سرپرست اداره دامپزشکی روانسر خبر داد

ابتلا به تب کریمه در روانسر/مردم گوشت را از مراکز مجاز تهیه کنند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298602|13:23 - 1399/04/18
نسخه چاپی
 ابتلا به تب کریمه در روانسر/مردم گوشت را از مراکز مجاز تهیه کنند
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان روانسر گفت: یک مورد مرگ ناشی از بیماری تب کریمه کنگو در یکی از روستاهای این شهرستان گزارش شده است.

به گزارشهزار ماسوله، طاهره سجادی پور اظهار داشت: با توجه به وقوع یک مورد مرگ ناشی از بیماری تب کریمه کنگو در یکی از روستاهای شهرستان روانسر،از همه دامداران و مردم شهرستان می خواهیم برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان برخی نکات را رعایت کنند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان روانسر افزود: دامداران و چوبدارن حتماً در ۴ نوبت به فاصله هر دو هفته یکبار بدن دام و جایگاه نگهداری دام را سمپاشی کنند؛ سم در داروخانه‌های دامپزشکی بخش خصوصی این شهرستان موجود است.

وی بیان داشت: افرادی که با دام و یا لاشه‌ی دام در تماس هستند از لمس کردن کنه‌ها و یا کشتن و له کردن آنها به جد خودداری کرده و همچنین بدون دستکش دست به گوشت و خون و اعما و احشا و…لاشه دام نزنند در صورت هرگونه لمس و تماس سریعاً دست خود را با آب و صابون به مدت کافی بشویند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در تهیه گوشت مصرفی حتماً از گوشت دارای مهر دامپزشکی استفاده کنند و بعد از تهیه به مدت ۲۴ ساعت و برای دل و جگر و قلوه به مدت ۴۸ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه نگهداری کرده و بعد استفاده کنند.

سجادی پور تصریح کرد: در صورت گزش توسط کنه‌ها مراقب بروز علائم اولیه مثل تب و بی حالی و سرگیجه و یا خونریزی‌های زیر پوستی باشند و در صورت مشاهده هرگونه علائم سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی گفت: با توجه به عدم صحت سلامت و عدم رعایت بهداشت در کشتار غیر مجاز دام و طیور برای حفظ سلامت خود و خانواده خواهشمند است گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز تهیه کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد