۱۰ طرح عمرانی، کشاورزی و خدمات در جوانرود به بهره‌برداری رسید

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298674|23:51 - 1399/06/04
نسخه چاپی
۱۰ طرح عمرانی، کشاورزی و خدمات در جوانرود به بهره‌برداری رسید
۱۰ طرح عمرانی، کشاورزی و خدماتی روز سه‌شنبه در سومین روز از گرامیداشت هفته دولت با پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در شهرستان جوانرود به بهره‌برداری رسید.

به گزارشهزار ماسوله، ایرنا؛ این طرح‌ها شامل آبرسانی به روستای لاقلعه و آبیاری تحت فشار در سطح ۳۰ هکتار باغات بخش کلاشی و هشت طرح برقرسانی است.

آبیاری تحت فشار در سطح ۳۰ هکتار باغ در بخش کلاشی یکی از طرح‌هایی افتتاحی است که با ۷۰۰میلیون تومان اعتبار ۳۰ هکتار از باغات این منطقه را تحت پوشش آبیاری قطره ای قرار می‌دهد.

با اجرای این طرح زمینه اشتغال ۳۰ خانوار فراهم شده است.

فرماندار جوانرود در آیین افتتاح شبکه آبیاری قطره‌ای و ایستگاه پمپاژ «هشت پشوله» گفت: توسعه و آبادانی در روستاها با همبستگی و مشارکت مردم محقق می‌شود و الحمدالله شاهد مشارکت مردم این شهرستان در اجرای برنامه  توسعه و عمران روستایی هستیم.

«رستگار یوسفی»، توسعه روستایی را سنگ بنای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: هرچه در توسعه زیرساخت‌های مناطق روستایی سرمایه‌گذاری شود به همان میزان به تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، کاهش حاشیه‌نشینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت معکوس کمک می‌شود.

ویبه نقش موثر روستاییان در تامین امنیت و سلامت غذایی هموطنان اشاره کرد و اظهار داشت: روستاییان در تامین کالاهای اساسی و راهبردی کشور نقش مهمی دارند.

 یوسفی یادآور شد: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا، نه تنها چرخ‌های تولید و سازندگی با این تحریم‌ها متوقف نشدهاست اما روز به روز شاهد رشد و توسعه کشور در عرصه‌های مختلف هستیم.

 همچنین عملیات اجرایی سه طرح برقرسانی به دکل «کانی سالار روستای کلور»، بهینه سازی شبکه برق شهری و روستایی و اصلاح و بهینه‌سازی برق فیدر «کلاشی» با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال نیز آغاز شد.

تمام روستاهای جوانرود برق دارد

فرماندار جوانرود در آیین افتتاح این طرح‌های برقرسانی که در روستای «گویزه» برگزار شد، به بیان خدمات دولت در مناطق محروم پرداخت و گفت: برقرسانی به روستای محروم و سخت‌گذر گویزه در این شرایط سخت همراه با هزینه بالا نمادی از خدمات‌رسانی و توزیع عادلانه و متوازن در جغرافیای کشور است.

یوسفی افزود: با گازرسانی به روستای گویزه تمام روستاهای شهرستان جوانرود از نعمت برق بهره مندشدند.

وی اظهار داشت:با توجه به فعالیت و خدمات دولت امروز چهره مناطق محروم به‌ ویژه روستاها دگرگون شده و با فراهم شدن زیرساخت‌ها در روستا شاهد مهاجرت معکوس روستائیان به مناطق روستایی هستیم. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نیز به مشکلات برقرسانی به روستای گویزه اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط سخت و مشکلات هیچ پیمانکاری حاضر به پیمان و اجرای این پروژه نشد تا اینکه خود شرکت توزیع نیروی برق آن را به صورت امانی اجرا کند.

«امیدعلی مرآتی» افزود: هیچ روستای دارای کدی در استان وجود ندارد که برق نداشته باشد.

همچنین پروژه آبرسانی به روستای «لاقلعه» با اجرای شبکه ۲/۲ کیلومتر، اجرای مخزن بتنی ۵۰ متر مکعبی، پمپاژ ۲/۹ کیلووات، جاده دسترسی پنج کیلومتر، ۳۱۰ متر اختلاف ارتفاع، نصب ۳۵ فقره انشعاب و با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این طرح ۳۵ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

توسعه روستایی سنگ بنای اقتصاد مقاومتی است

فرماندار جوانرود توسعه روستایی را سنگ بنای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: هرچه در توسعه و زیرساخت‌های مناطق روستایی سرمایه‌گذاری شود به همان میزان به تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، کاهش حاشیه‌نشینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت معکوس کمک می‌شود.

یوسفی با تقدیر از مسوولان شرکت آب فاضلاب برای آبرسانی به روستای «لاقلعه» در شرایط سخت و در ۳۱۰ متر اختلاف ارتفاع، افزود: این نشان از ارایه خدمات نظام و دولت و همت و تلاش مسوُولان دارد.

وی بابیان اینکه آبرسانی به روستای لاقلعه بخشی از ۲۰ روستای مجتمع «مله‌رش دارش» است، افزود: پیگیر حل مشکلات آبرسانی به این روستا هستیم.

یوسفی یادآورشد: هرچه مشارکت مردم در اجرای طرح‌های عمرانی بیشتر باشد به همان میزان شاهد توسعه و آبادانی در روستا خواهیم بود.

پیگیر مشکلات آب روستاهایی جوانرود هستیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز با گرامیداشت هفته دولت گفت: ۴۵ روز پیش ما در دیدار و جلسه‌ای با فرماندار جوانرود قول مساعد دادیم که مشکلات آبرسانی به روستای لاقلعه را برطرف کنیم که امروز شاهد بهره‌برداری از این طرح هستیم و به قولمان عمل کردیم.

«علیرضا کاکاوند» افزود: امیدواریم به صورت اصولی و پایدار بتوانیم در سال آینده مشکلات ۲۰ روستای مله رش داره رش را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب اظهارداشت: هفت مجتمع در قالب ۵۱ روستا در سطح استان در هفته دولت به بهره برداری می رسد که روستای لاقلعه یکی از این روستاها است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد