اعلام آمار رسمی شبکه بهداشت پاوه؛

تعداد مبتلایان به کرونا در پاوه ۲۳۲ نفر و فوتی‌ها ۱۰ نفر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298647|19:14 - 1399/05/16
نسخه چاپی
تعداد مبتلایان به کرونا در پاوه ۲۳۲ نفر و فوتی‌ها ۱۰ نفر
رییس شبکه بهداشت و درمان پاوه گفت: مبتلایان به کرونا در شهرستان پاوه که PCR مثبت بوده اند بالغ بر 232 نفر و فوتی ها 10 نفر بوده اند .مبتلایان به کرونا در شهرستان پاوه که PCR مثبت بوده اند بالغ بر 232 نفر و فوتی ها 10 نفر بوده اند .

به گزارشهزار ماسوله، دکتر ولدبیگی مدیر شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان در جلسه ستاد کرونا گفت :برخود لازم می دانم پیام تقدیر و تشکر دکتر مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان را به دلیل همکاری ها و مساعدتهای امام جمعه ی شهرستان جناب حاجی ماموستا ملا قادر قادری و هم چنین جناب آقای مهندس ایده پور فرماندار محترم شهرستان اعلام نمایم.
در این پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی با کمال احترام از ماموستا قادری درخواست دارند تا به منظور اجرای کامل شیوه نامه های بهداشتی نماز جمعه ی هفته ی جاری نیز در شهرستان پاوه برگزار نگردد .
از همکاری و مساعدت و همراهی ائمه ی جمعه و جماعات و هم چنین نمازگزاران عزیز که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون همکاری بی مانندی با ستاد پیشگیری از کرونا داشته اند کمال تشکر و قدردانی را داریم .
بر اساس شیوه نامه های جدید اگر در یک هفته 22 نفر به کرونا مبتلا یا مشکوک باشند وضعیت آن شهرستان زرد خواهد بود چنانچه این آمار از 22 نفر تجاوز نماید وضعیت شهرستان مذکور قرمز اعلام می گردد .این در حالی است که در ماههای ابتدایی اگر 3 نفر کرونا مثبت می بودند وضعیت اضطراری یا قرمز اعلام می گردید .
مبتلایان به کرونا در شهرستان پاوه که PCR  مثبت بوده اند بالغ بر 232 نفر و فوتی ها 10 نفر بوده اند .
از تیم های بین بخشی درخواست داریم که کار عملیاتی خود را آغاز و گزارشات لازم را جهت اخذ و کسب اطلاعات مربوطه و تصمیم گیری های مرتبط تدوین و تحویل ستاد کرونا نمایند .

در این جلسه قادری مسئول دفتر امام جمعه پاوه نیز ضمن قدردانی از عملکرد ستاد کرونای شهرستان گفت :

ائمه ی جمعه و جماعات و به ویژه امام جمعه ی شهر پاوه در همان روزهای اولیه ی شیوع کرونا ویروس به منظور حفظ جان نمازگزاران نمازهای جمعه و جماعات و هم چنین کلاس های قرآنی خود را تعطیل نموده و تاکنون نیز ادامه داشته است .

 نماز جمعه در مذهب اهل سنت واجب عینی است و فشارهای زیادی برای روحانیت شهرستان و بخصوص امام‌جمعه محترم پاوه وجود دارد که بیش از این تعطیلی نماز جمعه جایز نیست و مومنین انتظار تصمیم عاجل را در این خصوص دارند.

در خصوص برگزاری نمازهای جمعه و جماعت در شهر پاوه و سایر شهر منتظر تصمیمات جلسه روز چهارشنبه شورای روحانیت شهرستان که با هماهنگی ستاد کرونا برگزار خواهد شد خواهیم ماند و از نمازگزاران نیز انتظار داریم در صورتی که در هفته های آتی تصمیم به برگزاری نمازهای جمعه و جماعت گرفته شد حتماً شیوه نامه ها و پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمایند .

 در این جلسه سرهنگ دوستی جانشین فرماندهی سپاه ناحیه ی پاوه نیز گفت :

در خصوص برگزاری مراسم ویژه ی شکستن حصر و آزاد سازی پاوه منتظر تصمیمات ستاد کرونا خواهیم ماند .
در صورتی که امکان برگزاری مراسم مذکور به صورت معمول وجود نداشته باشد سپاه سعی خود را بر انجام مراسم بصورت مجازی و ارائه ی برنامه های لازم در فضای وب و اینترنت خواهد گذاشت .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد