بمناسبت هفته تامین اجتماعی،

مصاحبه اختصاصی هزارماسوله با رئیس شعبه تامین اجتماعی پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298621|20:01 - 1399/04/24
نسخه چاپی
مصاحبه اختصاصی هزارماسوله با رئیس شعبه تامین اجتماعی پاوه
سازمان تامین اجتماعی گسترده ترین و اصلی ترین نهاد در عرصه بیمه های اجتماعی است،که زیر نظر وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و با استقلال اداری و مالی اداره می شود که در زیر گزارش عملکرد یکساله این سازمان از تیر ماه سال گذشته تا خرداد سال جاری در شهرستان پاوه طی مصاحبه ای با رئیس این شعبه انتشار داده می شود.

به گزارشهزار ماسوله،رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان پاوهدر گفتگویی با خبرنگار ما با اشاره به عملکرد یکساله سازمان در شهرستان، ضمن گرامیداشت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: این شعبه با ۱۳ نفر کادر شاغل، امورات سازمان تامین اجتماعی را در شعبه دائم پاوه و شعبه غیر دائم نودشه در روز سه شنبه ها، انجام می دهد.

 

نادری تبار افزود:نظر به اینکه سازمان تامین اجتماعی دارای استقلال مالی و اداری می باشد و هزینه های خود را مطابق قانون از طریق وصول حق بیمه و سایر منابع درآمدی سازمان پرداخت می کند، متاسفانه این شعبه در خصوص عملکرد درآمدی با کاهش وصولی در یکسال گذشته مواجه بوده که عمده ترین دلیل آن کاهش حجم کار و اتمام عملیات پروژه سد داریان بوده است.

 

وی افزود:با تمهیدات و هماهنگی های به عمل آمده با اداره کل استان که در این زمینه انجام گرفته است امید است که در سال جاری شاهد رشد وصولی درآمدهای حق بیمه در این شعبه باشیم.

 

وی گفت:در راستای روان سازی و طرح تکریم ارباب رجوع و گسترش خدمات دولت الکترونیک در سال جاری ، بیش از ۹۸ درصد لیست ها و فیش های حق بیمه به صورت اینترنتی ارسال گردیده است که این امر باعث کاهش هزینه های تردد و صرفه جویی در وقت بیمه شدگان و کارفرمایان را به دنبال داشته و موجب کاهش حجم مراجعه ارباب رجوع به شعبه شده است.

 

رئیس سازمان شعبه تامین اجتماعی پاوهبا بیان اینکه زمان بندی صدور دفترچه های درمانی که در شعبه انجام می پذیرد به کمتر از یک ساعت تقلیل یافته است ادامه داد: در تیر ماه ۹۸ لغایت خرداد سال جاری، ۹۷۵۰ جلد پرونده درمانی چاپ گردیده و تعداد ۲۴۱۸ مورد سابقه توسط واحد نامنویسی شعبه در تاریخ مذکور جهت بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان صورت پذیرفته است.

 

نادری تبار گفت:با توجه به حذف اعتبار دفترچه از اول خرداد ماه سال جاری در شعبه، نسبت به اطلاع رسانی در خصوص چگونگی اعتبار دفترچه اقدامات لازم نیز صورت پذیرفت.

 

وی اضافه کرد:مبلغ ۳۳۷ میلیون تومان بابت تعهدات کوتاه مدت بیمه شدگان تحت پوشش از قبیل غرامت دستمزد ناشی و غیر ناشی از کار، کمک هزینه ازدواج ،استراحت ایام بارداری و غرامت نقص عضو به بیمه شدگان پرداخت شده است.

 

رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان پاوه گفت:بیش از ۲۷ میلیارد ۹۰۰ میلیون تومان بابت تعهدات بلند مدت از قبیل پرداخت حقوق و مزایا به مستمری بگیران سه گانه بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده ، حق اولاد ،حق عائله مندی ،حق سنوات، حق بیمه، عیدی، کمک هزینه همسران متکفل ، ترمیم حقوق مستمری و کمک هزینه مسکن پرداخت شده است.

 

نادری تبار افزود:همچنین بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به عنوان بیمه بیکاری به بیمه شدگان که به نحوی کار خود را از دست داده و بیکار شده اند به تعداد میانگین ماهانه ۷۵ نفر در یک سال مذکور،  پرداخت شده است.

 

وی گفت:همچنین حقوق و مزایای کارکنان شعبه به صورت ماهانه و مستمر در شعبه در طول سال پرداخت شده است.

 

وی خاطر نشان کرد:ثبت بیش از ۲۶ هزار نامه توسط کارکنان واحد امور اداری، تحت پوشش قرار دادن بیش از ۶۷۰۰  بیمه شدگان اجباری مشاغل آزاد ، بیمه اختیاری قالیبافان ،کارگران ساختمانی، خادمین مساجد و ۱۷۱۶ نفر مستمری بگیران سه گانه شهرستان پاوه ، ارائه خدمات به افراد تبعی آنان به تعداد ۲۱ هزار نفر که رقمی در حدود ۳۸ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، از دیگر خدمات این شعبه به مردم بوده است.

 

نادری تبار تصریح کرد:به منظور گسترش چتر بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در جامعه و به جهت برخورداری از مزایای سازمان اقشاری همچون زنان خانه دار و دانشجویان که شرایط انعقاد قرارداد با تامین اجتماعی را ندارند، سازمان تامین اجتماعی شرایطی را مهیا نموده است تا این اقشار نیز از خدمات سازمان بهره مند شوند و در این راستا شعبه پاوه آماده ارایه خدمات بیمه ای به همشهریان عزیز می باشد.

 

وی گفت:صدور بیش از ۳۵۰ مفاصا حساب درآمدی جهت کارفرمایانی که در موعد مقرر نسبت به واریز حق بیمه خود به حساب سازمان اقدام نموده اند، از دیگر خدمات این سازمان در طول یکسال گذشته می باشد.

 

ویهمچنین ایجاد فضایی مناسب و سالم و نصب تابلو راهنما و اعلانات و منشور اخلاقی در درب ورودی شعبه جهت راهنمایی مراجعان در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی، اجرای طرح عظیم پرونده الکترونیک و حذف تشکیل پرونده به صورت کاغذی و بایگانی ۱۲۵۰۰ نفر پرونده بیمه شدگان و مستمری بگیران را از خدمات باقی مانده سازمان اعلام کرد.

 

وی در پایان گفت:امید است با همدلی و همزبانی کارگران، کارفرمایان و دولت که همان تجلی سازمان تامین اجتماعی است بتوانیم خدمتگزارانی صادق به جامعه ی کارگری و بیمه شدگان محترم بوده و همچنین در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی سهم کوچکی داشته باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد