معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون در پاوه:

ایجاد شغلی مناسب در منطقه تجارت های غیر قانونی مرزی را کم می کند

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 298511|17:16 - 1399/03/10
نسخه چاپی
ایجاد شغلی مناسب در منطقه تجارت های غیر قانونی مرزی را کم می کند
معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باور مسئولین شهرستان و مردم این منطقه این است که اگر فعالیت و کار مناسب با درآمد کافی وجود داشته باشد تجارت های غیر قانونی مرزی کم شده و امکان ساماندهی این موضوع وجود دارد .

به گزارشهزار ماسوله، فرماندار پاوه در جلسه  بررسی پتانسیلها و ظرفیتهای اشتغال و تولید شهرستان های پاوه و ثلاث بابا جانی در فرمانداری پاوه که با حضور معاون وزیر تعاون و هیات همراه  در پاوه برگزار شد اظهار کرد: شهرستان پاوه هر چند از نظر مکانی دارای جغرافیایی سخت می باشد اما این موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد از نظر گردشگری ، باغداری و دامداری ظرفیت قابل توجه ایی را برای این شهرستان فراهم نموده است .

 

ایده پور در ادامه افزود : علاوه بر پتانسیلهای طبیعی و جغرافیایی این شهرستان دارای منابع بسیار خوب و مناسب انسانی تحصیلکرده می باشد که فرمانداری پاوه برای اشتغالزایی در تمامی بخش ها بسته های اشتغال و اشتغالزایی را فراهم دیده یا در حال تدوین بسته های کاربردی  باقیمانده می باشد که در آینده ایی نزدیک این بسته ها در کارگروه های مرتبط به اشتغالزایی در استان و شهرستان ارائه خواهند شد که امیدواریم بتوانیم با عملیاتی نمودن این طرحهای مهم اشتغالزایی آمار تولید و اشتغال را در سالجاری و سالهای آینده در شهرستان افزایش دهیم  .

 

دکتر حجت اله میرزایی معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در سخنانی اظهار کرد: از همکارانم خواهم خواست گزارش تحلیلی خود را تهیه و شاخص ها را تعیین ونظم داده تا بتوانیم در برنامه ریزی های آتی برای اشتغال و معیشت مردم این دو شهرستان پاوه و ثلاث باباجانی مورد استفاده قرار گیرند.

 

وی افزود: هدف ما این است که مردم  شهرستان برای دست یافتن به شغلی مناسب کمتر به رنج و زحمت و مرارت بیفتند .

 

وی گفت: تسهیلات اعطایی دولت می تواند نقش و تاثیر زیادی در ایجاد اشتغال در منطقه ایجاد کند – وثیقه ها مشکل اصلی است .

 

وی ادامه داد: باور مسئولین شهرستان و مردم این منطقه این است که اگر فعالیت و کار مناسب با درآمد کافی وجود داشته باشد تجارت های غیر قانونی مرزی کم شده و امکان ساماندهی این موضوع وجود دارد .

 

وی در پایان گفت: طرح هایی را که آقای ایده پور فرماندار محترم اعلام داشتند بصورت ویژه پیگیری خواهیم نمود .

 

میرزایی افزود: با توجه به وجود جوانان با استعداد و تحصیلکرده در شهرستان پاوه زمینه ی آغاز فعالیت دانش بنیان ها از نظر منابع انسانی فراهم است و باید در این خصوص اقدام شود .

 

در این جلسه شکری فرماندار شهرستان ثلاث بابا جانی نیز ضمن بر شمردن ظرفیتها و منابع شهرستان مذکور گفت : شهرستان تازه آباد (ثلاث باباجانی) یکی از شهرستان های محروم استان می باشد که زلزله ی اخیر آسیب های سنگینی را به زیر ساختهای آن وارد نموده که این امر می طلبد که جهت امر مهم اشتغال و اشتغالزایی توجه بیشتری به این شهرستان شود .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد