در دیدار با فرمانده کل مرزبانی کشور

ماموستا قادری: نیروهای مرزبانی در برخورد با مردم مسامحه و گذشت داشته باشند

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 298669|11:00 - 1399/05/28
نسخه چاپی
 ماموستا قادری: نیروهای مرزبانی در برخورد با مردم مسامحه و گذشت داشته باشند
حاج ماموستا ملا قادر قادری در دیدار سردار گودرزی فرماندهی کل مرزبانی ناجا با ایشان گفتند : علی رغم اینکه وظیفه ذاتی مرزبانان حفظ مرز و وظیفۀ مردم تبعیت از قانون و وظیفۀ دولت هم تأمین معیشت مردم است؛ مع‌هذا توقع داریم نیروهای مرزبانی در برخورد با مردم مسامحه و گذشت داشته باشند

به گزارشهزار ماسوله، عصر روز دوشنبه ۹۹/۰۵/۲۷ سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی فرماندهی کل مرزبانی ناجا و هیئت همراه ایشان با حاج ماموستا ملا قادر قادری دیدار کردند

امام‌جمعه پاوهدر این دیدار ضمن عرض سلام و خوش‌آمد گویی خدمت حضار و تبریک مسئولیت جدید به سردار گودرزی کرمانشاهی؛ در ابتدا به دو موضوع که جای خوشحالی و دیگری جای نگرانی و افسوس دارد اشاره کردند و گفتند: توفیق اخیر جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، موفقیت بزرگی بود، ما از این توفیق بزرگ خیلی خوشحال هستیم؛ اما مطلبی که جای نگرانی و افسوس می باشد، اقدام امارات متحدۀ عربی در کشاندن اسرائیل به کنار خلیج‌فارس است که ضمن محکومیت این اقدام، آن را یک توطئۀ بزرگ علیه جمهوری اسلامی و مسلمانان منطقه می‌دانیم.

حاج ماموستا قادریدر ادامه بابیان اینکهمرزداران دارای دو حق مرزداری و شهروندیهستند، خاطرنشان کردند: امام سجاد در صحیفۀ سجادیه برای مرزداران زمان خود که مرزداران بنی‌امیه هستند، دعای خیر نموده است؛ همچنان که همه مطلعیداگر جنگی در مرزها اتفاق افتد این مرزداران هستند که قبل از همه زمین و خانه‌هایشان لگدمال دشمن می‌شود و زمانی هم که توافق حاصل شود و یا دشمن شکست بخورد، باز مرزها آخرین نقطه هستند که از دست دشمن نجات پیدا می‌کنند، پس مرزداران مشکلات خاص خود را دارند.

ایشانبازگشایی مرز مسافری شوشمی را خواستۀ ۴۰ ساله و به‌حق مرزداران شهرستان پاوهدانستند و گفتند:اگر مرز مسافری شوشمی رسمی‌ شود و روزانه ۲۰۰ نفر از این‌طرف به عراق بروند و ۲۰۰ نفر هم از آن‌طرف به ایران بیایند، با این آمدورفت‌ها خیلی از دکاکین و فروشندگان و افراد بیکار مشغول می‌شوند اما تابه‌حال به این خواستۀ به‌حق ما جوابی داده نشده است.

امام‌جمعۀ پاوهوظیفۀ ذاتی نیروهای نظامی و انتظامی را حفظ مرزدانستند و گفتند:ما از این بابت که نیروها مشغول حفظ امنیت هستند، ممنون دوستان هستیم؛ با این وجود اگرچه می‌دانیم شما مسئول معیشت مردم نیستید، اما مردم هم معیشت می‌خواهند و واحدهای دیگر از این مسئولیت شانه خالی کرده‌اند. توقع این است همۀ ما هم در حفظ امنیت و هم در خدمت به مردم شریف مرزدار بکوشیم.

ایشانخاطرنشان کردند:می‌طلبد نیروهای حافظ مرز آگاه به فرهنگ و آداب‌ورسوم مناطق محل خدمتشان باشند، باور ما این است نیروهایی که به شهرستان پاوه وارد می‌شوند اول آموزش داده شوند و پس از آموزش و آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم، به مرز منتقل شوند تا شاهد مشکلات نباشیم.

ماموستا قادریاضافه کردند: باز تکرار می‌کنمعلی رغم اینکه وظیفه ذاتی مرزبانان حفظ مرز و وظیفۀ مردم تبعیت از قانون و وظیفۀ دولت هم تأمین معیشت مردم است. مع‌هذا توقع داریم نیروهای مرزبانی در برخورد با مردم مسامحه و گذشت داشته باشند

ماموستا قادریدر خاتمۀ سخنان خود مجدداً از سردار سرتیپ گودرزی و همراهان تشکر کردند و درخواست نمودند دستور دهندنیروهای مرزبانی مردم را فراموش نکنند.

قبل از سخنان ماموستا قادریسردار سرتیپ گودرزیفرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ضمن اظهار خوشحالی از دیدار با امام‌جمعۀ پاوه، حفظ مرزهای جمهوری اسلامی را وظیفۀ مرزبانی دانست و گفت:یک‌لحظه غفلت ما می‌تواند دشمن را جری نموده و از این غفلت به نفع خود سوءاستفاده کند. اگر قدرت نظامی ما روزی کم شود دشمنان ما اقداماتی انجام می‌دهند که مدنظر ما نیست

فرمانده مرزبانی کل کشورخطاب به ماموستا قادری گفت:حرمت جنابعالی حرمت نظام است،شما جایگاهی دارید که محل اعتماد مردم هستید و حفظ مردم مهم‌ترین دغدغۀ شماستما ضمن احترام به شأن و جایگاه جنابعالی در کنار حفظ مردم وظیفه داریم از کیان جمهوری اسلامی حفظ و حراست نماییم.

ایشانخاطرنشان کرد:ما دوست داریم مشکل مرزها حل شود و راه و چاره‌ای اندیشیده شود که مرزنشینان بتوانند از مرز ارتزاق کنند زیرا ما با حمایت مرزنشینان می‌توانیم مرزها را حفظ کنیم و هیچ‌گاه دوست نداریم جوان مردم کشته شود؛ اما نمی‌توانیم چشمان خود را هم ببندیم و به قانون عمل نکنیم

سردار سرتیپ گودرزیگفت: اگر مرزنشینان در رفاه باشند امنیت پایدار حاصل خواهد شد. ما هیچ‌گاه در مقابل مردم نبوده‌ایم بلکه اسلحه ما به سمت دشمنان ما نشانه رفته است.

فرمانده مرزبانی کشورمرز پاوه را دارای امنیت کامل دانست و گفت:به همکاران خود در استان و شهرستان پاوه توصیه کرده‌ام ضمن حفاظت و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی تا می‌توانند در چهارچوب قانون با مردم مدارا کنند.

در ادامه آقای ایده پور فرماندار شهرستان پاوه مطالبی در خصوص مدارا با مردم و احترام به مرزداران بیان داشت.

گفتنی است در پایان این نشست،حاج ماموستا قادرییک جلد کلام الله مجیدبه فرماندهی مرزبانی کشور اهدا کردند. همچنینسردار گودرزینیز حکممرزیار افتخاریرا به امام جمعه پاوه اهداء کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد