ماموستا قادری در دیدار اصحاب رسانه با وی:

اجازه نخواهیم داد کرونا رسانه منبر نماز جمعه را تعطیل کند/ مسئولان هنگ مرزی در خصوص نحوه برخورد با کولبران تجدید نظر کنند

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 298587|22:59 - 1399/04/09
نسخه چاپی
اجازه نخواهیم داد کرونا رسانه منبر نماز جمعه را تعطیل کند/  مسئولان هنگ مرزی در خصوص نحوه برخورد با کولبران تجدید نظر کنند
حاج ماموستا قادری با اشاره به تعطیلی نمازهای جمعه بخاطر شیوع ویروس کرونا در چهار ماه گذشته، گفتند : اگرچه چهارماه است در منبر و محراب مساجد قال الله و قال الرسول گفته نشده است ولی خداوند به بنده توفیق داده، اجازه نداده‌ام منبر تعطیل شود و به‌گونه‌ای دیگر پیام خود را به مردم رسانده‌ام.

به گزارشهزار ماسوله، امام‌جمعه پاوه در دیدار مدیران سایتهای خبر پاوه با وی، طی سخنانی ضمن عرض سلام و خوش‌آمد گویی گفتند: ما مسلمانیم و در مملکتی زندگی می‌کنیم که شعارش اسلام است و می‌خواهیم همه‌چیز ما به نام دین باشد اما متأسفانه کما هوالحق نتوانسته‌ایم محتوای دین را پیاده کنیم و همین مسئله باعث شده است نسل جوان ما لحظه‌به‌لحظه نسبت به مسائل دینی عقب نشینی می کنند.

 

ماموستا قادری در ادامه به نقش صاحبان رسانه اشاره کردند و  گفتند: بزرگان و گذشتگان ما فرموده‌اند: «من ملک الصحافة ملک الشعب» هر کس بر رسانه تسلط داشته باشد بر مردم آن مملکت هم تسلط خواهد داشت؛ پس قطعاً اصحاب رسانه نقش مهمی در جامعه دارند.

 

ایشان اولین رسانه را در اسلام منبر دانستند و گفتند: عمر رسانه منبر به ۱۴۴۱ سال پیش برمیگردد که پیامبر عزیز ما در سرزمین قبا اولین خطبه را خواندند و از آن تاریخ تاکنون رسانه منبر تعطیل نشده و مسائل مربوط به جنگ و صلح و تعلیم و تذکر در آن بیان شده است.  

 

حاج ماموستا قادری با اشاره به تعطیلی نمازهای جمعه بخاطر شیوع ویروس کرونا در چهار ماه گذشته، گفتند : اگرچه چهارماه است در منبر و محراب مساجد قال الله و قال الرسول گفته نشده است ولی خداوند به بنده توفیق داده، اجازه نداده‌ام منبر تعطیل شود و به‌گونه‌ای دیگر پیام خود را به مردم رسانده‌ام.

 

امام‌جمعۀ پاوه ضمن تشکر از اصحاب رسانه در نشر مطالب دینی خاطرنشان کردند: از خدای بزرگ و متعال درخواست عزت و سربلندی برای شما دارم ؛ ان شاء الله خدای بزرگ بنده و شمارا در نشر دین که وظیفۀ پیامبران الهی است یاری و از ما قبول فرماید؛ هیچ شکی نداشته باشید شما هم که مطالب دین را نشر می‌دهید به‌اندازه ما که آن را تهیه و بیان می کنیم در ثوابش شریک هستید.

 

ایشان سپس به حادثۀ فوت ۳ نفر از فعالان زیست‌محیطی اشاره کردند و  گفتند: بسیار متأسف و متأثر هستم برای از دست دادن ۳ نفر از جوانان آقایان خندانی، امینی و کریمی که درراستای پاسداری از طبیعت و اموال ملت و خدمت به منطقه دیروز جان خود را از دست دادند؛ همه ما شریک غم خانواده این عزیزان هستیم و از خداوند متعال برای آن‌ها درخواست رحمت و برای بازماندگان و خانوادۀ این عزیزان صبر و شکیبایی را از درگاه خداوند متعال خواهانیم و امیدواریم این حادثه آخرین مصیبت منطقه باشد.

 

ماموستا قادری در پایان ضمن ابراز تأسف از حرکت دیروز مرزبانی نوسود در تیراندازی به‌سوی کولبران و زخمی شدن چند نفر، گفتند: حقیقتاً ما از این حرکت نیروهای مرزبانی نوسود متأسفیم . در این مقطع زمانی که وظیفۀ همه ماست ملت را حفظ و جذب کنیم، دیروز نیروی مرزبانی نوسود ۵ الی ۶ نفر را با دو نوع اسلحه زخمی کرده است. که این حرکت مایه نگرانی است.

 

ایشان افزودند: در مقابل چنین وقایعی اگر مردم سکوت می‌کنند عقده‌هایشان باقی خواهد ماند؛ اگر اعتراض هم می‌کنند سبب مشکل می‌شود. به باور ما ضعف مدیریت هنگ مرزی پاوه در طول دو سال گذشته باعث شده ده‌ها نفر از جوانان ما کشته و زخمی شده‌اند؛ لازم است مسئولان امر تجدید نظر نموده و فکری بکنند که از این بیشتر جوانان ما به خاطر به دست آوردن لقمه نانی کشته نشوند.  

 

در ادامه این دیدار آقایان حاج فاروق یوسفی مدیر سایت پاوه پرس، فرهاد صالحی و صهیب زربان مدیران سایت سلام پاوه، یاور اسکات مدیر سایت هزار ماسوله و بهمن صیادی مدیر کانال تلگرامی غرب نیوز هر یک دیدگاه های خود را بیان نمودند.

 

قابل ذکر است آقای مصلح قادری مسئول دفتر امام جمعۀ پاوه در مقدمۀ برنامه ، اهداف جلسه و انگیزۀ نشست را بیان و از همراهی و دلسوزی دوستان حاضر تشکر نمود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد