ماموستا قادری در گفت و گو با تقریب:

تشکیل اتحادیه اسلامی مصداق "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا" است

سرویس: سیاسیکد خبر: 298601|12:56 - 1399/04/18
نسخه چاپی
تشکیل اتحادیه اسلامی مصداق "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا" است
امام جمعه پاوه بیان کرد: پیشنهاد دبیرکل تقریب مذاهب مبنی بر تشکیل اتحادیه اسلامی با توجه به منافع مشترک و‌ دشمنان مشترک دین اسلام امری ضروری است.

به گزارشهزار ماسوله، حجت‌الاسلام  و المسلمین شهریاری دبیرکل مجمع تقریب در سیزدهمین کنفرانس وحدت اسلامی لندن با عنوان "ادب اختلاف و ارزش اخوت در اسلام"  که 13 و14 تیرماه به صورت مجازی برگزار شد پیشنهاد تاسیس "اتحادیه اسلامی" را عنوان کرد. اتحادیه ای که اهداف بلند امت واحده اسلامی را دنبال می کند.


 
ماموستا ملا"قادر قادری" امام جمعه پاوه در گفتگو با خبرنگار تقریب با اشاره به این مطلب، گفت: پیشنهاد دبیرکل مجمع تقریب مذاهب مبنی بر تشکیل اتحادیه اسلامی با توجه به منافع مشترک و‌ دشمنان مشترک دین اسلام امری ضروری است. هر آنچه در راستای امر"وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم إِذ كُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا وَكُنتُم عَلىٰ شَفا حُفرَةٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَكُم مِنها ۗ كَذٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُم آياتِهِ لَعَلَّكُم تَهتَدونَ" باشد قطعا موثر و مفید بوده و در حد خود اثرگذار است.


 
امام جمعه پاوه ادامه داد: در طول این سه دهه گذشته مجمع تقریب مذاهب با هدف تلاش برای آشتی دادن مذاهب مختلف اسلامی و ایجاد تقریب بین دیدگاه‌های آنان تشکیل شده است و تا حد زیادی در کار خود در عرصه داخلی و خارجی موفق بوده است.
 


وی تشکیل اتحادیه اسلامی را راهکاری وحدت بخش برای جامعه اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: این اتحادیه زمانی مفیدخواهد بود که دولت‌های اسلامی با سیاست های آن که همانا ایجاد وحدت و برادریست همراهی کنند، چرا که در حال حاضر دولت‌های اسلامی همراه هم نیستند و ملت‌ها  به "الناس علی دین ملوکهم" گرفتارند.


 
وی به راهکارهای  تحقق بخشیدن به ایجاد اتحادیه اسلامی اشاره  و اظهار کرد: برای تحقق بخشیدن به پیشنهاد فوق عنایت به اوضاع فعلی جهان اسلام، بکارگیری نیروهای تقریبی، تغییر در آئین نامه‌ها و برنامه‌ ریزی‌های جدید با  نظر مقام معظم رهبری ضروری است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد