مهندس صفیعی خبر داد:

آغاز پیوند تعدادی از باغات گردوی شهرستان پاوه / پبوند پر بازده واریته ی چندلر برای درختان کهنسال منطقه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298492|19:44 - 1399/02/29
نسخه چاپی
آغاز پیوند تعدادی از باغات گردوی شهرستان پاوه / پبوند پر بازده واریته ی چندلر برای درختان کهنسال منطقه
رییس جهاد کشاورزی شهرستان پاوه از آغاز پیوند تعدادی از باغات گردوی شهرستان پاوه خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، رییس جهاد کشاورزی شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: عمده فعالیت بخش کشاورزی در شهرستان پاوه در زیر بخش باغبانی می باشد و باغات گردو در شهرستان از دیر باز تا کنون دارای ارزش اقتصادی مناسبی بوده اند .

 

مهندس صفیعی افزود: هم اکنون در سطح شهرستان پاوه بیش از 1450 هکتار باغ گردو وجود دارد که از این سطح حدود 2000 تن محصول گردو به دست می آید .

 

وی گفت: با توجه به اینکه درختان گردو در منطقه درختان بومی بوده بازده محصول آنها به مرور زمان کم شده است این درختان نیاز به اصلاح دارند که از دو سال پیش جهاد کشاوری پاوه اقدام به کاشت رقم های پر بازده از جمله واریته ی چندلر آمریکایی در سطح یک هکتار نموده است .

 

صفیعی اظهار امیدواری کرد: در آینده ی نزدیک از این باغ مادری پیوندک های مورد نیاز باغات گردوی شهرستان را تهیه نماییم .

 

وی در ادامه افزود :  به منظور تسریع در کار و تا زمانی که بتوان از باغ مذکور پیوندک تهیه نمود با همکاری مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاوری استان پیوند زدن برخی درختان کهنسال گردو در شهرستان را آغاز نموده ایم که پیمانکار پیوندکاری مربوطه از شهرستان ملایر می باشد که دارای تخصص مناسبی در این امر بوده و پیوندکهای مورد نیاز چندلر را نیز از یک باغ مادری در ملایر تهیه نموده است .

 

صفیعی در پایان گفت : ما امیدوار هستیم با پیوند گونه مذکور به درختان کهنسال گردوی شهرستان پاوه در آینده و رسیدن محصول مربوطه بتوانیم از 2/ 1 تن فعلی برداشت محصول از هر هکتار به 4 تن در هکتار برسیم که این امر در بالا بردن ضریب درآمد باغداران عزیز منطقه بسیار تاثیر گذار می باشد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد