه فرماندار شهرستان پاوه نیز با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس اظهار داشت: سخت ترین خاطره ما در دوران دفاع مقدس یکی از دوستان شهیدی است که قبل از آنکه خبر شهادت وی را اعلام کنیم اما مادر این شهید انتظار دیدن دوباره ایشان را داشت .

 

ایده پور با بیان اینکه خاطرات سختی از دوران دفاع مقدس برای مردم و رزمندگان ما به جا مانده است افزود: در این دوران ۴۰ ساله ملت ما تمام سختی ها را کشیدند اما شیرینی استقلال به تمام این سختی ها می ارزد.

 

وی گفت: مسائل مختلفی در طول این چهار دهه علیه ملت ما بوده است و این روزها روزهای تلخی است که همواره ملتی به بهانه های مختلف تحت فشاریم حتی سرباز خبرنگارهایی هم برای نشر اخبار کذب علیه ما در مرزها نشسته اند.

 

فرماندار پاوه با بیان اینکه همه ما سختی دارم و مردم هم دارند گفت: سختی ها را به لطف خدا پشت سر خواهیم گداشت ، با تقدیم هزاران شهید معلوم نیست که این استقلال چقدر هزینه داشته است اما تمام استعماگران را دیوانه کرده است.

 

وی با بیان اینکه امریکا ماحصل تمام ظلمهای تاریخی است که به بشر شده است گفت: امریکا مرزهای انسانیت را رعایت نمیکند و با رزمندگان ما نمی جنگند چرا که سرداران ما را نمیتواند در جنگ شهید کند بلکه با عمل غیر انسانی ترور می کند.

 

ایده پور با اشاره به ترور سردار سلیمانی اضافه کرد: توطیه برای این کشور ادامه دارد و این سنگر و راه هم ادامه دارد .

 

فرماندار شهرستان پاوه گفت: شرابط اقتصادی دنیا اجازه نمی دهد و ما نمی توانیم تمام مایحتاج خود را تامین کنیم و هیچ کشوری هم این مهم را نمی تواند بلکه باید با دنیا مراوده داشت و امروز هم برای ما سختی ایجاد می کنند به صورتی که نمی گدارند نفت بفروشیم و گاها پس از فروش نفت با توطیه ای دیگر کسی از ما نفت نمی خرد.

 

وی در پایان با اشاره به اجرای سیاستهای دیگری به غیر از منابع نفتی برای تامین بودجه کشور گفت: امروز بودجه را برای دومین بار در طول چهار دهه گذشته بدون منابع نفتی بسته می شود و توانستیم از درامدهای مالیاتی بودجه را ببندیم.

 

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه شهدای زن شهرستان و شهدای شاخص  با همت بسیج جامعه زنان پاوه در یادمان شهدای شهرستان پاوه افتتاح شد و تا پایان هفته دفاع مقدس دایر می‌باشد بازدید برای عموم آزاد است.

 

در دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس تقدیر از جانباز بسیجی خواهر بنفشه شریفی  به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط حوزه حضرت خدیجه(س) تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد