مشکلات آب شرب شهرستانهای منطقه اورامانات درفرمانداری جوانرود بررسی شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298641|00:24 - 1399/05/12
نسخه چاپی
در نشستی با حضور نماینده مردم اورامانات درمجلس شورای اسلامی ، فرماندار جوانرود و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ،مسائل ومشکلات آب شرب شهرستان های منطقه اورامانات در فرمانداری این شهرستان موردبحث و بررسی قرارگرفت .

به گزارشهزار ماسوله،نماینده مردم اورامانات درمجلس شورای اسلامی برعدالت در توزیع و تقسیم آب شرب درشهرستانهای منطقه اورامانات تاکید کرد و گفت : برای رفع این مشکل باید تدابیری اندیشیده شود.

 

دکتر آرش لهونی به تسریع در تامین آب بلند مدت و میان مدت و تکمیل تصفیه خانه های شهرستان های منطقه اورامانات تاکیدکردو افزود: تامین آب بلند مدت ومیان و تکمیل و به بهره برداری رساندن تصفیه خانه های منطقه اورامانات در دستور مسئولان قراردارد.

 

فرماندارجوانرود نیز دراین نشست به کمبود 30 لیتر آب در ثانیه شهر اجوانرود اشاره کرد وگفت :اگر چه با پیگیرهای انجام گرفته و همت شرکت آب و فاضلاب 20 لیتر در ثانیه به آب شرب شهر جوانرود اضافه شده است اما همچنان شهرجوانرود و روستاهای این شهرستان با کمبود آب شرب مواجه است.

 

رستگاریوسفی افزود: افزایش جمعیت ،مهاجر پذیری ، فاصله زیاد خط انتقال آب وقدیمی و فرسودگی شبکه های‌خط انتقال آب و... ازمهمترین چالش های حوزه آب شرب‌درشهرجوانرودعنوان کرد.

 

وی اظهارداشت : درحال حاضر 260 لتیر در ثانیه از منابع و مخازان این شهرستان برداشت می شود که جوابگوی نیازهای شهروندان نمی باشد.

 

 پیگیری احداث سد ساروخان و تکمیل پروژه تصفیه خانه شهرجوانرود که یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است وهمچنین توجه ویژه به رفع مشکلات آب شرب 20 روستای مجتمع مله رش داره ش بخش کلاشی از دیگرمورارد مطرح شده یوسفی فرماندار شهرستان جوانرود دراین جلسه بود .

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلات استان کرمانشاه نیز دراین جلسه گفت : پیرو پیگیری و هماهنگی دکتر لهونی نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی امروز مسائل و مشکلات آب شرب و تصفیه خانه های منطقه اورامانات مورد بحث و بررسی قرارگرفت .

 

▪️دکترعلیرضا کاکاوند افزود :فردا با حضور مدیران آب و فاضلاب چهار شهرستان منطقه اورامانات ، معاونین و مدیران ستادی شرکت آب و فاضلاب استان مسائل و مشکلات آب شرب و تصفیه خانه های این شهرستان ها به صورت وِیژه بررسی و پس از آن یک تیم تخصصی به منطقه اعزام و با رصد مسائل و مشکلات  آب و فاضلاب و همچنین عدالت در توزیع آب که مورد درخواست نماینده محترم اورامانات است با ارائه راهکارمناسب به حل این مشکلات کمک خواهند کرد .

 

وی با بیان اینکه تامین آب بلندمدت منطقه  اورامانات در دستور کارشرکت آب وفاضلاب قرارگرفته است اظهارداشت : از نماینده محترم اورامانات که خود دبیر کمیسیون برنامه و بودحه و محاسبات هستند انتظارداریم که برای به نتیجه رساندن این پروژه ها مارا کمک کنند.

 

کاکاوند همچنین  درخصوص غیر فعال بودن تصفیه خانه های شهرستان های منطقه اورامانات اظهارداشت : تصمیم داریم تا یک ماه آینده این تصفیه خانه ها را تعیین تکلیف کنیم و سال آینده با حذف بخشی ازاین پروژه ها آنها را به بهره برداری برسانیم .

 

وی به فعالیت شرکت آب و فاضلاب  برای توسعه آب میان مدت شهرجوانرود اشاره وِیادآورشد: دراین مدت توانستیم با بهسازی تعدادی از چاهها و قتات ها 30 لیتر در ثانیه به آب شهر جوانرود اضافه کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد