رئیس سازمان شعبه تامین اجتماعی پاوه :

زنان خانه دار، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298633|16:31 - 1399/05/07
نسخه چاپی
زنان خانه دار، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند
رئیس سازمان شعبه تامین اجتماعی پاوه گفت: سازمان تامین اجتماعی ،بیمه زنان خانه دار ۱۸ تا۵۰ سال متاهل و مجرد، را فراهم نموده و این افراد می توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و ارایه مدارک لازم و عقد قرارداد، تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند .

به گزارشهزار ماسوله، نادری تبار در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: تامین آینده و پس‌انداز، فایل اتکا برای زنان خانه داری که شاغل نیستند از مهم‌ترین دغدغه ها می باشد.

 

وی افزود: در راستای  رفع این دغدغه ها، سازمان تامین اجتماعی ،بیمه زنان خانه دار ۱۸ تا۵۰ سال متاهل و مجرد، را فراهم نموده و این افراد می توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و ارایه  مدارک لازم و عقد قرارداد، تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند .

 

وی گفت: زمانیکه این افراد، شاغل نبوده یا فاقد رابطه استخدامی ومزد بگیری با کارگاههای مشمول قانون تأمین‌اجتماعی ،بوده ویا زمانی که  مدتی مشغول به کار بوده و سابقه پرداخت حق بیمه را دارند اما به هر دلایلی قادر به ادامه آن نبوده اند، می توانند از بیمه زنان خانه‌دار ‌ومزایای آن بهره‌مند شوند.

 

وی گفت: جهت  توضیحات بیشتر و ارایه خدمات مذکور این افراد می توانند به تامین اجتماعی شعبه پاوه مراجعه نمایند.

 

نادری تبار، در بخش دوم سخنان خود ،شرایط بیمه باغداران و کشاورزان را تشریح کرد.

 

وی گفت: باغداران و کشاورزان که مزرعه یا باغ آنها حدود و ثغور مشخص داشته و سند مالکیت و دارای پروانه معتبر فعالیت نظام صنفی کشاورزی از جهاد کشاورزی ویا واحد‌های تابعه داشته باشند همچنین فرد  یا افرادی در کارگاههای مذکور مشغول فعالیت باشند واحراز رابطه کارگری و کارفرمایی فی مابین کارفرما و کارگر و با دریافت  حقوق مشخص, ثابت شود در صورت احراز شرایط مذکورامکان بهره‌مندی از معافیت حق بیمه سهم کارفرما,( 20./.) دارا باشند و کارگران خود را تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دهند.

 

 وی افزود: مستندات یادشده همراه با درخواست کتبی ،تصویرشناسنامه وکارت ملی کارفرما حقیقی وکارگران معرفی شده جهت اخذ شماره بیمه شده اصلی و تشکیل پرونده کارگاهی الزامی می‌باشد لذا جهت توضیحات بیشتر می توانند به تامین اجتماعی شعبه پاوه مراجعه نمایند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد