ماموستا قادری: اولاد رسول‌الله (ص) سبب افتخار و تاج سر ما هستند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298691|11:59 - 1399/06/08
نسخه چاپی
ماموستا قادری: اولاد رسول‌الله (ص) سبب افتخار و تاج سر ما هستند
ماموستا قادری گفت: پیامبر عزیز ما (ص) پسران خود را در ایام طفولیت از دست دادند اما به حضرات حسن و حسین (سلام‌الله‌علیهما) فرمودند: شما اولاد و پسران من هستید؛ ما هم در اصطلاح خود به آن‌ها اولاد رسول می‌گوییم و این اولاد رسول‌الله (ص) سبب افتخار و تاج سر ما هستند. پس اگر پیامبر اسلام (ص) را دوست داریم باید فرزندان آن بزرگوار را نیز دوست بداریم.

به گزارشهزار ماسوله،امام جمعه پاوهبا اشاره به سالروز شهادت امام حسین (ع)و یارانش در سخنانی اظهار داشت: یک بعد محرم تحولاتی است که در سال ۶۱ هجری در آن ایجاد شد.در این سال بود افراد دنیاپرست و مغرض و کینه‌توز و جاهل  به میدان آمده بودند و در دهم محرم سال ۶۱ هجری در خاک عراق که باکمال تأسف الآن هم شاهد هستیم خون زیادی در آنجا ریخته می‌شود، جمعی از اعضای بیت نبوت و کسانی که پیامبر اسلام بارها بر پیشانی آن‌ها بوسه زده بود خصوصاً امام حسین (ع) به دست این افراد مریض‌الحال و منحرف‌ از مسیر دین شهید شدند و از آن روز ماه محرم از آن حالت قبلی خارج شد و مسلمانان دودسته شدند و الآن هم آن دودستگی در میان مسلمانان وجود داردو ما هم امروز ضمن اظهار تاسف و تاثر برای آن حادثه هولناک این ایام را تسلیت عرض می کنیم.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود:ما اهل سنت در کتاب‌های خود، ماه محرم را محترم می‌شماریم و روزۀ روزهای تاسوعا و عاشورا را طبق توصیۀ رسول الله (ص)  یک سنت می‌دانیم و این دیدگاه ما اهل سنت و جماعت است.

 

وی اضافه کرد: اما برادران اهل تشیع به خاطر شهادت امام حسین (ع) که ما هم برای آن حادثه متأسف و ناراحت هستیم محرم را به شیوه‌ای دیگر محترم می‌شمارند و مورد توجه آنها است.

 

ماموستا قادری گفت: امروز و فردا و پس‌فردا مصادف با تاسوعا و عاشورا است که در این روزها نور چشم رسول‌الله (ص) امام حسین (ع) همراه با یارانش در عراق به شهادت رسیدند. بحث این بزرگان بالاتر از همۀ مسائل است. پس چند جملۀ کوتاه عرض می‌کنم.

 

وی ادامه داد: پیامبر عزیز ما (ص) پسران خود را در ایام طفولیت از دست دادند اما به حضرات حسن و حسین (سلام‌الله‌علیهما) فرمودند: شما اولاد و پسران من هستید؛ ما هم در اصطلاح خود به آن‌ها اولاد رسول می‌گوییم و این اولاد رسول‌الله (ص) سبب افتخار و تاج سر ما هستند. پس اگر پیامبر اسلام (ص) را دوست داریم باید فرزندان آن بزرگوار را نیز دوست بداریم.

 

امام جمعه پاوه تصریح کرد: چهارده نفر از اصحاب پیامبر بزرگوار ازجمله حضرات ابوبکر، عمر، علی، اسامۀ بن زید، ابوسعید خدری و عائشه (رضی الله عنهم) روایت کرده‌اند که از پیامبر اسلام (ص) با گوش‌ها و چشمان خود وصف این دو عزیز را شنیده و یا دیده‌اند.

 

وی افزود: ازجمله پیامبر اسلام (ص) در یکی از احادیث خود فرموده‌اند:«من احب الحسن و الحسین فقد احبنی و من ابغضهما فقد ابغضنی»هر کس حسن و حسین را دوست داشته باشد مرا دوست داشته است و هر کس دشمن آنان باشد دشمن من است

 

وی گفت: ما رسول‌الله (ص) را دوست داریم و خاک زیر پای آن پیامبر عزیز هستیم و به‌تبع اولاد ایشان را هم دوست داریم. شیخ رضا طالبانی در این باب دو شعر دارد دوست دارم آن‌ها را بخوانم.

 

سنی‌ام لیکن حب آل مصطفی

دین و آیین من و آبا و اجداد من است

شیعه و سنی ندانم دوستم با هرکس که او

دوست باشد و دشمنم با او که دشمن است

 

ماموستا قادری در پایان گفت: ما پیامبر اسلام (ص) را دوست داریم. اولاد او را هم دوست داریم خودمان را هم نوکر آن‌ها می‌دانیم اما حدودی برای ابراز این محبت وجود دارد. هر ملتی به نحوی این محبت را اداء می‌کند. خداوند هم از ما قبول کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد