شهروندانی که قربانی مدیریت بی کفایت شدند

پایکوبی ضدانقلاب بر پیکر سه فعال محیط زیست/ شوآف مدیران ناکارآمد با آتش

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298585|12:32 - 1399/04/09
نسخه چاپی
پایکوبی ضدانقلاب بر پیکر سه فعال محیط زیست/ شوآف مدیران ناکارآمد با آتش
جان باختن سه تن از فعالان زیست‌محیطی در پی گرفتار شدن آنها حین اطفای حریق مناطق حفاظت شده بوزین و مرخیل که قربانی مدیریت بی‌کفایت شدند باز هم دستمایه پایکوبی ضدانقلاب قرار گرفت.

به گزارشهزار ماسوله، آتشی که به دامان طبیعت بکر پاوه افتاده است، شب گذشته موجب جان باختن سه تن از فعالان زیست‌محیطی به نام مختار خندانی، یاسین کریمی و بلال امینی در جریان اطفای حریق شد؛ آنهایی که قربانی مدیریت ناکارآمدی شدند که برای خاموش کردن آتش تلاشی نکرد و شهروندان را با دست های خالی روانه دامن آتش کرد.

یکی از فعالان انجمن ژیوای که در این چند روز با تمام توان در خاموش کردن آتش مناطق حفاظت شده بوزین و مرخیل از جان مایه گذاشتند و در جریان این آتش‌سوزی‌ها فوت شد، مختار خندانی است که در آخرین استوری اینستاگرامش به شدت از مسئولان ناکارآمد استان انتقاد کرده است.

در پیام او به مسئولان آمده است: « مسئولین محترم آمده از مرکز استان مثل دیروز با تشریف‌فرماییتان به منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل و گرفتن چندین عکس از زوایه‌های مختلف و گرفتن ژست‌های مناسب موجبات اطفاء حریق از دره ژاله و لانه‌وان را فراهم سازید.

آنچه مشخص است تلاش‌های پنجاه ساعته تعدادی از پرسنل دلسوز نظامی و نیروهای مردمی تیم‌های اطفای حریق اداره منابع طبیعی پاوه که به ضرس قاطع یکی از برترین تیم‌های اطفاء حریق دولتی در تمام ایران هستند و همچنین رنجرهای فوق حرفه ای انجمن ژیوای نتوانسته اند کاری از پیش ببرند ، منتظر شوآف پرعکستان هستیم».

مختار خندانی و رفقایش در حفاظت از منطقه‌ای که مثلا محافظت شده بود جانشان را گذاشتند تا مدیران بحران‌زا و بی‌کفایت و پشت میزنشین استان کرمانشاه با عکس‌های یادگاری‌ رزومه خالی‌شان را پر کنند، چه کسی پاسخگوی این فضاحت مدیریتی در استان است؟!

بعد از انتشار خبر مرگ این افراد، سرهنگ ارسلان سلطان‌قلی فرمانده سپاه ناحیه پاوه با ارسال پیامی جان باختن این سه نفر در آتش سوزی های مراتع بوزین و مرخیل پاوه را تسلیت گفت.

در پیام وی آمده است: «جان باختن سه نفر از شهروندانمان در حین اطفای حریق در مراتع بوزین و مرخیل موجب تالم و تاثر فراوان شد. بدینوسیله فوت این عزیزان را به خانواده محترم آنها تسلیت عرض نموده و از خداوند عزوجل برای آن عزیزان از دست رفته غفران واسعه الهی و برای سایر بستگان اجر جزیل و صبر جمیل خواستاریم. 

برادر عزیزمان مختار خندانی نیز جزو معدود افرادی بود که همواره در کار خیر و نیکو و همچنین در مبارزه با بیماری کرونا با مدیریت و همراهی اعضای زیر مجموعه خود در چند ماه اخیر در سطح شهرستان و همراه با برنامه های سپاه و تحت مدیریت ناحیه نقش بی بدیلی داشت.

 ایشان یکی از کسانی بود که در جریان کارهای خیر و عام المنفعه همواره پیش قدم می شدند و برای راه اندازی کارگاه خیاطی و ماسک نیز در شهرستان پاوه توسط سپاه ناحیه کمک های قابل توجهی در خرید تجهیزات برای کارگاه داشت.

مرحوم خندانی همچنین فردی خیرخواه و نیک اندیش بود و در نهایت جانش را در راه خیر و کارهای عام المنقعه از دست داد که باید گفت کمک به محیط زیست برای مهار آتشی که به جان جنگل های این مرز و بوم می افتد کمتر از شهادت نیست».

این در حالی است که جریان ضدانقلاب با ذهن توطئه‌پرور و توهم‌ساز خود و ذوق‌زده با پایکوبی بر پیکر این افراد، این اتفاق را توطئه سپاه برای مرگ این فعالان محیط زیست عنوان می‌کند.اما این فعال زیست‌محیطی در آخرین پیام‌هایش از حضور نیروهای نظامی و مردمی و نیروهای منابع طبیعی می‌گوید که در اطفای حریق آنها را یاری کرده‌اند.و در پیام تسلیت فرمانده سپاه ناحیه پاوه نیز می‌بینیم که از همکاری و مشارکت این جمعیت در کارهای خیر با سپاه ناحیه تقدیر و تشکر شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد