ماموستا قادری:

چگونه با تردد ۳۰ هزار خودرو غیر بومی در تعطیلات اخیر در پاوه انتظار پایان کرونا را داشته باشیم؟

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 298542|00:17 - 1399/03/24
نسخه چاپی
چگونه با تردد ۳۰ هزار خودرو غیر بومی در تعطیلات اخیر در پاوه انتظار پایان کرونا را داشته باشیم؟
امام جمعه پاوه گفت: آمارها نشان می دهند در طول این سه روز از طریق جادۀ کرمانشاه ۲۰ هزار و ۲۴۸ خودرو وارد پاوه شده‌اند و از مسیر مریوان و سروآباد و نوسود ۹ هزار و ۸۴۷ ماشین به پاوه تردد داشته‌اند که مجموعاً در طول آن ۳ روز ۳۰ هزار و ۹۵ مورد اتومبیل در شهر ما رفت‌وآمد داشته‌اند. خودتان قضاوت کنید چگونه مبتلا نشویم؟

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوهدر پانزدهمین هفته متوالیهمزمان با وقت نماز جمعه، در سخنانی اظهار داشت:ما در دورانی زندگی می‌کنیم که تاریخ کمتر به خود دیده است و هیچ وبا و طاعونی این‌چنین تمام دنیا را گرفتار نکرده است.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: تا این لحظه در دنیا ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که در بین این‌ها ۳ میلیون و ۳۳۱ هزار نفر بهبود یافته و متأسفانه ۴۳۳ هزار نفر هم در دنیا فوت کرده‌اند. ازلحاظ آمار ابتلا و فوت آمریکا در صدر تمام کشورها قرار دارد بعد از آمریکا به ترتیب برزیل با ۸۰۰ هزار نفر مبتلا، روسیه با ۵۰۰ هزار نفر مبتلا و هند و انگلیس با ۳۰۰ هزار نفر مبتلا و اسپانیا و ایتالیا و پرو و آلمان و ایران و ترکیه و فرانسه با بیش از ۱۵۰ هزار مورد ابتلا کشورهای پیشتاز در شیوع ویروس کرونا هستند.

 

وی گفت: تعداد مبتلایان کشورمان تا دیروز ۱۸۰ هزار نفر و تعداد ۱۴۲ هزار نفر هم بهبود یافته و ۸ هزار و ۵۵۰ نفر از هم‌وطنانمان هم فوت کرده‌اند.

 

ماموستا قادری با اشاره به سایر خسارات این وبا ادامه داد:از نظر اقتصادی، در سرتاسر دنیا سه ماه است ۱۰ هزار هواپیمای مسافربری زمین‌گیر شده‌اند؛ و در طول این سه ماه شرکت‌های هواپیمایی ۳۰۰ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند.

 

وی افزود: ازنظر اجتماعیهم می‌بینیم که رفت‌وآمد ضعیف و روابط کمتر شده است.ازنظر اخلاقیاعلام همدردی‌ها برای فوت‌شدگان اقوام و آشنایان با تلفن صورت می‌گیرد، مرگ‌ها خیلی عادی شده‌اند. دفن مردگان در تاریخ سابقه ندارد.ازنظر دینیهم جمعه‌های ما تعطیل، جماعات ما کم‌رنگ و این تعطیلی جمعه و کم رونقی مساجد تأثیر منفی در روحیۀ مردم گذاشته است.

 

وی تصریح کرد: قرار بود امروز بنده نماز جمعه را اقامه نمایم، اما دوستان در شبکه بهداشت گفتند: صلاح نیست نماز جمعه اقامه شود من هم عرض کردم جان مردم در نزد ما بسیار ارزشمند است و این جمعه را هم نمی‌خوانم تا ببینم در آینده چه پیش خواهد آمد.

 

امام جمعه پاوه گفت: ما در اوایل تعطیلی جمعه در ۱۶ اسفند، هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا نداشتیم و تا اواخر رمضان به گفتۀ شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه تنها ۷ نفر در شهرما مبتلا بودند، در ایام تعطیلات عید رمضان تعداد مبتلایان به حدود ۳۵ نفر رسید اما دیروز اعلام کردند نزدیک به ۹۰ نفر مبتلا در شهرستان پاوه وجود دارد و وضعیت شهرستان قرمز اعلام شده است؛ یک سؤال اینجا مطرح است که چرا به اینجا رسیدیم!؟ چرا پاوه و جوانرود در وضعیت استثنایی قرار دارند!؟

 

ماموستا قادری گفت: در ۱۳ خرداد سال ۹۹ صداوسیمای مرکز کرمانشاه اعلام کرد در روزهای تعطیل ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ خرداد ورود مهمانان به اورامانات و شهرهای پاوه و روانسر و جوانرود ممنوع است؛ اماآمارها نشان می دهند در طول این سه روز از طریق جادۀ کرمانشاه ۲۰ هزار و ۲۴۸ خودرو وارد پاوه شده‌اند و از مسیر مریوان و سروآباد و نوسود ۹ هزار و ۸۴۷ ماشین به پاوه تردد داشته‌اند که مجموعاً در طول آن ۳ روز ۳۰ هزار و ۹۵ مورد اتومبیل در شهر ما رفت‌وآمد داشته‌اند. خودتان قضاوت کنید چگونه مبتلا نشویم؟از چه کسی گله کنیم، به کی بگوییم؟ به حدی گله کرده‌ایم دیگر گله هم نداریم! اما باید بدانیم خودمان تخم این مصیبت را کاشتیم و باید خودمان هم آن را درو کنیم.

 

وی گفت: از سوی دیگر رسانه‌ها اعلام کردند ۷ هزار پرستار، کادر و پزشک در طول این ۳ ماه و ۸ روز در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بنده به‌عنوان کسی که کارم تبلیغ است، از پزشکان، پرستاران محترم و همه کادر درمانی که در طول این مدت برای مردم ما زحمت کشیده‌اند، تقدیر دارم.

 

وی در پایان گفت: ما شاهدیمبستگان بیماران جرأت نزدیکی به عزیزان خود را ندارند، اما پزشکان و پرستاران زحمتکش ناز این بیماران را می‌کشند، بنده ممنون آن‌ها هستم و از خدای بزرگ برایشان درخواست عزت دارم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد