آرش لهونی:

باز نمودن مسیر شرکان به نوسود برای مردم روستاهای تابعه حیاتی است /از تخصیص هزار لیتر آب در ثانیه برای ایجاد باغات راضی نیستم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298635|16:52 - 1399/05/07
نسخه چاپی
 باز نمودن مسیر شرکان به نوسود برای مردم روستاهای تابعه حیاتی است /از تخصیص هزار لیتر آب در ثانیه برای ایجاد باغات راضی نیستم
تماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس گفت: با توجه به اینکه مسیر پیشنهادی و تنها مسیر ممکن برای احداث 200 متر باقی مانده جاده ی شرکان به نوسود با نقشه ی خط انتقال گاز مربوطه همپوشانی ندارد و نظر به اینکه باز نمودن این مسیر برای مردم نوسود و روستاهای تابعه حیاتی می باشد امیدواریم که دوستان در شرکت گاز با دید مثبت به موضوع نگاه کرده و در خصوص تغییر مسیر خط انتقال گاز و احداث جاده مورد درخواست اقدام نمایند .

به گزارشهزار ماسوله، نماینده مردم اورامانات در مجلس در بازدید از روستای شرکان شهرستان پاوه در سخنانی اظهار داشت: قدردانی می نمایم از زحمات مدیر عامل شرکت گاز استان و دوستان و همکاران ایشان که کار سخت گاز رسانی به بخش نوسود را انجام داده و در حال به سرانجام رساندن باقیمانده ی آن هستند .

 

دکنر آرش لهونی افزود: از مهندس شهبازی درخواست داریم امر گاز رسانی به شهر نوسود و روستاهای مسیر را تسریع بخشند .

 

وی گفت: اینجانب از تخصیص هزار لیتر آب در ثانیه برای ایجاد باغات راضی نیستم و خود را متعهد به افزایش مناسب و منطقی این حقابه می دانم .

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسیر پیشنهادی و تنها مسیر ممکن برای احداث 200 متر باقی مانده جاده ی شرکان به نوسود با نقشه ی خط انتقال گاز مربوطه همپوشانی ندارد و نظر به اینکه باز نمودن این مسیر برای مردم نوسود و روستاهای تابعه حیاتی می باشد امیدواریم که دوستان در شرکت گاز با دید مثبت به موضوع نگاه کرده و در خصوص تغییر مسیر خط انتقال گاز و احداث جاده مورد درخواست اقدام نمایند .

 

وی افزود: برای احداث این مسیر 200 متری با توجه به شرایط جغرافیای و فنی آن به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

 

لهونی در پایان گفت: هم اینجانب و هم آقای ایده پور برای مساعدت در خصوص احداث و متصل نمودن این مسیر در خدمت دوستان خواهیم بود .

 

فرماندار پاوه نیز گفت: کار کردن با نماینده ایی که خود سالها در راس کارهای اجرایی بوده سهل و آسان است و مثمر ثمر ، خوشبختانه آقای دکتر لهونی این ویژگی برجسته را دارا هستند. بازدید امروز آقای لهونی از شرکان اولین بازدید و سفر اجرایی ایشان می باشد که ما این سفر و بازدید را به فال نیک می گیریم.

 

پرویز ایده پور افزود: از زحمات بی دریغ آقای شهبازی مدیر عامل محترم شرکت گاز استان ، عوامل اجرایی شرکت گاز و پیمانکاران مربوطه که در این چند سال در مسیر پاوه – نودشه و پاوه – نوسود به منظور انتقال گاز شهری متحمل زحمات زیادی شده اند صمیمانه قدردانی می نمایم.

 

وی گفت: با توجه به اینکه برابر نقشه ی شرکت گاز خط لوله ی انتقال گاز شهری نوسود و روستاهای مسیر از روستای شرکان عبور می نماید و نظر به اینکه جاده ی شرکان از مسیر شرقی تا ابتدای شرقی این روستا احداث شده و کمتر از 200 متر تا اتصال آن از قسمت شرقی به جاده ی غربی که منتهی به شهر نوسود است باقی مانده و این مسیر بدون جاده است ، مردم روستای شرکان از همه ی ما انتظار دارند از این فرصت استفاده شده و مسیر باقیمانده احداث گردد .

 

وی افزود: با احداث قسمت باقیمانده جاده ی شرکان در داخل روستا مسیر دومی برای شهر نوسود باز می شود که شهروندان نوسود و روستاهای اطراف می توانند از آن بهره مند گردند .

 

وی ادامه داد: در صورت احداث و تکمیل جاده ی شرکان به نوسود یکی از فاکتورهای پدافند غیر عامل در منطقه که فاکتور افزایش مسیر های منتهی به مرز می باشد اجرا می شود از این مسیر می توان در زمان وقوع حوادث نظامی یا طبیعی برای مسیر قدیمی نوسود بهره جست.

 

وی گفت: انتظار می رود هم نماینده ی محترم مردم اورامانات در مجلس و هم مدیر عامل محترم شرکت گاز استان با دید مساعد به موضوع  تکمیل جاده ی شرکان نگاه نمایند .

 

ایده پور گفت: مردم روستای شرکان با فعالیتی که داشته اند توانسته اند مسئولین سد داریان و وزارت نیرو را متقاعد نمایند تا 18 لیتر آب در ثانیه به منظور ایجاد باغات مختلف در کناره ی رود سیروان در پایین دست سد داریان به خود اختصاص نمایند . علاوه بر این وزارت نیرو نیز 1000 لیتردر ثانیه آب به کسانی که در این محل باغات مثمر ثمری را ایجاد نمایند اختصاص داده است که اینجانب بعنوان نماینده ی دولت متعهد می شوم و درخواست دارم اگر هر یک از ساکنان این روستا جهت امر احداث باغ و اختصاص حقابه به فرمانداری مراجعه نمایند نا امید بر نخواهند گشت .

 

وی در پایان گفت: مردم شرکان مردمی فرهیخته پرور هستند و بیش از بیست نفر از تحصیلکردگان این روستا در سمت های مدیریتی و دانشگاهی مشغول بکار و فعالیت هستند .

 

شهبازی مدیر عامل شرکت گاز ضمن قدردانی از حضور مردم روستای شرکان نیز اظهار داشت  :قدردانی صمیمانه و ویژه دارم از همکاران خودم که در این چند سال بصورت شبانه روز فعالیت نموده اند تا این مردم صمیمی و خوب از نعمت گاز شهری بهره مند گردند .

 

وی افزود: افتخار ما خدمت به مردم محروم است و هر گاه می شنویم شهر و یا روستایی دور افتاده از نعمت گاز برخوردار گردیده به خود می بالیم .

 

وی گفت: بنده قول می دهم که در حد توان اجرایی خود درخواست مسئولین و مردم روستای شرکان را در خصوص احداث این جاده پیگیری جد نمایم .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد