برگزاری میز خدمت در روستای نجار پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298768|18:44 - 1399/07/03
نسخه چاپی
برگزاری میز خدمت در روستای نجار پاوه
با همت سپاه ناحیه پاوه میز خدمت در روستای نجار پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، سرهنگ سلطانقلی فرمانده سپاه ناحیه ی پاوه ضمن قدردانی از حضور اهالی روستا در جلسه ی میز خدمت جهادی در روستای نجار گفت: از همراهی و همکاری حاج شیخ محمد قادری بزرگ روستای نجار در تشکیل این جلسه صمیمانه قدردانی می نمایم .
از فرماندار ساعی شهرستان ، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و تمامی مدیران دستگاههای اجرایی که امروز در این جلسه حضور دارند تا مشکلات این روستا را مرتفع نمایند قدردانی می نمایم .

 

سرهنگ سلطان قلی افزود: تفکر جهادی و تصمیم گیری های جهادی از دل جبهه های جنگ پدید آمدند و همان تفکر و تصمیم گیریها دلیلی شدند بر آنکه در دوران دفاع مقدس یک وجب از خاک این مملکت از آن جدا نشود .

 

وی گفت: تفکر جهادی جبهه های جنگ امروز به سطح مدیران تسری یافته است همان تفکر جهادی دلیلی شده است بر جلسات مدیران در سطوح مختلف در روستاها و مناطق محروم تا بتوانند سریعاً مشکلات و معضلات را مرتفع نمایند و این در دنیا کم نظیر است .

 

وی افزود: هر کار و فعالیتی که از عهده ی سپاه برای محرومیت زدایی در این روستا برآید بی دریغ انجام خواهد گرفت .

 

در ادامه  دهیار روستا ضمن قدردانی از حضور مسئولین در روستای نجار اهم مشکلات روستا را در پنج بخش به شرح ذیل توضیح داد  :
جاده و مسیر روستای نجار از سه راهی نجار پاوه تا داخل روستا دارای وضعیت نامناسب  از نظر عرض ،آسفالت و حفاظ گذاری می باشد .
سیستم آب و فاضلاب روستا دارای قدمتی بالغ بر شش دهه می باشد که بسیار ضروری است این زیر ساخت مهم دوباره طراحی و به روز گردد .
به دلیل عدم وجود زیر ساخت اینترنت پر سرعت جوانان روستا به منظور ایجاد کسب و کار و استفاده متنوع از مواهب شبکه ی جهانی اینترنت مجبور هستند روزانه به مرکز شهرستان مراجعه نمایند که همین امر دلیلی شده است بر اینکه خانوارهای جوان روستا که افراد مولد هستند کم کم از روستا به شهر پاوه مهاجرت نمایند با توجه به اینکه در آینده نزدیکی می رود این روستا به قطبی برای حضور گردشگران تبدیل شود ضروری است این مشکل در آینده نزدیک مرتفع گردد .
با توجه به گذشتن لوله انتقال گاز شهری نودشه از نزدیکی روستای نجار امیدوار هستیم به منظور جلوگیری از کوچ اهالی روستا با فوریت کامل گاز به این روستا انتقال یابد .
ریخت و منظر روستا از حیث کوچه بندی و معابر داخل روستا نیاز به باز طراحی دارند که امیدواریم بنیاد مسکن در این خصوص اقدام نماید .

عبداله زاده معاون فرماندارپاوه نیز در این جلسه ضمن قدردانی از دعوت فرماندهی سپاه ناحیه پاوه به منظور تشکیل این جلسه در هفته ی دفاع مقدس و هم چنین قدردانی از مدیران دستگاههای اجرایی گفت : روستای نجار می رود که در پروسه ی ثبت جهانی اورامانات به یک روستای هدف گردشگری تبدیل شود .

 

وی افزود: زیر ساخت های روستا باید به فوریت و خارج از اعتبارات معمول با همراهی و همگامی تمامی دستگاههای اجرایی یا ترمیم و ساماندهی و یا ایجاد شوند .

 

وی گفت: از جناب شیخ ، خانواده ی گرامی ایشان و اهالی روستاکه با همدلی و همکاری و همراهی روستای خود را آماده ی حضور نماینده ی سازمان یونسکو نموده اند صمیمانه تشکر می نمایم .

 

وی ادامه داد: نماهای سنتی و کلاسیک روستا و معماری و منظر روستا باید با همراهی مردم خوب نجار ترمیم شوند که از مدیر میراث فرهنگی می خواهیم سریعاً در این خصوص مطالعات لازم را جهت اجرای به موقع و موثر آغاز نمایند .

 

وی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی برنامه های خود را چنان تنظیم و اجرا نمایند که در آینده نزدیکی شاهد حضور گردشگران بی شمار در حوزه ی عرفان و فرهنگ در روستای نجار باشیم چرا که این امر نه تنها دلیلی می شود بر مهاجرت معکوس از شهر به روستا بلکه تاثیری مستقیم و موثر بر توسعه ی صنعت گردشگری در کل شهرستان خواهد داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد