با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پاوه برگزار شد

سرویس: اقتصادیکد خبر: 298531|21:29 - 1399/03/18
نسخه چاپی
نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پاوه برگزار شد
نشست مشترک کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پاوه با حضور دکتر میثم کلهری رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان های کرمانشاه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، نشست مشترک کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پاوه به ریاست فرماندار پاوه و با حضور میثم کلهری رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان های کرمانشاه و ایلام و هیات کارشناسی همراه امروز در سالن جلسات فرمانداری تشکیل گردید و در خصوص راهبردها و راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار و نحوه ی اجرایی و عملیاتی نمودن این راهبردها تبادل نظرهای لازم انجام پذیرفت .

 

ایده پور فرماندار پاوه درخصوص بستر سازی برای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان با بیان اینکه شهرستان پاوه از امن ترین شهرستان های مرزی کشور می باشد  گفت : این شهرستان دارای ظرفیت مناسبی برای احداث باغات پر ثمر دارد  و ظرفیت و پتانسیل شهرستان در موضوع شیلات بسیار زیاد و مناسب می باشد .

 

وی گفت: یکی از مهمترین فعالیتهای مردم منطقه ی پاوه در قدیم الایام دامداری بوده است هم اکنون می توان دامداری سنتی را از طریق ایجاد مجتمع های دامپروری به نوع نیمه صنعتی در منطقه تبدیل نمود.

 

وی افزود: برای پایان بخشیدن به معضل قاچاق کالا لازم است در دو شهر مرزی نودشه و نوسود مجتمع های کارگاهی احداث و در آن انواع کارگاههای تولید قطعات و مونتاژ را راه اندازی کرد.

 

فرماندار پاوه با بیان اینکه ضروری است در امر اشتغال به اشتغال تحصیلکردگان منطقه نیز توجه ویژه شود گفت: شهرستان پاوه دارای پتانسیل بزرگ صنایع دستی می باشد که باید این صنایع احیاء و از طریق پشتیبانیهای لازم سود آور و حتی ارز آور گردد .

 

وی در پایان گفت: یکی از مهمترین پتانسیلهای منطقه زیبای اورامانات و به ویژه شهرستان پاوه ظرفیت گردشگری است .ایجاد مجتمع های گردشگری در دو روستای ساحلی سد داریان یعنی روستاهای هجیج و داریان بسیاری لازم می نماید این سد ظرفیت گردشگری ورزشهای آبی را نیز داراست .

 

دکتر میثم کلهری رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دو استان کرمانشاه و ایلام در این جلسه نیز گفت : ایجاد اشتغال در نوار مرزی یکی از سیاستهای مهم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  است .

 

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت نیاز به همراهی و همکاری همه جانبه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان در بخش شناخت ظرفیتهای اشتغالزایی به ویژه بخش های ویژه شهرستان دارد.

 

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) طرح های بنگاه محور را از طریق دو پنل طرحهای مشارکتی و طرحهای تسهیلاتی پیگیری می نماید .

 

وی با بیان اینکه اشتغال جوانان تحصیلکرده و متخصص یکی از حساسیتهای ویژه یستاد اجرایی فرمان امام (ره) می باشد گفت: شهرستان پاوه دارای ظرفیتهای مغفول مانده ی زیادی در بخش بوم گردی ، صنایع دستی ، شیلات ، باغداری و دامپروری می باشد .

 

وی ادامه داد: بیش از 350 طرح کلی برای شهرستان پاوه ازطرف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پیش بینی شده اند : دامپروری سبک و سنگین ، پرورش بوقلمون ، پرورش مرغ بومی ، پرورش زنبور عسل ، شیلات ، احداث باغ ، فرش بافی و......

 

وی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با توجه به پیشنهاد مهندس بازوند در نظر دارد استان کرمانشاه را تبدیل به قطب تولید گوشت بوقلمون در کشور نماید در این خصوص ستاد آماده ی همکاری با جوانان جویای کار می باشد این ستاد بعد از پرداخت تسهیلات به جوانان در خصوص خرید محصولات آنها اقدام کرده از آنها پشتیبانی می نماید.

 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: انار پاوه یکی از برندهای پاوه در سطح کشور است فرآوری محصولات انار از طرحهای ستاد می باشد و ستاد آماده ی همکاری با سرمایه گذاران این طرح خواهد بود .

 

دکتر کلهری گفت: استان کرمانشاه و شهرستان پاوه از طریق سریالهایی که اخیراً از صداو سیما پخش شدند به کل کشور معرفی شدند و ازدیاد ورود مسافر و اصرار مسافرین و گردشگران برای ورود به این شهرستان در دوران کرونا   به علت شناسایی این شهرستان از طریق این سریالها بود .

 

وی افزود: صنایع دستی و مشاغل خانگی یکی از مهمترین طرح های اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)است در طرح های اشتغالزایی مشارکتی بنیاد برکت در بخش خانگی از طرح ها تا خرید محصول پشتیبانی می شود .

 

ایجاد بیس و زیر ساخت مجتمع های کارگاهی (برای شهرهای نودشه و نوسود ) باید از طریق استانداری و فرمانداری پیگیری گردد کار اینگونه مجتمع ها از طریق شهرکهای صنعتی صورت می پذیرد بعد از ایجاد زیر ساخت و کارگاهها بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تجهیزات لازم و سرمایه درگردش را به این کارگاهها پرداخت می نماید
 بدون اغراق می گویم کمتر فرمانداری را مانند مهندس ایده پور در سطح کشور دیده ام که اینگونه با مردم و دردهای مردم در یک شهرستان عجین بوده برای رفع بیکاری آنها آماده همکاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بوده باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد