بنیاد برکت به دنبال ایجاد اشتغال برای کولبران/ سهم استان کرمانشاه ۹۰۰ طرح

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298677|00:04 - 1399/06/05
نسخه چاپی
بنیاد برکت به دنبال ایجاد اشتغال برای کولبران/ سهم استان کرمانشاه ۹۰۰ طرح
معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت از ایجاد ۳ هزار طرح اشتغال برای کولبران خبر داد و گفت: سهم استان کرمانشاه ۹۰۰ طرح است.

به گزارشهزار ماسوله،رضا راضی زاده در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: بنیاد برکت درصدد ایجاد ۳ هزار طرح اشتغال برای کولبران استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان است که در این میان سهم استان کرمانشاه ۹۰۰ طرح است و  هر طرح اشتغال سه شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دنبال دارد. 

 

وی با بیان اینکه ضوابط و فرمول خاصی برای شناسایی کولبران وجود دارد، افزود: بر اساس تکنیک های تسهیلگری نسبت به شناسایی کولبران ازطریق فرمانداری ها، هنگ های مرزی، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا اقدام می‌شود و مشاغل کوچک و خرد مبتنی بر توانمندی فردی در رسته های اجتماع محور مورد نظر است.

 

معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت با اشاره به اینکه این طرح ها برمبنای توانمندی‌های هر فرد است و در صورتی که افراد نیازمند آموزش باشند به آنها خدمات آموزشی نیز ارائه می‌شوندف بیان داشت: با توجه به اینکه این طرح شامل روستاییان می‌شود عموما این مشاغل مبتنی بر دامداری، کشاورزی و صنایع دستی است.

 

این مسئول ادامه داد: به جای پرداخت تسهیلات برای خرید دام، وجوه لازم در اختیار تامین کننده قرار می‌گیرد و خرید دام بر اساس ضوابط انجام خواهد پذیرفت.

 

راضی زاده گفت: دریافت‌کنندگان این تسهیلات سه سال تحت نظر خواهند بود و فردی به عنوان توسعه گر در کنار آنها قرار می گیرد که در صورت توانمند بودن این افراد به کارآفرین تبدیل می شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: در کنار هر متقاضی دریافت تسهیلات یک پشتیبان قرار دارد که خدمات تخصصی را ارائه می دهد.

 

معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت با بیان اینکه تسهیلات قرض الحسنه و سقف آن ۵۰ میلیون تومان است، افزود: درصدد هستیم تا پایان شهریورماه ۵۰ درصد طرح های اشتغالزایی را محقق کنیم.

 

راضی زاده گفت: برای اجرای هر طرح به طور متوسط ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که آورده بنیاد برکت ۵۰ میلیون تومان و مابقی نیز آورده نقدی متقاضی خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: بنیاد برکت به واسطه دستور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره ) با شجاعت به این عرصه ورود کرده هرچند که مسائل اجتماعی و اقتصادی کولبری بسیار پیچیده است.

 

این مسئول بیان داشت: به دنبال این هستیم افرادی که برای امرار معاش، جان خود را به خطر می‌اندازند در این طرح مورد حمایت قرار گیرند و با داشتن شغل خطرات کمتری را برای تامین معیشت به جان بخرند.

 

معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت گفت: درصدد توانمندسازی این افراد هستیم، البته این طرح کاری اجتماعی را با همکاری دفاتر تسهیلگری می‌طلبد برهمین مبنا شناسایی و آموزش متقاضیان مورد نظر است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد