روستای یانه دره، روستایی کمتر شناخته شده در پاوه/روستایی که تا قبل از پایان جنگ ، دارای دبستان بود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298703|11:10 - 1399/06/15
نسخه چاپی
روستای یانه دره، روستایی کمتر شناخته شده در پاوه/روستایی که تا قبل از پایان جنگ ، دارای دبستان بود
روستای یانه دره در طول دوران دفاع مقدس یکی از روستاهایی بود که به دلیل موشکباران و گلوله باران مستمر نودشه شهروندان جهت مصون ماندن گاهاً به آنجا پناه می بردند .

به گزارشهزار ماسوله، در راستای تحقق اهداف شعار سال (جهش تولید ) و به منظور افزایش توان اقتصادی مرزنشینان و هم چنین امکان سنجی احداث و ایجاد مجتمع دامداری در روستاها و مکانهای اطراف شهر مرزی نودشه فرماندار پاوه و هیئت همراه از یانه دره ی نودشه بازدید به عمل آوردند.

 

 در این بازدید رئیس شورای نودشه گفت : روستای یانه دره در طول دوران دفاع مقدس یکی از روستاهایی بود که به دلیل موشکباران و گلوله باران مستمر نودشه شهروندان جهت مصون ماندن گاهاً به آنجا پناه می بردند .

 

وی در ادامه افزود : این روستا تا قبل از پایان جنگ دارای دبستان نیز بود که متاسفانه بعد از جنگ به دلیل کم توجهی تعداد کمی در آن ساکن ماندند.

 

 وی در پایان از فرماندار پاوه درخواست نمود به منظور بازگشت اهالی این روستا و توانمند نمودن آنها و تحقق شعار جهش تولید نسبت به احداث و ایجاد مجتمع دامداری که مورد نظر خود فرماندار می باشد اقدام گردد.

 

فرماندار پاوه در جلسه مشترک با نمایندگان روستای یانه دره نودشه در خصوص موضوع احداث مجتمع دامداری این روستا گفت : در بازدیدی که امروز از این روستا به عمل آمد با توجه به برخوردار بودن این روستا از راه روستایی ، آب و برق و هم چنین زمین های مناسب برای احداث مجتمع دامداری و مراتع متصل به آن این روستا ظرفیت و پتانسیل لازم جهت ایجاد مجتمع مربوطه را دارد .

 

وی در ادامه افزود : مقرر است هفته ی آینده به همراه مسئولین دستگاههای اجرایی شهرستان و بخش در محل روستا جلسه ایی مشترک با اهالی روستا داشته باشیم تا نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدات پیش رو شناسایی شده و در صورت موافقت دستگاههای اجرایی طرح مذکور تهیه و جهت اجرا به مجری طرح اعلام گردد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد