ماموستا قادری:

انفجار لبنان مایه تأسف و ناراحتی بود/ نماز جمعه از هفته آینده در پاوه برگزار می شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298650|19:29 - 1399/05/16
نسخه چاپی
انفجار لبنان مایه تأسف و ناراحتی بود/ نماز جمعه از هفته آینده در پاوه برگزار می شود
امام جمعه پاوه گفت: به امید خدا از هفته آینده شاهد برگزاری مجدد نماز جمعه در شهرستان خواهیم بود.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوهدر نشستشورای روحانیت شهرستان پاوهکه با حضور 20 نفر از ائمه جمعه شهرها و روستاهای شهرستان و مسئولان شبکه بهداشت برگزار شد؛در خصوصفاجعه انفجار در لبنان، ضمن اظهار تأسف عمیق از این حادثه، گفت:این انفجار در اثر بمب یا هر چیز دیگر که بوده باشد، آن ملت را دچار مصیبت و زحمت کرد و یک محله ویران و عدۀ زیادی از مردم کشته شدند؛ ما با مردم عزیز لبنان اعلام همدردی می‌نماییم و از این انفجار از جانب هر کس و یا گروهی و یا حتی اگر اشتباهی بوده باشد، متأسف و ناراحت و امیدواریم مصدومین این حادثه هم هر چه سریع‌تر بهبود یابند و وضعیت عادی به لبنان برگردد.

 

ماموستا ملا قادر قادری گفت:با توجه به نظر جمع و گزارش ریاست شبکۀ بهداشت پاوه و علوم پزشکی استان و به احترام دوستان شبکه بهداشت و به احترام مردم شریف شهرستان این هفته نماز جمعه را برگزار نمی‌کنیم و در هفتۀ آینده به شرطی که وضع مناسب باشد؛به امید خداوند با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، شاهد برگزاری نماز جمعه خواهیم بود.

 

تمام برنامه‌های آیین اسلام را دارای حکمت دانستندو گفتند:اگر اسلام می‌فرماید مسجد داشته باشید و اگر حضور در جماعت را سنت اعلام و اگر در هفته اقامۀ نماز جمعه را بر ما تکلیف و در سال دو عید را برای ما قرار داده است؛ فلسفه این است دور هم جمع شده و وحدت داشته باشیم و از معنویت دین بهره ببریم و در واقع همه و همه دارای حکمت و فلسفۀ خاصی‌اند و نتیجۀ همۀ آن‌ها در راستای مصلحت ماست.

 

امام‌جمعۀ پاوهگفتند: در طول سالیان به‌اضافۀ امسال ۴۱ بار حج بیت‌الله تعطیل شده است اما چون رسانه و فضای مجازی مثل امروز در اختیار بشر نبوده است ما فقط در کتاب‌ها آن را خوانده‌ایم، هرچند امسال عربستان سعودی ۱۰۰۰ نفر را تعلیم داد و حج را انجام دادند و شعار حج تعطیل نشد.

 

ایشانگفتند:زمانی نخست‌وزیر اسبق انگلیس می‌گفت: قرآن، حج و جمعۀ مسلمانان مانع پیشرفت ما هستند؛ امروزه حج و جمعۀ ما تعطیل و فقط قرآن کریم در اختیار ما قرار دارد؛ اگر برای این کتاب الهی هم تبلیغ نکنیم مردم چون یک کتاب عادی به آن می‌نگرند و این یک درد است.

 

ایشانبا اشاره به اینکه کرونا به مسلمانان، یهودی‌ها، مسیحی‌ها و بودائی‌ها ازنظر عقیده ضربه زده است، گفتند: وقتی به سیرۀ پیامبران الهی می‌نگریم می‌بینیم خدای بزرگ هر وقت قصد داشته قومی را تنبیه یا آنان را هلاک کند به پیامبران عصر آن‌ها امر فرموده، مؤمنان را از میان قومشان خارج کنند تا ضربه نبینند؛ اما امروزه شاهدیم ما و چینی و بودائی و اسرائیلی و آمریکایی مثل هم دچار ضرر و ضربه شده‌ایم؛ نمی‌دانم رمز این موضوع چیست؟ شاید خداوند می‌خواهد ما مسلمانان را آزمایش کند.

 

ماموستا قادریبه آثار منفی کرونا اشاره و اضافه کردند:کرونا ملت‌ها و بخصوص جامعه ما را ازنظر معیشت و اقتصاد گرفتار کرده است و مردم در حصر و خانه‌نشینی قرار گرفته‌اند و وضعیت روحی افراد جامعه دچار اضطراب شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد